Hjälp efter operation
Kopierat från mitt inlägg på katter.ifokus: "Vi har haft regelbundna besök av en skygg katt på gården, som jag märkt under senare tid har velat bosätta sig hos oss. Jag har slängt mat till katten och blivit mer och mer accepterad, och för några dagar sedan erbjöd jag burkmat vilket han tyckte var så gott att han lät mig försiktigt känna igenom honom på kroppen. Jag upptäckte då ett stort bråck, så stort att det nästan hängde till marken.
Jag har pratat med mina föräldrar om att operera honom, men mamma (som är kattallergisk) totalvägrar att "ha en skygg katt inne i två veckor"." Jag fick tips att kolla här ifall ni vet något katthem eller någon annan som skulle kunna ta emot honom under tiden operationssåret läker. Jag bor några mil norr om Trollhättan.
Det är inte heller inte helt säkert att mina föräldrar går med på operation då de helst inte vill att han ska bo här, men det är ingen omöjlighet iaf..
Den här länken hittade jag på Kattpolisen: http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/4d714f3bb9cb462221062e90-lista-pa-alla-katthem-i-sverige?discussions-1 Kanske kan du få tillfällig hjälp om du förklarar situationen lika väl som du gjort i ditt inlägg här. Det finns kanske något jourhem som kan ställa upp i alla fall en begränsad tid.
Håller tummarna för att du ska lyckas med din plan, både för din och för kattens skull. Härligt med någon som verkligen försöker!
Medarbetare Hittekatter iFokus