Försökte pressa ihjäl....
Ja, man upphör aldrig att förvånas hur hemska vissa människor är, http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=529644
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Såg det på TV-nyheterna nyss. Finns inga ord för vad jag känner för dessa hemska människor som kan göra på detta viset… 
Verkar inte ha nå känslor alls……. Hur kan man göra så??
och 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

jag kan inte se artikeln..men försöker igen senare då..
Fick upp det under http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=529644
Katthemmet kan inte tar emot de, hoppas de hittar en kattmamma…
David, jag ändrade där uppe, kom bara ingen artikel!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Finns oxå på Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/vasteras/story/0,2789,1120194,00.html

Nyheter……… kanske måste avlivas?????

Men herregud!! Vad är det för sjuka människor som gör nåt sånt!! Hur f-n är man funtad?? IQ-badboll eller?! Man skulle pressa ner den/de som gjort detta istället! Det hade jag velat se!
Fick de komma in på katthemmet?
Skrev till polisen, polismyndigheten@vastmanland.police.se och tippsade om KKS.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

neeeeeeeej!!!!
Sitter bara här o gapar som en fågelholk med tårar i ögonen..hur i hela fridens namn kan man bara handla på detta vis!!!!!!!!!!! Fyyyyyyyy…för människosläktet..jag vill snart begära uträde från den här arten…. trösten just nu är att kattungarna är räddade!!! annars blir man mållös…

_Kattungarna kan tvingas avlivas
(Uppdaterad 11.05) Nu står det klart att katthemmet Huskatten i Västerås inte kan ta emot de fyra små ungarna.
- De är för små för att vi ska kunna ta hand om dem. De behöver mat var fjärde timme dygnet runt och vi har inte de resurserna, säger Marita Åberg, föreståndare för Huskatten.
Marita Åberg tror att kattungarna är max sju dagar gamla.
- Det är tydligt att de haft en mamma tills alldeles nyligen. Annars hade de inte klarat sig, säger hon.
Det är oklart hur kattungarna hamnat på industritvätten på Stenby där de hittades i söndags kväll. Troligen har de följt med en transport av plastkorgar som fraktas från matbutiker för att tvättas på anläggningen Svenska retursystem.
- Antingen har någon människa lagt dem i korgen eller så har katternas mamma gömt dem där. Kanske går hon runt och letar efter dem nu, säger Marita Åberg.
Enligt Marita Åberg vore det bästa att hitta en surrogatmamma med mjölk som kan ta sig an ungarna. Dels för att de behöver mat så ofta och dels för att de behöver fostras av en kattmamma.
- Annars rekommenderar vi att de avlivas, säger Marita Åberg.
Kattungarna befinner sig för närvarande på sambandscentralen hos polisen i Västerås.
_Från VLT

putt

Tack för uppdateringen anebit!
Fattar forfarande inte hur man kan ha hjärta att göra något sådant! Nej, bunta ihop fanskapet som gjorde detta och låt honom PRESSAS till döds! Jag vill i så fall vara åskådare!

#11 ja.. modell-flickan..även om det inte är rumsrent att jag uttycker mej så..men dina ord var ungefär vad sambon o jag satt o sa vid kaffet när man satt o grät över denna händelse..ibland blir måttet rågat o man måste ge uttryck för hur man egentligen känner..

#12 Precis. Det är så kallt och så fruktansvärt hjärtlöst att ens komma på tanken att göra en sådan sak. Mitt hat för djurplågare är så enormt stort. Jag är ingen hatisk person annars, men när det gäller djurplågare så ser jag rött.
Nu gäller det, att hitta en amma till de små! Marita gör så gott hon kan, men har tydligen inga möjligheter att ta hand om de små! det var hon som tog hand om Tissel och Tassel, om ni kommer ihåg!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fy och blääää!!!! Hur kommer det att gå med ungarna, tro?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Såg på Aftonbladets tv-nyheter att de nu har en amma, och så fick man se alla ligga och snutta på henne. Jippie!/Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Åh, så gulligt1 då gick det BRA! kanske det går att hitta en länk på hemsidan också….

Jag kunde bara läsa artikeln på aftonbldet.. alla andra länkar ni la upp till artiklen på vlt gick inte… det stod bara "ingen artikel" men i aftonbladet stod det att de fått en ny mamma som du skrev Vanessa.. så de är räddade nu..?
#9 Det var väl ett äldre inlägg än aftonbladet efetrsom de har en mamma nu?
Vad skönt att se!
Underbart

Men så skönt att höra att bebisarna har fått en ny mamma, va glad jag blir. 
puss på sötnosarna 

Men vad härligt att se! Att de fått en Mamma de små liven. Så Gulligt

Foto: Alf Pergeman
Molly tvekade inte
Utan en sekunds tvekan tog perserkatten Molly fyra dödsdömda kattungar till sitt bröst - bokstavligt talat.
När VLT kommer på besök på Viksäng är familjelyckan total. Molly ligger på sidan och låter de fyra övergivna kattungarna dia som att de var hennes egna. De hittades dumpade på söndagskvällen strax innan de skulle dö i en industritvätt på Svenska Retursystem på Stenby i Västerås. När Märit Ramsten fick höra om sista minuten räddningen på måndagsmorgonen slängde hon sig på telefonen.
- Molly fick bara en unge för fem veckor sedan och hade plats för fler. Hon är en snäll katt och hade aldrig några problem att acceptera nykomlingarna, säger hon. Med 30-års erfarenhet av både uppfödning och att rädda hemlösa katter är Märit säker på sin sak.
- Den här kattmamman har haft ett hem. Vildkatternas ungar brukar vara mycket tokigare och skräpigare. När det gäller det plötsliga uppdykandet i tvätteriet har hon inga illusioner.
- Folk har kastat kattungar förut, säger hon och plockar upp lille Elvis som piper yrvaket.
När ungarna växt till sig kommer de stanna hos familjen Ramström. Märit tar en av dem och resten adopteras av hennes söner. Tyvärr är historien långt ifrån unik. Bara katthemmet huskatten i Västerås har i dag 160 övergivna djur som väntar på att räddas.
- Fler och fler hör av sig om katter som far illa. Det handlar främst om ungar och dräktiga honor. Vi kräver en ny lag som säger att alla katter som inte används för avel måste vara kastrerade och att den som inte vaccinerar och märker sitt djur blir en brottsling, säger Marita Åberg vid Huskatten.
Från Västmanlands Läns tidning.

Men åhhh så underbart…den här bilden gör mej så oerhört glad..glad över att en alldeles fruktansvärd historia fick ett så gott slut…djuren.. vad underbara dom är ändå…o alla heder åt den familj som tog sig an dom små till en så fin mamma..

# 24 Underbart att de fick med så mycket bra o den artikeln om katters liv i dagens Sverige. Eller snarare vårt arbete för att rädda kissarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Läste om den underbara upplösningen i en annan tråd. Det är tur att det kan bli en sådan solskenshistoria av en så bister händelse. Sedan är det ytterligare ett exempel vilken bra hjälp det är med artiklar i tidningarna!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"