Mina grannar :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fina att titta på… på avstånd… har viss koskräck.
Vaknade mitt i natten på den tiden jag bodde hemma, det var midsommar, jag hade rejäl halsfluss med tillhörande feber. Plötsligt vaknar jag av att en kossa (nja, ungdjur) knaprar på mina blommor i fönstret… fönstret var öppet pga värmen. Jag ILLVRÅLAR men mamma ropar tillbaka att det är bara febern som spökar… panodil finns på nattygsbordet. Jag ser och hör verkligen kossan som inte var det minsta rädd, o jag skriker till mamma o pappa igen som går upp o tittar ut. Hela nyplanterade gräsmattan är söndertrampad o minst 20 ungdjur traskar runt i trädgården… Det är en midsommar att minnas 22 år senare….
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Här stack också en för ett tag sedan in i min trädgård och tittade genom fönstret. Och sedan slickade hon en gång nerifrån upp över hela fönstret med sin jättelånga tungan. Det blev ett klibigt spår…Annars tycker jag det är rätt mysig. De brukar kalvar här ute och då får jag alltid ringa till bonden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hellre dina grannar än mina landfreak. ;)
Haha, jag hoppas jag får chansen att visa våra älgar lite längre fram….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

När jag bodde på landet för många många år sedan och hade 2 schäferhundar som var ute. En dag kom båda inspringande och hoppade upp i varsitt fönster och morrade (hade fönster på båda sidor om ytterdörren) jag gick ut och tittade då kom det flera kor runt hörnet som gick runt vårt hus och hundarna sprang runt till olika fönster och morrade åt korna men ut vågade varken dom eller jag gå.
Vilka vakthundar jag hade

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag vaknade en gång när jag var på landet utav att jag kände mig utstirrad. Då står det en kossa utanför mitt fönster och glor på mig när jag sover. Jag älskar kor så jag gick ut och hälsade på henne :) Vi kände varandra då jag brukade gå och hälsa på bonden som ägde kon.
Hela vår trädgård var full med kossor och kalvar, jag har aldrig varit så lycklig, frågade mamma om jag fick ta in en :)
Härlig bild på fina grannar! Du bör verkligen i en riktig idyll Landsfreak. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilken härlig bild :)
Och vilka härliga grannar du har :)
#5 Haha jaa vilka vakthundar du hade