Vanvårdade barn
Var så upptagna av datorspel att de ej "hann" tvätta och mata sina barn………….. Helt otroligt!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1119804,00.html
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ja jag såg det på textv nyss och man undrar ju om inte USA har obligatoriska besök hos barnavårdscentraler som vi har för hur i fridens namn kan två barn nästan svälta ihjäl utan att någon märker det?
Va
Vet inte vad jag ska skriva, blir mållös!
Samma här
När "barn" får barn…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Blir så ARG! Mina tankar lämpar sig inte i skriftspråk!!!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Såg det i rubrik..men läste aldrig resten…det är otäckt hur det kan bli…hur fungerar man som förälder…jag blir mållös helt enkelt…det är skrämmande!!:-(

En del är inte mogna för att ta ansvar för barn! och då ska de heller inte skaffa några. För alla pengar dom hade borde dom ha köpt mat till barnen. Kärlek kunde dom givit dom gratis!

"Enligt personal på sjukhuset var de tvungna att raka bort allt hår på flickan eftersom det var indränkt i katturin." Alltså fanns där även en negligerad stackars kisse i deras hem..
#1 Har de säkert inte. De har ju ett helt annat vårdsystem som går ut på att man måste ha olika försäkringar för att ens få vård, vilket bara vissa har råd med och folk går säkert ingenstans "i onödan". USA är i mångt och mycket ett u-land.

Tyvärr så förekommer mycket otäckt även i Sverige. Socialen fungerar inte som man önskar.
Har ett exempel allt för nära mitt liv.
Paret fick en dotter redan i tonåren, som de inte kunde ta hand om, men min familj grep in och "räddade" henne från sitt öde.
Några år senare fick paret en son som var helt normal. Sedan började kvinnan dricka och blev gravid igen. Det blev tvillingar. Helt friska vid födseln, men efter bara någon månad var de helt apatiska. Orsak; de fick inte göra nåt annat än att ligga i sina sängar hela dagen, Han jobbade och hon satt och söp. Sedan märkte hon att hon slapp jobba om hon födde nya barn hela tiden och dessutom fick hon ju pengar i form av barnbidrag. Så naturligtvis blev hon gravid igen. Men i samma veva började den äldsta grabben komma till skolan i kusinernas tjejkläder och frågor började ställas. Socialen ringde hem till familjen och sa att de skullekomma på besök två dagar senare. Kvinnan och Mannen panikstädar hela lägenheten. Slänger all tvätt som lagrats i flera år i sopiorna tillsammans med de berg av ölburkar och annat skräp som ligger överallt i lägenheten.
Socialen kommer och ser en fint städad lägenhet, en höggravid kvinna och två små barn som ligger och sover. Att pojken går till skolan i flickkläder förklaras med att han går igenom en sån period i livet.
Det var enda gången socialen har kontktat familjen. De har nu 5 barn. 3 pojkar och två flickor. Alla var kärnfriska vid födseln, men är mer eller mindre handikappade av vanvård. Kvinnan åker in och ut ur drogrehabilitering och Mannen försöker förtvivlat försörja sin familj. Den äldsta sonen försökte förjäves få hjälp av socialen, men blev till sist "galen".
Den enda som "överlevde" är den lilla flicka som min familj räddade. Hon blev placerad hos en bra familj och lever idag lyckligt omedveten om vilka som är hennes riktiga familj.
#8 precis min tanke också….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja och då undrar man ju hur det gick för katten!

Åh herregud!
Undrar också vad som hänt med katten..
En katt som kissar på ett barns huvud…?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#13 Det kan väl också vara så att katten kissat i nån soffa eller nått ställe och de lagt barnen där?