Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 732 ggr
Mantissa
2013-03-18 09:05
1

utekatter/stallkatter

Hur fungerar det där med kojor för ensamlevande katter? Räcker det att de är isolerad på vintern? Borde det inte till någon värme också?

Nyfiken på hur det fungerar

Mantissa
2013-03-18 09:12
2

Jag har funderat fram och tillbaka på att kanske ta hem några skyggisar som stallkatter till hösten/sommaren. Mina egna katter och jourkatter bor ju inne i huset helatiden numera så jag börjar se endel möss runt fodertråg och sånt. Och gift vill jag verkligen inte lägga ut.

Men det känns så vanskligt. Hur sköter man vaccinering/avmaskning mm på dem om man inte kommer inpå dem? Mat och husrum kan de ju få, och värme i sadelkammaren (när den är färdigrenoverad), men lite mer än så måste de ju behöva ibland.

Alexej
2013-03-18 09:24
4

Finns en jättebra artikel: http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d716907b9cb46223907a18d-stallkatter

Många katthem som tar in söker hem för skygga katter där de kan vara stallkatter.

Jag använder en fälla som jag ställer bakom kattöppningen i stalldörren. Avmaskning kan du ta med Milbemax genom att blanda det i lite gott foder.

Mina stallkatter sover uppe höet. Det viktigaste är att det är vindskyddad och fuktfri. Kylan har de inga problem med.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus