Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1638 ggr
vanessa
0

Kattkul

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Designtorget och köpte en liten fågel som man sätter i blomkrukan. Den kvittrar till när det är dags att vattna blomman. Lite söt sak, tyckte jag. Vad jag inte planerat var att katterna skulle bli frustrerande :-).

Så den satte igång att kvittra och kissarna rusade till blomkrukan. De konstaterade att den såg ut som en fågel. Den lät som en fågel. Den luktande inte fågel och sedan var den inte rädd för dem. Något måste vara fel med den uppkäftiga fågeln verkade de tycka.

Jag vattnade blomman och fågeln tystnade och kissarna gick funderande därifrån. Nästan mumlande om den konstiga fågeln. /Vanessa 

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så en bild på fågeln. /Vanessa

Sidentass
0

Men så söt liten pippi! En sån skulle vi behöva ha, o vore spännande också att se reaktionerna hos dom små tigrarna;-)

Naquita
0

haha vad kul:D här hemma hade den nog inte överlevtCool

Hawknestgrove
0

Haha, nä, här hade nog batterienrna tagit slut… Vattna blommor?????? När då? Varför då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0

Samma här. har inga levande blommor här hemma.

Men det var en kul grej

Hawknestgrove
0

Jag har tre blommor. På sommaren så slänger jag ut dem på sommarlov. den ena är en superstickig kaktus som är ca 20 år. Den andra är en doftgeranium, som katterna hatar, luktar citron. Den tredje är en kruka med ampellilja, som nu under sommaren får en chans att återhämta sig från kattmassakern. Men jag har sett de där små pippina på Rusta, medger att jag är frestad…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Kul grej!  GladFlörtSkrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

gubben
0

Ojojoj vad Helge skulle få jobb här om jag hade sådana fåglar i blomkrukorna Skrattande för jag har massor av blommor både ute och inne.

storAnnette
0

Kul för katterna med nånting spännande att titta på!Här har vi ett träd väldigt lämpligt placerat utanför ett sovrum och där brukar fåglar ofta hålla till…rena katt-TV:n är det!

rulda
0

oh jag både vill ha och behöver ha! Är så usel på att vattna

vanessa
0

Fniss, först så tänke jag köpa flera för att ha på balkongen, men höll hårt i min plåmbok och skaffade bara en. Tur är väl det, kanske man skulle få börja ge kissarna piller mot stress om man har en massa :-). /Vanessa