Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1803 ggr
catfoot
1

Gäller inte mina katter ;)

Om man misstänker att en katt blivit dräktig pga, miss av p-piller.. Å man fortsätter ge p-piller till katten.. Får katten missfall, eller skadas katten å får missbildade ungar ???

OBS !!!!!! Vill inte ha nån som skriker varför kastreras inte katten!!!!!… Detta är bara en undran…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Vet ett fall där mamman fick missfall när de gav henne p-piller trots att katten var dräktig. Ungarna levde men dog direkt och såg nog väldigt äkliga ut.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Usch, ja det måste ju bli missfall, eller andra komplikationer.. Men kattungarna kan oxå klarar sig då, eller ? …Har även hört att mamman kan bli sjuk..

OT/Snyggt ....

martdat
0

mina kusiners katt gick på p piller o råkade bli gravid, en unge hadde tre öron, en hadde för få ben en hadde ett öra på ryggen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

catfoot
3

Huuaaa, låter ju som nån psykofilm ObestämdGråter Så bäst för bägge är att göra abort eller avsluta p-piller ….   Tänker att många katter som går på piller kan bli dräktiga, en olycka händer å så är det småttingar… Borde ju vara nån varningtext kan man tycka på p- pillerasken.. Inte många vanliga kattägare som vet att detta kan hända :(

OT/Snyggt ....

Delfinen
1

Jag hade en hona som råkade ut för detta. Hon gick på piller….jag trodde hon var säker då jag inte visste om att en hona kan bli dräktig trosts piller. Hon fick 3 kattungar. Den första var döfödd och helt missbildad. Dom andra två helt okay och överlevde.

Däremot har dom haft lite annat beteende än andra katter jag har haft. Redan som små kattungar var dom otroligt skygga för andra människor än mig och min son. Skyggade för snabba rörelser. Tyckte inte om att bli lyfta eller burna.

Jagade inte fötter eller fingrar som kattungar brukar göra. Visst lekte dom med varandra men var inte särskilt pigga på att leka med oss tvåbenta. Ville inte ligga i knät utan brevid.

Sen shiba blev ensam har han blivit något mer social, ligger i knät ibland men endast om han vill.

Nu vet jag inte om beteendet har med att göra att deras mamma gick på piller eller om det har med deras personlighet att göra och skulle ha blivit så även utan piller.

Katthemsmatten
4

Om man misstänker dräktigthet skulle jag rekommendera att man tar kattan till veterinär för a) rådgivning ang. p-piller, b) tidig abort i samband med kastrering så hon slipper både p-piller och ytterligare dräktigheter samt alla de biverkningar p-piller ger.

Medarbetare Hittekatter iFokus

catfoot
0

Absolut bästa att abortera…. Men jag har hört så många versioner om p-piller å skador… Därför jag ställde frågan bland kattmänniskor Glad

OT/Snyggt ....

Katthemsmatten
2

Jag skulle aldrig sätta en hona på p-piller. Det är alldeles för sannolikt både att hon ändå skulle komma hem dräktig och dessutom få cancer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
2

Det där med öron på ryggen osv vet jag inte om jag tror på. Sånt händer oftast bekantas, bekantas, bekanta som man inte riktigt kan peka ut. Men ofta blir det få ungar i en sådan kull. Kanske pga att fler av fostren dör och absorberas i livmodern. De ungar som föds är ofta är stora. Det gör att förlossningen blir väldigt svår och långdragen så att både mamman och ungarna riskerar få skador.

Lena
0

Vet om ett fall där honkatten fick p-piller i början av dräktigheten. En kattunge var dödfödd och en annan dog väldigt ung. Verkar som det kan ha något samband.

P-piller är läskigt och inget att rekomendera. Hade för länge sedan en honkatt som fick cancer. Det var innan jag visste bättre. Tyvärr lovordade veterinären vi gick till då p-piller. Men det var för 25 år sedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"