dräktig igen?
detta är en av kolonimammorna, hon har 8 veckor gamla ungar och de fångades in inatt. Vad tror ni, är hon dräktig igen lr mask, lr både och?

Ingen aning..
Men katter som har varit i en koloni kan ju ha parat sig igen när de har ungar…det är ju inte så ovanligt..men om hon är med ungar så stöter hon ju bort de ungarna hon har nu..gör hon det? I så fall är hon nog med ungar..
nej, det är inte alltid mammor stöter bort de gamla ungarna, har aldrig varit med om det faktiskt.. jo,hon är förmdoligen drätkig. hon ska avmaskas så får vi se om magen försvinner lr ej.

Dom är ganska snabba på att para sig igen. Trots att de har ungar. Sina ungar stöter dom inte bort förrän dom är tillräckligt gammla oavsett om de är dräktiga eller ej. Kattmammor är väldigt måna om sina ungar i bäde uppfostran, när de ska stå på egna ben. och när det gäller att skydda dom från faror. Den här honan ser lite rund ut om magen, som sagt kan vara mask oxå.

Enligt det jag har lärt mig är att kattmammorna stöter bort ungarna när de är dräktiga för tidigt när ungarna fortfarande är små..men det var tydligen fel då..

Finns honan hos dig nu?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
nej,hon är hos min kompis. Mellanlandade hos mig över natten hela familjen o systern:) Jag fångade in dom inatt.
Kastrera så fort du kan, oavsett dräktighet om veten tillstyrker!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Glöm det. Började spåra ur så jag raderade mitt inlägg. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
ha? va menar du vanessa?:)