Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1603 ggr
Alexej
2012-11-17 10:07
8

Katthemsdeckare

Karina Johansson
Norlén & Slottner förlag Spännande deckare i kattvärlden  [Förstora] 

I kriminalromanen Utan egen vinning har ett antal djurvänner i kattföreningen Stjärnan fått en lokal att bygga om till bostad för hemlösa katter belägen på en gård utanför Sunne i Värmland. Under förberedelserna inträffar en hel del märkliga händelser, till och med mord och spänningen stiger. Vem vill man åt, katterna eller enskild person. Alla misstänker varandra och gamla oförrätter dyker upp.

Författaren verkar vara väl förtrogen med den litet ovanliga miljön – kattvärlden, där så mycket osämja är tämligen vanlig både i kattklubbar och – föreningar. Trots samma ideella intressen och samma målinriktning har man ofta svårt att hålla sams. Det kan röra sig om avundsjuka, förtal, lögner, maktkamp, egen ekonomisk vinning och till och med försnillning av klubbmedel.

Författarens syfte är att sätta fokus på de stackars hemlösa katterna, som är ett stort och ökande samhällsproblem. En riktigt spännande deckare i Sunne-miljö.

http://www.nwt.se/familj/article1203005.ece

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
2012-11-17 11:56
2

Men vilket spännande julklappstips!:-) Nu blir man riktigt sugen på läsning i soffhörnet!:-)

Nosen
2012-11-17 12:08
0

Säger det samma, bra julklapp, ska skriva ner på önskelistan ;)

Lena
2012-11-17 12:14
2

Det var ju ett spännande projekt där här att ha skrivit en thriller inom ramen för hemlösa katter. Den måste man ju läsa.

Man skulle nästan kunna tro att författaren har gjort research här på Hittekatter iFokus. Under årens lopp har det ju varit lite livat här med allehanda bråk och konflikter. Glad Har tom skrivit en artikel i ämnet; Intriger i Hittekatternas Värld.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2012-11-17 12:34
2

Tack för det tipset! En bok som helt klart intresserar mig och jag hoppas den kommer på CD eller MP3 då jag föredrar att lyssna på böcker.

När jag läste handlingen så var det mycket som stämmer överens med mina egnan erfarenheter under de 20 år som jag var aktiv inom djurskydd. Samma saker gäller för både katter och hundar och det är verkligen ledsamt att det skall vara så.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2012-11-17 16:11
3

#4 Ja det är mycket energi som slösas bort helt i onödan på bråk och tjafs. Rent bedrövligt kan man tycka.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2012-11-17 17:33
2

Samtidigt utan bråk skulle en del katthem fortsätta avliva skygga katter utan att någon skulle reagera.

Så jag tycker det är både ond och god med bråk. Men allt tar på krafter och mycket bra folk har lagd av under tiden. Men jag bråkar hellre än att hålla tyst. Och att be ett katthem att vänligen sluta avliva skygga katter funkar inte.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

kattassen
2012-11-17 18:20
1

Thriller i hittkattsbranschen - det tycker jag vi ser dagligenFlört Skulle nästan kunna skriva långa romaner om livet vid Bellevue… Folk man stöter på med ficklampor i skogen och galna affärsinnehavare som vandaliserar våra fällor mm… Flört

Nej skämt åsido - det här låter julklappstips!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
2012-11-18 10:39
2

#6 Tänkter väl i först hand inte på den typen av meningsskiljaktigheter när jag skriver tjafs och bråk. Det är ju alltid viktigt med dikussioner om inriktning på arbetet med hemlösa katter, kattens status och vilken ideologi/policy man har inom olika katthem etc. Att det kan vara lite livat i en diskussion pga det är inte något som vi brukar backa för här på sajten. Tvärtom. Det gäller bara att man håller sig till sajtreglerna.

Vad jag menar är när det blir personliga påhopp och otrevligt bemötande. Privata trätomål som sker på öppet. När det språrar ut helt enkelt.

Sidentass
2012-11-18 11:44
0

#3 Ha,ha..det var precis mina tankar också…källan till thrillers på kattsajterna,-) Kunde inte låta bli att gå in på bokia igår under mitt besök i stan, men blindstyret hittade inte boken!;-)

Uppkatten
2012-11-18 11:56
2

Det är möjligen inte så att delar av intäkterna för boken går till de hemlösa katterna? Det hade varit ännu bättre!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sidentass
2012-11-18 12:26
1

#10 Håller jag helt med dej om Uppkatten!

Lena
2012-11-18 16:18
1

#10 Ja då hade man gärna köpt boken om det varit på det sättet.