Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 734 ggr
Milka
0

Igelkott

Utanför min lägenhet så var det är liten igelkott när jag kom hem som var jätteframåt och social, och lite busig. När jag gick närmare såg jag att han hade en onaturlig rosa färg på de främre taggarna.

Det är väl inte vad jag tror det är? Det är väll inte någon sorts målarfärg? :(

Faxlin
0

Beror på hur den var rosa. Svårt att säga utan bild. Men små igelkottbebisar kan vara rosa aktiga om taggarna innan de är klara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Milka
0

Det var inte en bebis och det såg väldigt onaturligt ut :/

Stackars kotte

Alexej
0

Det finns tyvärr alldeles för många som tycker det är kul att misshandla igelkottar, just för de kommer ofta i närheten av människor och är så försvarslösa. Var det mycket färg?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Ja, tyvärr. Här hemma var  det några som sparkade ihjäl en av igelkottarna. De som är så söta och försvarslösa mot oss.  Om du hittar igelkotten igen, så kolla om det har färgen på kroppen också. Då kanske du kan fånga in den och se till att en veterinär gör den ren. Om det bara är på taggarna så är det nog ingen fara. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0

Hoppsan, det blev två inlägg. /Vanessa

Milka
0

Som jag såg så var det ingen färg på kroppen, ser jag sötnosen igen får jag kolla närmare. Klart han ska till vetten om han är mer färgad.

Faxlin
0

Det är som sagt var väldigt många fall av igelkotts misshandel de senaste åren. Det är skrämmande hur vidrigt folk beter sig.
Det finns hjälp att få om du fångar in igelkotten också. Man ringer till viltvårdarna så tar de hand om veterinär räkningen och sedan om kotten om den behöver efter vård. Detta då man inte får vårda vilda djur själv.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Milka
0

Tack så mycket för hjälpen :)

UlrikaD
0

Det kan inte vara en "tam-kotte" som någon släppt ut då? Det finns ju aprikosa, cinnamon, albino m.m.

storAnnette
0

Åh,finns det tamkottar?

Man läser ju tyvärr ofta om misshandel av igelkottar så jag håller tummarna för att denna inte råkat ut för det.

Jenna-Gun
0

Igelkottar som är så söta.

Hur kan någon vilja göra dem illla.

Men det förekommer ju tyvärr

anebit
0

SkrikandesGråter   Fy för all misshandel mot djur, barn och människor.  SkrikandesGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

usch ja…jag har erfarenhet av plågeri av igelkott! När vi bodde i Örebro med en massa kottar omkring oss stötte man alltför ofta på igelkottar som blivit plågade på olika sätt…vid ett eller ett par tillfällen hade igelkottar blivit målade med färg…

Sen kan det ju i det här fallet också ligga till så att kotten kan ha strykit sig emot där det varit nymålat…

Sidentass

modellflickan
0

Hur kan man slå på djur som är försvarslösa? Hur feg och låg kan man bli egentligen….

Jenna-Gun
0

Tydligen hur låg som helst

vargmamman
0

tror inte den gått under nått eller så där någon har målat,därav den rosafärgen?..men det är som ni säger finns många idioter i vårt land som älskar att plåga oskyldiga djur:(

storAnnette
0

#9 Finns det tamkottar?Blev jättenyfiken på det.Måste googla lite tror jag det verkar spännande även om jag inte planerar att skaffa något sånt husdjur.

Hawknestgrove
0

Wow! Så söta!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Jo, det finns tama sådana. Söta som godis. Sedan är jag lite tveksam till att man avlar fram tama igelkottar. Men det är jag det. /Vanessa

storAnnette
0

Jag har sett dom nu.De är jättefina men inget jag väljer som husdjur för katter är nummer 1 här.Glad

Alwyn
0

Jag tog hand om en tam igelkott ett tag men ofta blir de inte keliga alls och gillar inte direkt mänsklig kontakt så som husdjur skulle jag inte rekomendera det.