kan katter glömma???
god kväll!
undrar bare om katter kan glömma eller inte vilja gå i lådan om dem har börjat göra sina behov ute.
Tarzan mår bra, och han kan komma in och ut som han vill, sen han började gå ut har han inte använt lådan mkt. kanskje 2gånger max.
men idag så fick han vara inne, jag åkte till jobbet i ca 8-9h var jag borta, men han har inte använt lådan och inte gjort sina behov någon annan stans. Jag har känt på honom i buken, magen samt blåsan det käns mjukt och fint och han protestera inte heller.
Mina föräldrar har en katt som brukar gå in och ut som han vill, men han är inne på natten och när de är på jobbet. Han har inte använt lådan på ett par år nu och innan de skaffade katt nr2 så behövde de inte ens ha lådan framme. Så har de lust så verkar de kunna hålla sig rätt länge utan problem :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
katter glömmer eller inte som vi människor. En del oviktiga saker glöms bort likamycket som otäcka kastreringar men inte de som fångade in en katt eller körde den till veterinären. jag märker ofta att när jag besöker en fd jourkatt då gömmer sig katten - tar inte med mig härifrån…
Men din katt protestbajsade. Vill du har kvar lådan inne, låt den står synligt eller tom på platsen där han bajsade nu.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#2 Men han har ju varken kissat eller bajsat inne.
#TS Det berodde helt enkelt på att han inte varit nödig nog. Vuxna katter kan hålla sig ganska länge.
#2 du måste ha misforstått, han har verkan bajsat eller kissat inne, vad jag menade var att han var inne i hela 8-9h, och endå så har han hållit sig från att göra sina behov, han har verkan kissat eller bajsat inte i lådan eller någon annanstans i lägenheten så min fråga var, har han glömt att han har en låda han kan använda eller vill han bara inte för att han har blivit van att göra sina behov utomhus och därför väljer att hålla sig.
om han inte var kissnödig så är det ok, men jag tänker på det där med att hålla sig, kan icke det vara farligt………..
En del katter kissar inte mer är 2 gånger per dygn.
Man ska inte svara när man är nyvaken:) Jag läste att han hade bajsad men inte i lådan utan någon annanstans…för han inte fick komma ut.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Se till att han alltid har tillgång till sin låda när du är borta så kan han ju själv välja.
Medarbetare Hittekatter iFokus
joda, lådan står alltid framme, min oro var väl mkt pga kylan som närmar sig och om han känner att han måste göra sina behov ute i kylan eller om han går runt och håller sig. Men no worries, han gick i lådan idag.