Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1893 ggr
Uppkatten
0

Djurens jurister

I morse var det ett inslag på Upplands radion om Djurens jurister. Det är ett jurist- och polisnätverk som jag förstått det.

Känner vi till dem? Fungerar det bra?

Jag är ju själv rätt ny här på sajten och har inte koll på detta. Hittar såväl deras hemsida som facebooksida på nätet.

Dessutom kan man söka på "djurens jurister upplands radion" och lyssna till radioinslaget.

Intresserad av att höra era erfarenheter + reaktioner/reflektioner!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
1

Jag har ingen egen erfarenhet av djurens jurister. När man tittar på hemsidan verkar de mest arbeta med olika fall där hundar fått avlivningsbeslut på sig. Känner inte till om de även arbetat med några fall som rört katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
1

De nämnde hemlösa katter som ett exempel i radioinslaget.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
1

#2 Det låter ju bra! För här behövs all hjälp som går att få!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sakring]
0

Shalini Persson är väl aktiv i detta nätverk och inom hittekattesfären?

[sarasvati]
4

Och Miranda på Göteborgs Katthjälp är aktiv i Djurens jurister, som stödjer TNR. Det räcker för mig! :-) Se här  

http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1350&Itemid=112

Slampen
0

Anette Cedergren är aktiv där och har även skrivit boken: "Att vara eller inte vara ett brottsoffer", det är frågan. Finns utgiven på Recito förlag och kostar 220 kronor. Anette har engagerat sig i djurfall och hjälpt djurägare inom Förvaltningsrättsväsendet. Hon och en annan har bildat en ekonomisk förening: Djurägarakuten, Ma´at. Går att googla på.

[eskils]
1

Intressant. Det går att googla på boktiteln också.

[sakring]
0

Annette Cedergren har också skrivit en bok med titlen Katten som brottsoffer. Den är bra.

Googlade på Djurens jurister och fick en varning från google att min dator kunde skadas om jag besökte deras hemsida.

Alexej
0

#8 Ja, de var drabbade av en virus när många andra sajter blev också drabbade. Men det var många månader sedan…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus