Snuva?
Lotus men främst Smokey har i snart en vecka gått och nyst och hostat (tror jag det är, låter inte som vanlig hosta kanske mer som en harkling ). Ser inge snor.
De äter bra, dricker och leker för fullt!
Det jag funderar på är om vi måste uppsöka veterinär? Vad tycker ni? Kanske ska kolla om de har feber? Har aldrig gjort det på katt så det ska bli spännande i så fall….
Hjälp! Ska jag bara vänta och se?

Ingen aning, någon som har tips?
Kanske nån allergi? Min son håller på och nyser nu hela tiden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag trodde först oxå att det var ngn allergi för Smokey nös förut mest ute på tomten men nu är han även lite hes när han jamar.
Min klippa till granne var här nyss och tyckte jag skulle avvakta med veterinär men ha koll så de inte blir sämre. Så jag får som vanligt lugna ned mig lite men det har varit så mycket sjukdomar här nu och jag vill inte förlora en till kisse såå hoppas ni står ut med mina frågor 

Det är ingen fara! Fråga på du!
Tack #4 du är så snäll
Om katter kan få cancer och aids, varför skulle inte de kunna bli allergiska. Men det är klart att du undrar. Tråkigt det med Maja.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Har det hänt nåt med Maja
, det har jag helt missat.

Tycker du ska gå till veterinär.Hosta kan vara symptom på så många olika saker.
#7 Maja blev sämre med sitt kissande och hade för högt Ph-värde på urinen så vi var till vet idag och gjorde ultraljud och tog urinprov men det var ok. Hon ska äta s/d ett tag.
Nu mår hon bra och leker med de andra i en stor kartong som min nya kaffebryggare låg i 
#8 Ska ringa imorgon och höra vad veterinären tycker.

Hur gick det?

Ja hur gick det det?
Ringde vet som tyckte jag skule avvakta eftersom de är så varit så pigga.
Nu verkar Lotus helt frisk men Smokey nyser lite fortfarande, ingen hosta. Tror det är på väg att försvinna men om ngt händer åker jag såklart akut med gubben.
Tack för att ni bryr er!

Skönt att det verkar ordna sig en aning. Håller tummarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Så skönt att dom är på bättringsvägen. Det är så oroligt när ens "barn" är krassliga.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Så bra att de är på bättringsvägen :)

Låter som en vanlig förskylning, avvakta du och se! Katter som äter och leker brukar inte det vara någon fara med

#17 Veterinären sa att de skulle avvakta :)
Och det har ju blivir bättre nu på ena katten iaf :)
#17 tack! Ja det är nog vanlig snuva men jag har aldrig varit med om det här hemma bara på katthemmet. Blev lite orolig för Smokey lät rätt så hemsk ett tag men nu är det bara lite smånysande kvar så det är nog som sagt på övergång.
Annars är han jättepigg som ni kan se i min tråd "Nu är Pärlan här!"