Hjälp (Söderhamns kommun)
Men åh så fin han är! Hoppas nåon som inte har lika fullt som vi kan ställa upp för denna nödställds kisse!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Om vi bara haft plats hade han varit välkommen! Just denna typ av kissar slår ann en särskild tråd i mitt hjärta. De brukar vara så tacksamma om de får komma in i värmen.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
putt
Milda Matilda, vilken sköning!!!!!! 
Catfoot, varför kan inget katthem i området ta hand om honom? Han är ju verkligen i störst behov av hjälp. Och vilket charmtroll!!!!!!
Nog måste det finnas någon som vill ha en charmig gosse som kommer att göra allt för att visa sin tacksamhet över att man tagit hand om honom. Kattpojkarna som levt ett hårt liv är de som blivit de mysigaste kissarna av dem alla när de är kastrerade o klara och får ett tryggt o bra hem.
Putt för en otroligt vacker katt som behöver kärlek, trygghet, värme och mat. Det finns några stjärnor här på hittekatter som lyser klarare på himlen när det gäller grabbar i nöd. 
Är det risk att han kommer att avlivas? Varför kan inte katthemmet sätta honom på kö? Vem är det som försöker att hjälpa honom. Vem har fotat katten?
Jag vet att många prioriterar honor med ungar, vilket är förståerligt, men ska denna gosse få gå ute och självdö???? Jag ser i blicken på honom att det är en olycklig, men snäll gosse som saknar omsorg och förståelse.
Åh jättefin! Hoppas verkligen att någon kan ta hand om honom!!!
Puttar för att denna olyckliga gosse ska få komma in i värmen och räddas innan kylan kommer. Är han redan mager och utmärglad så dröjer det inte förrän han drar sig undan för att dö, det bir alle kallare om nätterna. Ingen som matar honom ens?
Vissa katthem säger att de inte avlivar några katter, ingen katt ska behöva dö, men vem tar ansvar för de katter som får gå ute och självdö? Ingen som för statistik på dessa katter som ingen vill veta av?
Putt för ledsna gossen som behöver hjälp 
Putt för denna magra stackare! Matas han av någon och finns fler nödrop ute på andra sidor?
#5 Förmodligen för att alla katthem är till bristningsgränsen fyllda av mammor och ungar. Dessa har alltid prio ett för att försöka hindra tillflödet av nya hemlösingar. Gossarna kommer därmed i andra hand. Resursbristen är stor tråkigt nog.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#5 Problemet är sannolikt att det inte finns något katthem i området för denna typ av katter. Bill & Bull blev av med sina lokaler för att tag sedan. Den andra föreningen i Söderhamn brukar inte befatta sig med katter som är skygga. De tycker att dessa ska avlivas. Därför behövs det hjälp från enskilda som kan vara jourhem eller permanent hem.
#7 Vi skulle behöva ha ytterligare minst 2000 katthem i landet för att ge hem till alla hemlösa. Ett annat alternativ vore att det startade TNR-projekt som ett komplement. Men det motarbetas tyvärr av våra myndigheter.
Vilken ort handlar det om? Det kan underlätta om det framgår i rubriken. :-)
Denna katt finns i Söderhamns kommun, Gävleborgs län.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag hoppas att denna fina kisse får ett hem och det nu.
Kanske han är vilsen och redan har ett hem ? finns det inga annonser som söker honom?
U R us
#11 suck vad trött man blir. Det är ju de här katterna som far mest illa och som behöver hjälp. Varför ska de flesta katthem vara såna bakåtsträvare
Det kan inte handla om annat än bekvämlighet om man resonerar så. Vilken falsk marknadsföring att säga att man hjälper hemlösa katter. 
Vet någon om kattstackaren matas?
#16 Vad glad jag blir att kissekatt
får komma till ett jourhem. Alltid en början. Hoppas att det fortsätts att rapportera om hur det går.
Den blicken stal mitt hjärta. Hos flera andra också, vad det verkar 
Tack för att du kämpar för kissen catfoot! 
# 15. Ett katthem har tillstånd för ett visst antal katter. Skulle man ta in fler slutar det med att man får sitt tillstånd indraget. Tycker du att det vore en bra lösning?
Att man prioriterar hemlösa mammor med ungar kan jag inte se att det skulle vara någon form av falsk marknadsföring. Det är snarare det smartaste katthemmen kan göra. En okastrerad hona kommer raskt att sätt kull efter kull till världen liksom alla hennes döttrar. Visserligen bidrar hanarna, men tar man in så många honor man kan så blir tillgången till honor mindre. I det fall man kan tar alla katthem in även hanar men i den bistra verklighet vi lever i räcker inte resurserna. Som skrivits tidigare skulle vi behöva ca 2000 nya katthem i landet för att behovet ska kunna täckas.
Börja gärna att arbeta av bristen genom att starta ett katthem. Det är inte roligt att behöva säga nej till behövande katter, men har man platsbrist så måste man dessvärre göra det. Katten får stå i kö till dess man får en öppning och till dess kan det ju inte vara så svårt för en privatperson att ta hand om en enda extra katt. Eller??????
#19 nu menar jag katthem som hellre tar in färdiga omplaceringskatter för att det är bekvämare än att ta in hemlösa. Dessutom får de ofta betalt för att ta in dom.
För två veckor sedan hittade min sambo en livrädd katt mitt i stan. Inte hade katthemmet plats, men på deras Facebooksida skrevs samtidigt att de tagit in en katt på grund av allergi. Det är långt ifrån rätt, när katten mitt i stan skulle ha behövt platsen istället.
Som privatperson har jag fått "städa upp" många hemlösa katter som inte ens katthemmen har velat sätta i kö. Det har även handlat om honor med ungar som inte varit "fina nog" för katthemmen. Det har inte handlat om platsbrist utan för att de inte tar in "sådana katter". 
# 20 Då tycker jag det är på sin plats att du uttrycker dig något mer konkret och inte låter alla katthem klä skott för din frustration! Du drar alla över en kam trots att om du t ex hade bemödat dig om att kontakta Svekatt kunnat få raka besked om vilka katthem du bör vända dig till för att en skygg hemlösing ska få hjälp och inte kommer att avlivas. Katthemmen är INTE en homogen grupp!!!!
#21 Man blir ganska trött på katthem när man ALDRIG kan få hjälp när man hittar en katt som är lite skyggare utan måste ro det i land själv.
Tror jag har ganska bra koll på vilka katthem som tar in vad runt om i landet. Det är bara att kolla hemsidorna.
Nu var det ju pga. vad Lena skrev i #11 som jag reagerade, att det ena katthemmet vill avliva skyggga katter. Visste inte att Bill och Bull var de som puffade om hjälp åt katten för det framgick inte i inlägget.
Nu tycker jag vi ska vara glada att Söderhamnskissen får hjälp i stället!
Vi tar in alla katter som är i behov av hjälp, skygga eller inte….. Bill och Bull i Söderhamn .. Men vi jobbar för tillfället bara med jourhem, å våra platser är begränsade, därför måste vi prioritera vem är i störst behov av hjälp … Alla katter har samma värde i vår förening ..
#23 det låter väldigt bra att ni inte gör skillnad. 
Tänkte bara meddela att denna katt gick i fällan igårkväll och fick komma till ett jourhem som längtat efter denne herre, så nu slipper han frysa och stjäla mat av andra!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Fantastiskt! Så bra, vilken lycka!
Vilken härlig nyhet!!
#21 Här har det nog skett en missuppfattning. Som #22 själv skriver var #15 en replik på det jag skrev i #11 om hur situationen ter sig i Söderhamn vad gäller katthem.
Åh så härligt för lilla gubben att få komma in i värmen! 
Ja det var underbart att kissen kunde komma in i stugvärmen så här på höstkvisten. Glädjande nyheter!