Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3209 ggr
Niiinah92
4

*Löst* Sölvesborg: Någon som känner mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag, den 7 september, hittade mina föräldrars granne en extremt mager katt och tog hit den till mina föräldrar. Han är i rätt dåligt skick men börjar visa tecken på återhämtning. Ingen synlig ID-märkning (helg så ingen chipkoll förren tidigast måndag).

Vi tror det är en kastrerad hankatt (inte 100 dock), ingen ungkatt/kattunge. Han är bruntigré och väldigt snäll, alltså ingen skygg katt. Vi är säkra på att han har/haft ett hem.

Han hittades på Markasträtet vid Krokås som ligger strax utanför Mjällby och Sölvesborg.

Är anmäld som upphittad hos polisen samt kattpolisen.ifokus (samma text som denna).

Uppkatten
1

Oj, stackarn!!! Vilken tur att ni har tagit in honom!!! Är nog bra att kolla denna misse hos veterinären så snart som möjligt + kolla ev. chip. Ni ska vara försiktiga med mat nu, inte ge honom fri tillgång, eftersom han tycks ha svultit länge…? Ge små portioner flera ggr per dygn, fråga veterinären vilket foder och hur ni bör utfodra honom. Risk att han blir dålig om han får mkt mat för fort nu.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Niiinah92
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Precis, han får små små portioner flera gånger om dagen av Hill´s A/D (som ska ge extra energi) uppblandat med vatten + vätskeersättning. Han verkar väldigt illa däran pga. svält Rynkar på näsan Han är bara skinn och ben och inget mer Gråter men pratar mycket och spinner och vill bli kliad på magen, jag hoppas han är "bortsprungen" så ingen har kastat ut denna härliga katt.

Lena
0

Jättebra att han får äta A/D och i små portioner. Det är fina fisken för hans återhämtning. Fint gjort av er att ta er ann denna nödställda kisse.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[hattrick]
0

Härligt att de finns folk som ni som hjälper och som inte bara struntar i kissen! Glad Om han är kastrerad har han troligen ett hem någonstans. Man kan ju alltid hoppas…

emjon
0

Blir också oerhört glad över att ni tagit hand om kissen så han får vård under tiden ni söker efter eventuell ägare.

Han hade nog inte klarat sig så länge till utan hjälp så mager som han är men en jättefin kisse.

Tack och rosor till er att ni tog er an kissen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vinterdag
0

Har du kollat på kks hemsida? www.kks.nu . Efterlysningar.

Där finns några efterslysta katter i Sölvesborg, som liknar den på bilden.

Niiinah92
1

#6 tack så jättemycket för det tipset! Det är en jag hittat där som verkar stämma in riktigt bra, ska prata med mor min imorgon!

Uppkatten
0

Bra om misse kollas hos veterinär så snart som möjligt. Finns sjukdomar som gör att missar rasar i vikt…  Jättefin misse, men han ser verkligen ut att må dåligt… Tack o lov att han är inne och får hjälp/vila/mat/vätska mm!!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
0

#8 (Tänker bl a på njur- och leverproblem).

Niiinah92
0

Missen dog imorse, kroppen gav uppGråter

MSH
1

Men oj så sorgligt! Det vore fint om ni ändå kunde hitta ägaren så att de får besked? Att leva med ovissheten är det värsta! Stackars fina missen!

annebeate
2

Så sorgligt, lille kisse.Gråter Stort tack för att ni brydde er. Vore bra som MSH skriver om det går att spåra ägaren.

annebeate
0

Så sorgligt, lille kisse.Gråter Stort tack för att ni brydde er. Vore bra som MSH skriver om det går att spåra ägaren.

Niiinah92
2

#11 ja vi har kontaktat kks där vi då såg en katt som passade in på allt, utseende, ålder, tid osv.osv. Helt omärkt och kastrerad. Gick dock inte att få namn och telefon till eventuell ägare idag utan när de har telefontid imorgon alt. mejl. Vi lämnade ett meddelande och hoppas de ringer upp.

annebeate
1

Ja där finns en efterlysning hos KKS på en katt som varit försvunnen i cirka 2 månader och där uppgifterna stämmer mycket väl överens på lilla kissen.

Niiinah92
0

#15 precis det är dem vi försöker kontakta

[eskils]
1

Stackars liten kisse! Tack för att ni tog hand om den. Gråter

Uppkatten
2

Otroligt sorgligt slut, men säkert skönt för lilla missen att bli sedd och få komma in till slut. Att någon brydde sig om honom under hans sista timmar i livet. Se till att ev. chip kollas innan kroppen bränns/begravs, då det kan finnas ägare som letar. Ta också foton av misse där ev. kännetecken framgår tydligt. Chip kan kollas hos veterinär/polis/katthem. Tack till alla som brydde sig!

emjon
0

Vad ledsamt att kissen inte klarade sig sov i ro lille vänGråter

Hoppas de ringer till er för är det den katten så får ägaren veta vad som hänt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
0

Säger som er andra! Oerhört sorgligt att kissen inte klarade sig. Tyvärr en vardag som drabbar allt för många hemlösa katter.

R.I.P lilla kisse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2

Den fine kissen fick i alla fall uppleva kärlek och värme de sista dygnen och slapp dö hungrig och ensam och i värsta fall som byte för ett annat djur. Tack för att du brydde dig om missen.

R.I.P.

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
0

Ser att det står "Löst" i rubriken. Är det nu klarlagt att det är kissen som är efterlyst hos KKS? I så fall var hans namn Maxi.

annebeate
0

Löst?

Vi var flera som trodde det var Maxi som fortfarande ligger ute som försvunnen hos KKS.Allt pekade på denna katt. Såg i dag på Kattpolisen i tidigare tråd där att Maxi var hittad i vägrenen påkörd redan i mitten av augusti.Gråter Vem är då denna lilla katt? Är verkligen ägaren hittad? Om inte bör det inte stå "Löst" i rubriken.

majvi
0

Stackars lilla kisse

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Niiinah92
0

hänvisar till denna tråd http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/504a3b76d3b4fd35960002c4-anglakatt-krokas-upphittad-katt-solvesborg?discussions-1 där min mamma svarat då jag själv inte pratade med den föredetta ägaren själv och nu befinner mig hemma i Kalmar igen.

annebeate
0

Niinah92, Tack för  informationen och stort tack till dig och din familj för allt ni gjort för lilla kissen och all den omtanke ni visat honom, även efter det han lämnat detta livet.

MSH
0

Jag blir alldeles rörd……. så fint, som sagt, att han fick omvårdnad på slutet…. man hoppas att fler människor kunde göra sådana insatser, det gör skillnad!! Tack!!