Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2896 ggr
lillmymlan
4

Östgötakatterna Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla ni som skänker en slant till Östgötakatterna Kyss

Här är den förra tråden

Här är vår blogg

Vi finns på facebook under namnet Östgötakatterna :)

Prio är mamma blå och hennes 3 bebbar, ikväll görs infångningsförsök att få in hela familjen så de kan komma ner till Kalmar till sitt stödhem. Tack snälla Tizzla för att du tar emot dem alla Kyss

Svarta smala svansen (hona) som blev tillbakasläppt med Gråis har varit synlig nu :) och Gråis såg jag igår, liksom Tarzan, men lilla Svart har jag inte sett, men det har mataren. Både Tarzan, Gråis och lilla Svart kommer in och käkar om dörren är öppen, annars finns det alltid mat vid hundkojan :)

Mamma blå slåss med alla som kommer i närheten, så hon försöker att jaga bort missarna därifrån :( så nu matas det på fler ställen så inte missarna drar iväg på annat håll och söker mat!

Om någon vill skänka en slant till besin till resan tur och retur till kalmar så blir vi så tacksamma. Det är ingen liten resa, 52 mil sammanlagt, men det är det värt för att missarna ska kunna komma i trygghet och få det allra bästa! Kyss

Vi hoppas också att mamma blå inte är dräktig igen, men tiden går så risken är nog stor Gråter

Vi gör vårt allra bästa och ikväll hoppas vi att alla håller tummarna och tassarna för hela familjen!

Om du vill skänka en slant :)

Swedbank
Clearingnr:8480-6
Kontonr:914618599-7

Kram
Malin som hoppas på tur ikväll

På bilden - mamma blå

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

emjon
4

Underbart av Er att ni kämpar på med att försöka hjälpa dessa kissar även att ni inte alltid har de bästa förutsättningarna.

Härligt också att Tizzla vill ta emot hela familjen och Mamma Blå är sååå vacker.

Vi håller alla tummar och tassar vi har för lyckad fångst och hoppas turen står på Er sida.

Det vore väl bra om ni kan få ett bidrag från Daisys reskassa som hjälp till bensinen så det kan väl vara värt att ansöka om det.

Många kramar till er som kämpar så för kissarna

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Katthemsmatten
1

Önskar alla inblandade all lycka!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
9

Igår kväll gick familjen blå in och vi körde resan tur och retur till Tizzla som ska ta hand om dem och vara stödhem!

Vilket ställe som väntade dem, egen sänghimmel och fina kojor att gömma sig i, ett eget rum i ett stort hus.

Vi blev bjudna på jättegod rabarberpaj och när resan gick hemåt, vid 2.30 inatt så kändes det gott i hjärtat och lugnet hade lagt sig i magen.

Så underbart att alla missarna är "klara" nu och att hela familjen blå är inne i trygghet och får det allra bästa Kyss

Nu saknas Peppe fortfarande, men kanske att han kommer åter nu när mamma blå och hennes små inte är där och jagar bort alla, vi har koll på läget!

Så skönt att kolonin gick att avsluta så snabbt och tack alla stödhem, läkehem och permanenta hem för att ni ställer upp för missarna, utan er skulle det här ha varit helt omöjligt!

KyssKyssKyss

Emjon… jag ska skriva ihop ett pm till Daisys reskassa och se om vi kan få ett bidrag för resan till Kalmar, det skulle vara toppen.

Katthemsmatten - tror att det var tankarna från alla som visste att vi skulle fånga in dem alla som gjorde att det gick så himla bra den här gången, underbart när det händer - det är som att vinna på triss - fast de här var 4 små hjärtegull Kyss

Kram
Malin

*Nalle Puh*

Katthemsmatten
1

Så bra ni jobbat! Skönt att kolonin i princip är tömd nu. :-D

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2

Det är en fröjd att läsa om hur bra allt gått! Tänk att mamma Grå gick in i fällan till sist! Underbart! Kanonbra jobbat igen Malin!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det går bra i stödhemmet med missarna.

De har fått sin första avmaskning och ska snart vaccineras. Jag är så nyfiken och så sugen att åka och hälsa på, men det är en lång resa, men snart Tizzla så kommer vi igen Glad

Nu har jag ansökt om bidrag från Daisys reskassa också Glad och det verkar som det är dags att lägga en slant där varje månad nu när jag har jobb, det är en viktig kassa att kunna söka en slant ur när man gör långa resor. Första lönen den 24/8 HURRA!

Missarna har blivit döpta av Tizzla också Kyss

"Yellow heter numera Nix (efter en av Plutos månar…och för att han är lite "anti" än så länge ;-) ). En liten fräsboll, men det går snart över ♥
Svartvit får heta Nero (efter kejsaren, dessutom betyder det svart på spanska). En ganska cool kille ♥
Paddisen får heta Nyx (nattens gudinna i den grekiska mytologin). En liten mammagris är vad hon är, än så länge ♥
Mamma Mymla var ju redan döpt, men även hon fick doppresenten idag ;-) En liten, liten morra och fräsa är hon, men det är enbart ett spel ♥"

Bilden är tagen av Tizzla

*Nalle Puh*

Lena
0

#6 Härligt att höra allt går så bra i det nya hemmet! :) Fina namn har det fått också kissarna! :)

Ja Daisys reskassa är guld värt i sådana här lägen! :)

Undersköna kissar den här familjen. Både mor och barn!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
0

Redovisning pdf

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kvitton pdf

*Nalle Puh*

lillmymlan
5

Hej alla!

Jag inte varit så närvarande sedan mamma blå och hennes bebbar blev infångade och körda till sitt stödhem i Kalmar, luften gick ut mig lite grann Skäms

Med ändrade arbetsuppgifter på mitt arbete så kräver det massor med tid och energi och dessutom mina egna missar och kolonimissar ute och i stödhem så är det fullt ös i alla fall.

Just nu har lilla Grållan här hemma fått UVI och behandlas med medicin, hon bor nu tillsammans med sin mamma för att hon ska få lugn och ro och få äta sin medicin noggrannt så jag har stenkoll på henne.

Jag hoppas att mamma Felicia och Grållan kan flytta till min ena dotter när de flyttar in i sin nya lägenhet i oktober, beabetning pågår Flört

Prio på listan är Strimmer och Svarta svansen och rymmarna från Linköpingskolonin, vi har span och matning 2 gånger i veckan och varje dag spanar matarens son och mataren så vi hoppas att våra missar kommer dit igen, nu när det börjar bli kallare.

I a-kolonin så kanske Peppe varit synlig igen, men vi vet inte 100 säkert om mataren tar fel på Sotnos och Peppe, vi avvaktar och håller kontakt med honom iaf.

I nuläget är det full fart med Mymla och hennes små. Hon bör tas till veterinär då bebbarna är 12 veckor och kan skiljas från sin mamma. Vi hoppas att hon inte är dräktig igen!

Ute är det höst och det är inte så gott om sol och värme Obestämd idag är det gråväder och det kan ju göra vem som helst deppad!

Ha en god höst

Malin och Co.

*Nalle Puh*

lillmymlan
7

Glömde berätta!

Jag var och träffade Sören, Nalle och Lasse i torsdags tillsammans med Christer, Max och Måns husse.

Vilken katt, vilken underbar juvel…. åh, så fin han är, dessutom har han de allra finaste färgerna, svart-vit och vilken charm, ja, jag är ju kär i honom med, pussungen! Kyss

Tack finaste Sören, Nalle och Lasse för allt som ni gör för de hemlösa missarna genom att låta Sören vara en klappkatt, han är verkligen bäst på det. KyssSkrattande

*Nalle Puh*

MSH
2

Fint allt du gjort Malin för mamma med ungar plus alla andra ! Känner med dig nu när det är höst! Ett litet bidrag kommer!

MSH
1

Så nu var det gjort, avsändare fick bli Kockas matte:-) då det fick plats så lite text…

lillmymlan
1

Tack Kockas matte, såg att gåvan kommit in Kyss

*Nalle Puh*

Lena
1

Tusen tack Malin för din redovisning!

Inte alls konstigt att luften går ut ibland efter allt det hektiska arbete som du gjort med kolonierna! Som du skriver tar ju de egna katterna och arbete även sin beskärda tid och kraft med. Känner så väl igen det där från min egen tillvaro. (Har också haft en rivstart på jobbet efter semestern som tagit all min energi).

Ja Sören han är en riktigt bra representant för alla hemlösa katter i vårt land. Bättre röst kan de inte få!