Är tillbaka!!
Hej alla glada goa kattvänner!!
Är precis hemkommen från min resa i Karibien, Dominikanska Republiken. Har inte varit så aktiv här ett tag, men nu är jag som sagt tillbaka redo och pratglad och dessutom brunare än någonsin! :)
Såg inga hemlösa katter som tur var i DR men många sjuka hemlösa hundar. Det var inte roligt att se. Tyckte synd om dessa hundar som bara sprang omkring utan hem och mat. :( Turligt nog så var de flesta vänliga vid dom. Men ändå. :(
Välkommen tillbaka .
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Välkommen hem till hittekattsträsket….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Välkommen tillbaka till Sverige & Hittekatter i Fokus! Inget vidare att se sjuka och hemlösa djur när man är på semester. man vill ju att alla djur ska ha det bra som man möter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#1, #2, #3, Tack alla! Saknat er!! :)
Välkommen hem.
Berätta mera!!!!!!
Hej, kul att du är tillbaka!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Karibien där är väl fint….har du inga bilder att visa oss? skulle va roligt att se. Välkommen tillbaka modell_flickan!

Tack Jenna och Landfreak! :)
Vädret var jättefint, soligt och varmt. Stränderna vita och vattnet precis så där kristallklart som man förväntar sig med vajande palmer. :) Ett riktigt semesterparadis! Rekommenderas varmt.
Som många av er andra så gillar jag inte att se hemlösa djur varje sig här eller utomlands. Och där fanns det som sagt var många hundar som sprang ute vind för våg. Det var ledsamt att se.
Inga hemlösa katter såg jag och det var tur. Vet inte vad jag gjort annars. Kanske packat ner alla och tagit hem till Sverige kattvän jag är. :) Det hade inte förvånat sambon min om jag säger så. :)

#7 Hej Karin! Bilder har jag i massor. Lägger gärna ut några senare under dagen. :)

välkommen tillbaka och neeeeejdå, är inte alls avundsjuk…
:-)

Välkommen tillbaka modell_flickan :)
Härligt att ha varit utomlands! Det var tur att du inte såg nåpgra hemlösa katter men synd att du såg hemlösa hundar..
Vet du hur djurhållningen är i Karibien Modell_flickan? Nyfiken :)

Jag är inte heller avundsjuk! Bara pyttelite!
Varmt välkommen tillbaka och jag vill oxå se bilder…………
Synd om hundarna, man känner sig så hjälplös och frusterad för att man inte kan hjälpa dom till ett bättre liv.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
välkommen hem till vårat underbara nordliga land :)

Välkommen hem igen till oss uppe i norr. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
välkommen hem:=)

Tack alla! Känner mej varmt välkommen. Saknat er ska ni veta! :)
Någon frågade om djurhållningen, nja den kunde varit bättre. Människorna är väl ganska snälla, i alla fall vissa. Respekten för djur kunde varit bättre. Det var två saker som hände som gjorde mej lite sur. Vid tillfälle där såg jag en riktgt stor och vacker groda, jag ville se närmare på den så jag bad en anställd plocka upp den. Han la sin fot över den istället. Jag sa till honom att genast ta bort foten och försökte förklara på engelska att han inte hade behövt göra så. (De är inte så bra på att prata på engelska) Vid ett annat tillfälle efter att jag ridit på en häst såg jag gamla rakhyvlar på marken i stallet. Jag frågade om det och fick svaret att de rengör hästarna med rakhyvlar. Förstod inte vad han menade riktigt. Blev chockad och förvånad. Jag sa till honom att rakhyvlar har man till för att raka benen och inte annat. Vet inte om han förstod.
Annars var människorna där mycket trevliga och hjälpsamma mot turister. Men problemet med hemlösa hundar är tydligen mycket stort där. Jag tyckte så synd om dom. En hund hade ingen svans och haltade, en annan nån typ av ögonsjukdom. Han var alldeles röd och sårig i ögonen. Led med dom..

Välkommen tillbaka. Ledsamt att höra om deras djurhållning. Men förhoppningsvis fick de lära sig något av dig i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hej Modellflickan!
Satt här om dagen o tänkte på dej o undrade lite var du var. Men nu vet vi svaret;-) Förstår så väl att det var svårt att se dessa hundar..men vilken tur att folk var vänliga mot dom….annars är det nära att hela semestern förstörs…välkommen tillbaka till gänget igen!
Sidentass

#17 Hej Åsa, ja det är det verkligen. Man kan ju inte ändra allas synsätt, men jag hoppas de två killarna fick sig en liten tankeställare i alla fall.
Hej Sidentass! Vad kul att du tänkte på mej. :) Tack så mycket, känner mej redo och skrivglad igen! Saknat er på hittekatter! Det är så otroligt skönt att kunna prata ut med likasinnade trevliga människor här på forumet. :)

#20: Ohh, vad härligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

blev fel :-)

Å vad vackert! Jag vill hoppa i det där turkosa vattnet!

#21 Javisst är det. :)

#25 Ok :)

#29 Det var det första jag gjorde när jag kom dit. :)

Åh, så vackert , underbara bilder. Härliga stränder och turkos vatten. Ojojojoj
Blir så avslappnad bara av att titta på fotona
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#34 Tack! :) Det var verkligen avslappnande och härligt där på alla sätt och vis. :)
Vilka fina bilder Midellflickan! Förstår att det på många sätt måste varit rena rama paradiset att vistas där. Synd som sagt att djurhållningen släpar efter. Sådant blir man alltid så beklämd av.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag vill också åka till ett sånt härligt ställe!! Vilka vykortsbilder du lägger ut!! Vackert!! Måste ha varit en lisa för själen att vara där ett tag?! Om man bortser från djuren.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men åhhhh vilka vackra bilder!!! Man blir så sugen att åka iväg..men dels kan vi inte lämna alla missarna..sen finns inte pengarna..och vidare så törs jag inte åka dit där det är så dålig djurhållning..skulle fara så illa av att se alla de hemlösa och eventuellt sjuka vovvarna…tack för en vacker bildserie..hoppas att du kunnat koppla av och njuta av semestern trots det mindre trevliga..

Vilka vackra bilder! Vill dit nu! :)
Synd att djurhållningen inte är så bra..Stackars hundar :/
ohh jag vill borra ner mina tår i den där sanden!

Det glädjer mej att ni gillar mina bilder. :) Är ingen fotograf precis, men blev ganska nöjd med resultatet ändå för att vara amatör. ;)

Välkommen hem igen och vilka fina bilder!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tack Engla :)