Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1108 ggr
Alwyn
0

Vincent!

Här om dan ringde Hanna från Akutgruppen mig och undrade om jag visste nåt jourhem till en stackars utmärglad kisse. Som tur va hade jag min grannes nyckel, och hon sa på telefon att hon kunde ta emot katten och att hon kommer hem nästa vecka.

Kissen va först två vändor hos veterinären på grund av en enorm mun-infektion och ruttna tänder mm, och de konstatreade att hans njurvärden va för dåliga för att söva! Stackars kissen ser inte alls bra ut och trots att han mår piss så spinner han så gott när man är hos honom, kelar och e så myyysig. Mager som ett skrälle är han med uselt päls-skick och en varande mun. *gråt* hoppas han blir bra! Jag ger honom antibiotika och öronmedecin var dag nu så får vi se om det hjälper tills näste vet-besök om en vecka.

vanessa
0

Åh, stackars Vincent men tur som har Stockholms katthem, dig och grannen. Jag tror att det hela kommer att gå bra, för han har uppenbarligen livslust som stått ut med all smärta. Så ta hand om honom och älska honom så kommer det nog att gå bra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Hoppas han klarar sig. En katt som tydligen visa att han vill leva…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus