Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1646 ggr
[helenal]
2012-07-20 18:02
0

Kitty äter inte?!

Hej. Har nu haft min hittekatt hos mig i två veckor. Hon åt jätte bra sen dag ett både torrfoder o blöt mat men nu senaste dagen rör hon inte maten knappt. I går morse fyllde jag på ny mat SEn när jag kom hem från jobbet 8 Tim senare hade hon inte rört ngt å de va likadant inatt samt idag efter jag kom hem från jobbet. Sen tycker jag hon sover extremt mkt,visst hon härjade runt lite inatt men idag har hon inte ens hälsat på mig sen jag kom hem:( är orolig

Jourhemmet
2012-07-20 18:21
0

Åk till veterinär.

Alexej
2012-07-20 18:52
0

Katter sover mycket och äter inte alltid mycket men när det känns fel borde man verkligen åka till veterinären. Väldigt vilktigt att de dricker bra.

Hon är tam eller? Kan du ta upp henne, hur reagerar hon då?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2012-07-20 20:01
0

Det verkar vara något som inte är som det ska om hon börjat matvägra efter att först ha ätit bra. Att hon sedan verkar slö är också ett tecken som visar att det inte står rätt till. Jag skulle råda dig att söka upp en veterinär så snart som möjligt.

Det kan vara allt möjligt som ligger bakom. Stressen som följer vid miljöombyte kan göra att latenta infektioner bryter ut. Foderbyte kan orsaka magkatarr. Matvägran skall alltid ses som ett allvarligt tecken hos katter. Om hon sedan inte dricker blir läget snabbt kritiskt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
2012-07-20 21:18
0

Hej! Hon äter nu och ligger o gosar igen.ska avvakta imorgon i se!

[helenal]
2012-07-20 21:27
0

Tam vet jag inte..hon är lite halv skygg

Josefa
2012-07-21 08:48
2

Klart hon är tam om hon ligger och gosar.

[helenal]
2012-07-21 10:56
0

Jo men hon är lite rädd ändÅ så fort jag rör mig hoppar hOn ner. Jag måste ligga blixt stilla för att hon ska komma upp