kitty!
hej. en jobbarkompis ringde mig nyss för att säga att hans ex ayster har en katt som hon tänker avliva imorgon om den inte får ett hem då hon tröttnat:/ kitty är 2.5 år och är lite skygg då hon blivit slagen o ibland inte får mat på flera dagar. frfråån oxh med imorn så är kitty räddad från helvetet av mig. imorgpn efter jobbet åker jag dit o hämtar henne! ska låta henne göra sig hemmastad innan jag skaffar en.kompis till henne!

Skönt att katten får komma ifrån vandvårdshemmet (som det faktiskt är) om det det som sägs är sant.
Hoppas du hittar en lämplig kompis till misse på sikt också. :)
vad menar du med det som sägs är sant?

hoppas att du anmälde ägaren.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja ägaren är anmäld. katten är inte hos henne nu utan hos en granne så hon är i tggt förvar o jag hämtar henne imorgon. hon var inte heller kastrerad så jag hR bokat tid för det med o id märkbing

Jag ifrågasätter inte sanningshalten i det, men det är tredjehandsuppgifter. Skönt att höra att det är anmält så att det kan utredas. Oavsett är det inget lämpligt hem för liten misse och det är skönt att höra att hon redan är därifrån och att hon ska bli kastrerad och märkt. All lycka med det nya familjetillskottet.
tack så mkt. får henne hit imorgon så hoppas allt blir bra!
Hämtade henne idag o de va ett himla meck…kitty hade gömt sig under ugnen i typ en timme innan hon tittade ut.. men nu är hon hos mig… Hon är nyfiken av sig o kollar in nya hemmet…=)
kitty verkar trivas. men en sak jag undrar över här hennes mat. hon är tydligen eztremt kräsen enligt hennes förra ägare o hon gillar endadt whiskas torrfoder men den är ju inte bra?? hur gör jag för att vänja henne vid en.bättre sort. köpte whiskas burkmat idag o ställde fram. den åt hon med god aptit o såg nöjd ut iaf.
Du kan blanda det hon är van vid tillsammans med något foder du tycker skulle vara bättre för henne. Om hon äter upp rubbet så är den nya maten inget problem (har haft katt som lyckats äta runt varenda liten bit han inte gillade). Sedan går du gradvis över till den nya maten. Att plötsligt byta mat kan ställa till med magproblem etc.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
ok ska testa det. jag kan redan klappa henne när hon sover,men hon drar öronen bakåt när jag kommer med handen?jag förknippar det med något dålugt… hon sover typ hela tiden ocksp. jag är så van vid busufa katter:)ska förslka lägga in en bild på henne.
Fasa mycket sakta in ett bättre foder, annars får du diarréekalas där hemma. Whiskas blötmat innehåller salt så köp hellre maju.
ok tack. jag tycker hon känner sig ensam hur snabbt kan man skaffa kattkompis?
Låt henne landa. Börja ty sig till dig först. Det blir nog för mycket på en gång för henne om det kommer in en till katt på hennes nya revir innan hon ens har börjat känna sig hemma :)
Exakt tid är svårt att säga.. men när hon litar på dig och vet vart hon bor så kan det vara dags. :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Och vänta några veckor innan du börjar byta foder också. Låt även bli att göra ett foderbyte samtidigt som du tar in en ny katt.
#10 Många katter har varit med om otrevliga saker vilket fått dem att förknippa människors händer med obehagliga/skrämmande händelser. De ryggar då tillbaka för händerna. Man får jobba sakta och målinriktat så de får tillbaka tilliten. Undvik snabba handrörelser. Lek och ge godis med händerna - det brukar vara effektivt för att förändra bilden av händer som något farligt.
En kattkompis är inte fel. Som andra skriver kan det vara bra att vänta ett par veckor så hon hinner landa först. Tänk bara igenom så du har råd med vaccinering och kastrering för båda katterna först.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Går jätte bra här hemma.hon kommer upp till mig när jag ligger i sängen o både pussar o gosar med mig! Just nu ligger hon på kudden precis bredvid mitt huvud och myser:)
#16 Du får lägga in ett foto på den lilla kissen.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ska göra det:) men har ingen dator hemma nu utan kör via mobilen men kan lägga upp en bild från jobbet imorgon! Jag tog en flytkartong med massa tidningspapper i och kastade i hennes mus leksak där och oj vad kul hon har:)
Härligt att höra!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Så söt lilla Kitty är.
Hon liknar precis min Kajsa. Så härligt att läsa att hon fått det så bra hos dig. 
hihi ja hon är så liten och söt. Hon drägglar också när man myser med henne=)
Hei! så fin hun är
funderar själv på at ta hand om en kompis katt, den är også ca 2,5år en hankatt. Dom har tröttnat på den nu, och kissen har det inte så bra. jeg vet ikke om de slår den men nåt er det som gör at katten protesterar, for den kissar och bajser utanför lådan. den är kastrerad och har haft dette beteende et tag, mer enn et halvår.
Jeg vet bare at lådan inte alltid har varit ren, och at en av ungarna har varit lite hårdhänt mot kissen och även min kompis.
Men at den kissar utanför skremmer meg lite, har inte så bra ekomoni at jeg kan kjöpe nya möblar.
det at katten kissar och bajsar utenför lådan kan det bero på andre saker en at det er ren protest från kattens sida för at lådan inte er ren. tror inte at den er sjuk den har haft dette beteende ett tag.
Jag är helt säker på att beteendet försvinner om katten får komma till ett lugnt hem med en ren låda. Katter är extremt renliga djur.
En smutsig låda kan mycket väl göra att katten väljer en annan plats. Det kan också vara så att lådans placering gör att katten känner sig otrygg och därför väljer den en annan plats. Det du skriver om elak behandling är ytterligare en anledning. Jag utgår från att man var med katten till veterinär när besvären började så man med säkerhet vet att katten är frisk.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Antagligen så mår inte katten bra heller då kan dom ha sånt beteende. Finns alltid en orsak. Men ett lugnt tryggt hem är en bra start!
Jo, det är jo sant katter är jo veldig rensliga djur.
nei, dem har inte varit hos vet när besvären började men derimot så har de varit hos vet pga at han fikk urinveisinfektion, eller om det var nåt annat, urinvägarna var det så han fikk antibiotika. och kompisen säger at han mår bra men fortsatt kissar och bajsar utenfor lådan.
Hemskt å säga så men iblandt har jeg inte velat vara där en lengre stund pga lukt och allt skit som fins och detta inte bare skit från katten om man säger så. Tycker så synd om katten, den är så fin, men det har fått ett vilt beteende, och veldig redd för hender, när man vill klappa så kan han iblandt attackera eller iblandt forsöke ducka huvudet ner alltså så som rädda katter gjör. och det var då jeg forsto nåt inte sto rätt til, at det inte bare är den ene ungen som är hårdhent men även min kompis verkar ha varit hårdhent mot katten.
så om jeg henter hem denne katt, så for även jeg ta det forsiktigt med kattkompis til honom då så han först for knna seg hemma her, även om det innebär at han for vara hemma ensam 8-9h.
Hur hadde ni gjort det? skulle han klarar av at vara ensamma så manga timmar.
Svårt at svara på kanskje, jeg for se ann och känne efter i luften samt kattens beteende.
Varför inte testa att ha han hemma ett tag så du känner efter?katter klarar sig bara man leker o gosar med dom innan man går och fyller på med extra mat å vatten!sen när man kommer hem gör likadant i även rensar lådan då:) har han kastretad? Det är en underbar känsla att ge ett djur som haft det dåligt ett lyckligare liv!
Jo visst er det en herlig känsla at hjälpe djur, uavsett hvilket djur det gäller. Skulle gärna ha berättad en rörande historie her men det är jo inte det tråden handlar om.
Du tror at den skulle klara seg uten kattkompis för typ till jeg hittar en kattkompis trots det han varit med om?…..
Joda, han är kastrerad och ca 2,5år eller yngre minns inte helt.
Till en början kan han klara sig men sen senare får du skaffa:)
Kitty är en jättefin kisse! Påminner lite om vår katt Tessie!
Ok, men berätta gjerne hur du introducerar den nya kattkompisen för Kitty.
För jeg forsto som at du nu bara har Kitty hos deg som ensam katt nu eller?….