Sommartips (sprid vidare)
Fick nedanstående via mail och sprid vidare via era kanaler på nätet.
_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil SMS:a bilnumret till: 71456
Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Kanonbra!!!…stor eloge till dig som har kolla på sånt!
Hälsningar Efvis

Jättebra, ska spara det!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Toppenbra information Morgan!
Superbra info! Haha kan se mig själv gå inne på ICA "Bosse din hund är varm" "Bosse kom fram nu"
(börjar bli lite för trött för att vara seriös, nu men superbra tips!"

#4 Haha!
Man blir lätt trött i denna värme :)
Toppen!
Toppen bra tips la in det direkt i min blogg 
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Läste föresten på ridsport.ifokus att det numera var lagligt att krossa rutor om man såg en hund i fara i en bil.. undrar om detta även gäller för katter… Va 17gör man om hunden är aggro?

Viktig information. det ska in på vår hemsida. Under "Akut för katten" som en del heter :-). /Vanessa - som kramat sin AC idag.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Bra och viktig information!

Toppen! Morgan! Har lagt in det i min mobil…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Har mailat detta till alla stora tidningar vet inte om dom skrivit om det tidigare men om inte så hoppas jag att dom gör det nu *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Toppen evamojje :D

#12, jättebra för vem vet ngn kanske nappar :-)
#14 precis min tanke *L* då har man ju iallafall provat .

#15: Var in på din sida och är helt frälst. Men du satte en massa frågetecken i hvudet på mig med. Måste få kontakt med dig och få lite hjälp kom ag på. Du kan väl hojta till någon gång när du har tid med mig. Ville ha det program som du tipsar om ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Den ligger inne även på min blogg nu, hoppas fler nappar.
//Pia

#8 Är det lagligt?

#19: Ja det är lagligt. Ska genast sätta hit artikeln jag har gjort i detta ämne så att även ni får ta del av den.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Så nu är artikeln inlagd och det gäller även andra djur inte bara hundar. Man får lagligt rädda katter med. Tack och lov. Även om jag personligen aldrig brytt mig om att det var olagligt heller. Jag har gjort det ändå :-)
Audiatur et altera pars