Blocket, suck...
Suck, jag vet ju att om man vill behålla sin sinnesfrid en fin söndagskväll ska man hålla sig ifrån Blocket. Letar efter ny soffa och ramlade över en tråkig annons. Gävleborg 12/6 15:33.
"Behöver akut fodervärd åt mina två katter p g a flytt och andra omständigheter."
"Dem är EJ kasterade, så hamnar dem i samma hem är det viktigt att ni tänker på att honan kan få kattungar, OM hon skulle få det under tiden ni har katterna bestämmer ni om ni vill behålla kattungarna eller inte då jag INTE kan ta några kattungar. Men skulle hon föda ungarna när dem flyttat tillbaka till mig kan ni även då få kattungarna om ni vill som tack för att ni tog omhand om dem."
Den lilla honan är 7 månader
Har naturligtvis skrivit till annonsören i vänlig ton att det nog blir lättare att få någon som vill agera gratis pensionat på obestämd tid om katterna är kastrerade. De flesta vill nog inte ha en vuxen okastrerad hane och en kull kattungar "som tack för hjälpen."
Har redan mejlat den idioten till brud.
Herregud:((
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Usch vad hemskt! Man måste ju ta mer ansvar för sina djur och katter ska alltid kastreras om dom inte är tänka att avlas på, honor och hanar både för att slippa oönskade kullar och för att dom mår bättre om dom kastreras när dom ändå inte ska avlas på.
Men nä att ha en ung hona och hane, okastrerade ihop är så ansvarslöst och annonsen gör mig förbannad! Hon kommer ju aldrig hitta ett seriöst jourhem/någon som tar han om katterna en kortare period om hon inte åtminstone kastrerar hanen först! Om det inte redan är försent dvs och det är därför hon försöker få katterna hemifrån så det ska verka som parning skedde medan katterna inte var hos henne så hon slipper ta ansvar för dom. Det skulle inte förvåna mig för det finns då fan folk till allt!
/T
Jag har försökt förklara att honan tom kan dö av en förlossning när hon är så ung.

"dunkar mitt huve i väggen"
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Tar mig för pannan!

Suck…det finns då folk till allting, varför i helsefyr kan dom inte ens stava till ordet kastering!!!:-(
,,Dom har nog inte slått upp ordet kastrering i ordboken ännu,,
#7 Du glömde ju oxå av en bokstav, det heter kastrering inte kastering 
Stavfel gör vi alla ibland.

#9 Ha,ha…man kastar sten i glashus;-)
- Skojar lite i sammanhanget!;-)

Vi måste tyvärr sälja våra underbara katthonor eftersom det har blivit ändrade familjeförhållanden.
Nelly: långhårig sköldpaddsfärgad dräktig katttjej som väntar kattungar i v.29-30. Hon är 1 år i september.
Vill gjärna ligga under täcket och mysa:-)
2500kr
Stackars kattunge som ska få kattungar 
Nä, jag har slutat läsa på blocket, för jag blir så arg och ledsen :( usch!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Blocket ja…..så mkt katter det er der nå, kattunger mest. Sen såg jeg en annons som ja, hva skal jeg si, man kan se på både katterna at dem nog inte har det så bra. Vet ej om ni har sett annonsen, 2katter en 8mnd og en på 2år, ene kastrerad den andre inte, dom fins i Markskommun, Älvsborg.
Undrar om nån her inne har ringt til annonsen?……
Blocket är som sagt ingenting för svaga nerver, inte för starka heller. Man kan bryta ihop för mindre!
Jättebra att ni försöker er på att prata förstånd med dessa naiva kattägare! Hoppas de tar till sig något i alla fall!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"