Om Rede-projektet.....
Nedanstående skickade jag till Strömstadstidningens insändarsida idag. Kontaktade nämligen BUN i Strömstad den 1:a maj om detta fina projekt….
Respekt, Empati, Djur, Etik…..
Det står förkortningen REDE för i REDE-projektet. Jag mailade BUN i Strömstad om det, men fick inget gensvar. Det är ett projekt som framarbetats av Djurskyddet i Sverige och Svenska Djurskyddsföreningen och riktar sig till dem som undervisar i låg- och mellanstadieklasserna. Det kan vävas in i den vanliga kursplanen. Allt material är gratis, även kurserna för lärarna och som ovanstående överskrift säger, så är det väl värderingar som man skall försöka pränta in så tidigt som möjligt på ett roligt sätt för barn? Jag fick inget som helst svar på mitt mail, tydligen är det inte sådana värderingar som är viktiga för Strömstad barn. Jag menar, hade man tagit del av det, så hade man även haft Respekt att tala om det för mig i ett svar?
Gunilla Hallgren
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Helt riktigt Gunilla. Barn behöver(ÄVEN VUXNA TYDLIGEN) om rede. Dåligt att inte svara på ditt mail!

Du är en klippa i massor. Sedan om de nonchalerar så är det en stor sogr, då det verkligen hjälper. Men vänd dig v id ork och tillfälle direkt till lärarna. De brukar vara mer på och intresserade. Bugar och tackar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.