Påkörd katt
På vägen från fröslunda till skogstorp i Eskilstuna ligger det en svart katt vid vägkanten. Jag antar att den har blivit påkörd. Katten har kort men luddig päls. Hur länge den legat där vet jag inte , på förmiddagen fanns den inte där iaf.
Usch jag tycker så synd om katten och dens ägare som kanske inte vet vart deras katt har tagit vägen. Därför skriver jag ut det här ifall det finns några som bor i Eskilstuna som kanske känner igen beskrivningen eller som skulle vilja åka dit och titta om den har något halsband eller öronmärkning så att man kanske skulle kunna kontakta ägarna. Jag ville stanna och titta om han levde men dom ville inte stanna bilen och titta. Och jag har tyvärr ingen som kan köra ut mig dit och jag har inte själv körkort. Usch jag tycker så synd om katten :(
Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden .

Vad hemskt :/
Stackars misse..
Puttar upp!

Åhh så tragiskt…bilvägar o missar hör inte ihop…
Hoppas att det hela gick fort, nu lider inte missen, men man funderar på de stackars ägarna, ledsamt..
Sidentass

Det är alltid lika tråkigt att se påkörda/överkörda katter. Man tänker så mkt, både på katten och ev ägare. Förhoppningsvis gick det väldigt snabbt så att den stackars katten slapp lida.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag åkte förbi där igår kväll men jag kunde inte se katten den låg inte kvar där. Så nu hoppas jag verkligen att det är någon som bryr sig om katten som tog hand om honom för att försöka hitta ägarna.

Putt

Polisanmälning om att du sett den ligga där, samt en annons i lokalpress ger dem en chans ifall det inte är de som hittat den. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det kan jag ju göra vet du möjligtvis hur jag går tillväga med både anmälningen och lokaltidningen?

Liinda Ring 114 14 Polis
Sätt sen in en annons i Smejournalen (billigast) ca 40 :- dom vill att man kommer in och betalar i förväg. Ligger nedanför Munktellarenan
E-kuriren är dyrare.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
okej tack så mycker för informationen:) Jag ska gå till smejournalen på torsdag och lämna in annonsen.
Bra att du skriver om katten här! Alltid lika ledsamt när man hittar överkörda djur på det där sättet. Tyvärr ganska vanligt. Man räknar med att 50.000 katter blir överkörda eller försvinner varje år.
Hoppas du får kontakt med ägaren.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"