Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1527 ggr
Lynxkissen
3

Kattunge östergötland

Hejsan!

Jag och min sambo funderar starkt på att skaffa en kattkompis åt våran kisse till sommaren. Doc inte riktigt än, men slutet av maj- juni tidigast. Vi måste hinna få tid hos veterinäsen för kastration av vår lilla pojke på 6 månader först, och så är det lite annat som måste fixas.

Hur som helst så är vi på jakt efter en kattunge och tänkte att vi ville ta oss an en hemlös kissekatt, mår så dåligt över att se hur katterna har det egentligen även om man vet om det… Gråter

Ville bara meddela att om någon hittar någon som behöver hem sen så får ni gärna PM:a mig så kan vi prata mer…

Krullsvans
0

Å, vad bra!

Lena
0

I Norrköping finns 9Liv som jobbar med hemlösa katter samt Östgötakatterna.

Hör gärna av dig till dem!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lynxkissen
0

Tack så mycket för tipsen :)

Lena
0

Lycka till i sökandet! Om du mot förmodan inte hittar någon katt i Östergötland går det alltid att ordna trasport från andra delar av landet.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lynxkissen
0

#4 Tror du det går att fixa? Hoppas det i så fall :) Jag själv har inget körkort, så det kan bli problem att hämta för långt bort…

Lena
1

#5 Vi brukar med förenade krafters verk kunna ordna det mesta i den vägen. Det finns t.ex många katter i Skåne - fler än det finns intressenter till. Det är därför många katter därifrån som flyttat till hem en bit uppåt i landet.

Lynxkissen
1

#6 Jaha, vad fint av er! Ja, i så fall behöver ju kissen inte komma ifrån östergötland Glad Jag bor i Valdemarsvik, så det är ju nära Kalmars län med..

Lena
1