Jag är så lycklig
Jag och min dotter har fångat vår första katt i kattfälla i kväll
Visserligen en tam innekatt men väldigt skygg och rädd. Men det kunde ha blivit en hemlös med ungar. Det var jag mest rädd för.
En drygt ettårig okastrerad hona som ramlade/hoppade ut från en balkong på 2:a våningen förra onsdagskvällen. Hon hade aldrig varit ute och som det regnade i förra veckan.. (slarv
)
Först i går kväll fick vi syn på henne när hon kröp under en husgrund i huset bredvid där hon ramlade ut men då fick vi inte in henne. Vi var ute till drygt 24.00. Så hon hade inte gått långt.
Men i kväll gick hon i fällan….. Åh vilken kick vi fick (hjärtklappning båda två, jag darrar än)
Vi såg ju hur Hanna gjorde i "Hitta Hem" med kattungarna. Så vi tog en gallerbur och hade ett snöre och det lyckades
Nu har henne husse lovat att kastrera både henne och hennes syster och då blir det ju abort på en gång ifall hon är med ungar.
Jag är alldeles salig… Nu kan vi! Så nu kan vi hjälpa till mera.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Vad glad jag blir för er skull!! Och jag förstår precis hur ni känner. :)
Att rädda ett kattliv är enormt tillfredställande. Jag mår bra i kropp och själ varje gång jag räddat en hemlös utsatt katt. Man mår bra helt enkelt.

Toppen att man är en bra förebild
Bra jobbat!

Jag förstår din lycka, alldeles kanon när man blir lycklig från tårna till hårbotten för att man gjort en insats. Bra att han ska kastrera kissarna. Då blir det slut på sådana nervösa stunder. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja, det gjorde vi bra, maaaamma 

#4 Camilla jag har hjärtklappning än………………
Vad bra jobbat av er! :) Först att fånga in katten ifråga och sedan att få hussen att lova kastrera sina katter. En riktig jack-pott!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

i massor till er!
/Miranda

Wow!!! Vilken insats ni gjort..här har man ett praktexemplar på att dra flera flugor i en smäll! Njut nu, koppla av..o känn att ni gjort ett kanonjobb!
Sidentass
Jag vet oxå hur det känns när en misse äntligen går i fällan.
Bra jobbat, anebit med dotter!
Vilken lycka för lilla kissen att ni fanns där och ville hjälpa den och bra också att de ska kastrera den. Nu kanske de också lärt sig på ett tufft sätt att inte ha för stora öppningar på balkong och fönster.
Massort av rosor till dig och din dotter för underbart jobb.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vilken Glädje.
Ni är värda 
alla rosor som finns.
Kram Jenna

Tack för er respons! Lite uppdatering!
Kissen heter Alice och har alltid varit lite skygg för sin husse oxå.
Men i natt har hon tokgosat med honom hela natten och legat på hans bröst och kurrat och spunnit och slickat i ansiktet. Har aldrig gjort så förut, har på sin höjd legat i fotändan ett par gånger på ett helt år.
Gissa om kissen var lycklig och tacksam över att vara inne igen efter 8 dygn i regn och rusk…………………

Vad roligt och vad duktiga ni har varit!
Förstår att du blev lycklig :)
Vad kul att lilla Alice blev så glad :)
vilken lycka för alla inblandade, speciellt för lilla Alice såklart som kom in, och lycka för er att ni fick in henne
kram Maggan47
Wow va duktiga ni är!! Massor av rosor till er! Jag vill också vara med och fånga en katt ngn gång.
Husse måste vara överlycklig först över att Alice kommit hem och sedan att hon är så gosig!

#15 Ja Marieborg! Det gav mersmak… Det var så underbart. Det var ett sånt lyckorus så det går ej att beskriva. Det sitter i än

Superbra jobb!!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Å vad roligt, du glad din dotter glad, glad husse och en glad katt. Vad mycke glädje!
Förstår att du nästan är sprickfärdig. Kram och en himla massa rosor!
Kul att du kunde göra en sån sak tillsammans med din dotter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#15 marieborg du är välkommen att hjälpa till närsomhelst ;)

#19 Landfreak! Min dotter är Camilla, "Camillasigge" här som du har pratat med i telefon ang. hennes Sigge som är försvunnen (hon hade pratat med ett medium om du minns det)
Vi har sutttit på spaning efter Sigge kväll efter kväll tillsammans i 5 månader . Det har ringt massor av folk och ringer fortfarande men alltid fel katt eller oxå får vi inte syn på katten.
Nästan alla i Eskilstuna som vi pratar med säger: Jasså Sigge! Vi lappade ju nästan hela Eskilstuna så alla känner till honom.
Han är antagligen överkörd av tåget som Camillasigge skriver om i en annan tråd här. Men vi kan ju inte låta bli att åka på spaning när folk ringer för Tänk om det är Sigge och vi inte åker dit.
Ja, jag vet. Hängde upp några bilder av honom i Skövde och kollade här på katthem. Inget. Men jag hoppas ändå att han leva och att han har hittat ett bra hem! Eller att ni får tillbaka honom!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Den här skygga katten var rädd för barnen (som husse har varannan vecka) innan hon ramlade ut. Nu gosar hon med dem oxå.
Har vi fångat fel katt? Eller kan dom bli så personlighetsförändrade av att ha varit ute och rädda i 8 dygn?
I så fall… Inget ont som har nå gott med sig…….
Hennes syster Astrid fräste åt husse på kvällen när vi kom in med Alice men det förstår jag var en reaktion eftersom syrran varit ute.. Nu är det bra…….men hon har aldrig fräst nån gång förut.