Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 5094 ggr
Naquita
2

Ännu en mager stackare behöver hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://ronnebyshittekatter.se/2012/03/18/en-mager-stackare-igen-ber-om-hjalp/

Mitt redan sargade hittekattshjärta efter Saras kamp och Snörvlaskatterna som vi förlorade i vintras gick sönder lite till idag..och vår ekonomiska situation har fått sig en rejäl törn efter alla sjuka katter! Men vi har inte hjärta att neka dom hjälp.

VI BEHÖVER HJÄLP MED VETERINÄRKOSTNADERNA!

sätt in ditt bidrag (inget bidrag är för litet, många bäckar små blir en stor å) på bankgiro 472-2047 och märk med ”aslan”

Tanja tog emot ett samtal från ett par som hittat en medtagen katt utmed en cykelväg mellan golfbanan och reningsverket(?).  Då Veronika fick ett parmenant jourhem idag fanns en plats ledig, och såklart fick den här gossen komma in akut.

Lille ”Aslan” gick ut ur transportburen, sniffade lite, luktade på maten men den dög inte..Torrfodret gick hem dock. Sedan lade han sig tillrätta i mitt knä.

Vad har du varit med om lille vän? Saknar någon dig? Hur länge har du vandrat omkring därute i skogarna runt golfbanan och sedan lagt dig ner och bara gett upp?

Nu ber jag alla hålla tummar , tår och tassar att Aslan inte hittades försent.

Imorgon bitti ringer Tanja och ordnar en akut tid hos veterinären, men vi behöver ekonomisk hjälp!

Såhär mager och eländig är jag! Egentligen är jag nog en stor stilig herre.

Jourhemmet
0

Gråter

Katthemsmatten
0

:'( :'(

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
3

Men stackars kissen! Vad grym världen är. Håller tummarna så hårt jag bara kan. Måtte han klara sig så att han kan får det gott och bra nu. Han hade tur som fick komma in till så stora och bra djurvänner. Nu skulle det bara behöva regna pengar också.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
1

Håller tummar och tår för lille Aslan imorgon.

Gullimat
0

Gråter

Selma99
1

Jo vad ledsen man blir över olika katt öden. Usch. Hoppas kissen repar sig och får ett liv den förtjänar.

annebeate
0

Lille kisse Gråter håller tummarna allt vad jag kan.

Sidentass
0

Åhhhh….lilla fina kissen….

Naquita
0

Nu ska jag vara iväg hela dagen, Tanja kör Aslan till veterinären kl 10.30, jag eller Tanja uppdaterar när vi kan. Vi behöver fortfarande ekonomisk hjälp och en massa tumhållningar. hans öga ser mycket värre ut idag så jag tror det är en ny skada där.

Lille vän:(

anebit
0

Oj oj lille vännen, det ser inte bra ut.  Stackar liten så sliten och mager!  :-(

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
12

Aslan är nu hemma med en antibiotikakur och order om vila och äta upp sig :) hans värden var bra, men vikten låg bara på 2,8 kg så han har svultit :( återbesök om en vecka! Ev hade han en knuta på ena njuren men det är inget som är akut att kolla nu. nu håller vi tummarna att han återhämtar sig fint och klarar sitt öga.

Selma99
2

Stackars lilla gubben Gråter men skönt att det inte verkar värre än så. Sätter in en liten peng till vet.kostnader. Bra jobbat.

Mona22
0

Stackars liten. Kan tyvärr inte bidra ekonomiskt just nu men hoppas det går bra med honom. 
Vilken tur att han kom till erKyss

Naquita
2

Ja, hans blodprover var ju OK så det finns hopp:) Svullnaden har redan lagt sig lite, så jag håller tummarna att de kan undersöka ögat ordentligt på tisdag vid återbesöket!

annebeate
0

Så skönt att  få så pass positiva besked.Glad Var så orolig för honom.

Självklart för jag över ett bidrag till Aslans veterinärkostnader.

Hoppas alla som kan gör detsamma.

Josefa
1

Oj!

Katthemsmatten
1

Sötnos!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
0

Han är underbar!Kyss