Sett denna sida?
Tycker inte det är varken rätt sätt eller rätt ställe att leta om man är seriös. Det finns kanske en och annan "seriös" också, jag har inte läst alla annonser…får rysningar innan jag hinner så långt!
http://www.blocket.se/kalmar?q=&cg=7080&w=3&st=s&c=7084&ca=18&l=0&md=th
Till Sajtvärd och medarbetare: Det är inte länk till en annons…och jag vill gärna upplysa om att denna sida finns. Hittade den själv för inte så länge sen och blev mörkrädd! Kategori får ni gärna ändra.
Det är väl helt OK att annonsera att man har en katt eller hund för utlåning till avel under förutsättning att det är en rasren sådan och att den som ska låna den också har en rasren hund eller katt av samma ras.
Nästan alla annonser är raskatter/rashundar. Och jag som trodde att sexhandel är förbjudeit i Sverige….
Men hittade också en idiotannons till en huskatt här i närheten. Min hona vill ha ungar…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag kollade tre, av dessa var två huskatter fast det inte framgick av rubriken.
Människan som har satt in annonsen om maincoon/skogkatthanen som lånas ut för parning igår, hade annonsen ute under Djur innan. Hon blev sk*tsur när jag frågade om de rekommenderade testerna var gjorda på honom, så hon flyttade annonsen till den här kategorin istället. Någon mer som vill maila henne?

Det förekommer i princip aldrig att man annonserar om att man lånar ut en rasren katthane (med stamtavla) till avel på Blocket. Det gör man på sin hemsida samt på raskattsidor och möjligen andra kattforum, men inte på Blocket. Det ses inte som riktigt seriöst i raskattkretsar om man skulle göra det (även om det inte är förbjudet).
Däremot är det ok att annonsera där om att man säljer rasrena kattungar. Men man ska då inte använda sig av ord som billigt, gratis eller dylikt. Dessutom ska katterna vara veterinärbesiktigade innan flytt, idmärkta samt vaccinerade x 2 mot kattpest & kattsnuva och såklart vara registrerade och få med sig stamtavla alternativt ett papper från SVERAK /annat förbund som visar att stamtavlan är på väg (under registrering).