Kastreringsrabatter 2012
I denna tråd tänkte jag att vi kunde tipsa varann om vi får nys om någon veterinär/veterinärklinik som har kastreringsrabatter för katter nu på våren.
Fyll på med veterinärens/klinikens namn, var i landet det är samt pris/hur mycket rabatt som ges.
Kalmar djursjukhus har kattkampanj mellan 16 januari och 31 mars. Då kostar en kastration 900kr för en honkatt och 490kr för hankatt
kostar annars 1050kr och 590kr. Vill man öronmärka samtidigt kostar det 50 kr istället för 100.
Gäller även deras filialer i Emmaboda, Torsås och i Färjestaden på Öland
Kattkastreringskampanj!
Under tiden 16 jan. till 31 mars 2012 subventionerar Djurskyddet Kronoberg kastrering av katter.
Subventionen är 100:- för hankatt och 200:- för honkatt och riktar sig enbart till privatpersoner.
Det subventionerade beloppet minskas direkt på fakturan från veterinären.
Följande veterinärer deltar i kampanjen:
Ljungby Smådjursklinik
Ringvägen 9
341 32 Ljungby
Tel: 0372-83900 Tid: Mån-Fre 0800-1600, Tis+Tors 0800-1800
och
Djurhälsan i Hamneda AB
Sunnevivägen 6
340 13 Hamneda
Tel: 0372-50025 Tid: Tis-Tors 0900-1800 Fre.0900-1500
Ett extra bidrag på 100:- utbetalas till kattägare som är medlem i Djurskyddet Kronoberg år 2012. Denna utbetalning sker under sommaren efter medlemskontroll.
För att vara registrerad som medlem måste medlemsavgiften vara inbetald till bankgironummer 5381-1949 före den 31 mars 2012, Avgiften är 200 kr för enskild medlem och 300 kr för familj.
Som medlem får man fyra nummer per år av medlemstidningen Djurskyddet. Man får också i nyhetsbrev delgivning om föreningens aktiviteter som bland annat består av medlemsresor och föredrag. Som medlem bidrar man även till ett förbättrat djurskydd.
Kastreringskampanj
Under våren 2012 (till och med den 30 april) ger Djurskyddet Ängelholm-Bjäre medlemmar(även nyblivna, medlemsavgift 175 kronor/år) rabatt när de kastrerar sina katter hos någon av våra tre samarbetsveterinärer (Djurkliniken Ängelholm, Båstadveterinärerna samt Ugglarps Gård).
Honor 500 kronor rabatt, hanar 350 kronor rabatt.
Se hemsidan för mer information. Det går också att följa oss på Facebook.
Djurens vänner Uppsala
Kastreringsdag och kastreringsmånad 2012
2012-02-18
Den 18 februari arrangerar föreningen i samarbete med Svartbäckens veterinärpraktik en kastreringsdag för hankatter. För ett rabatterat pris på 500 kr får du din hankatt kastrerad,ID- märkt och vaccinerad.
Under hela mars månad är det honkatternas tur. För ett rabatterat pris på 700 kr får du din honkatt kastrerad, ID- märkt och vaccinerad.
Föreningen bjuder på fika och delar ut informationsbroschyrer.
Ring för tidsbokning:
Svartbäckens veterinärpraktik 018-463825
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Jag har försökt sammansälla alla kastreringskampanjer jag hittat i landet:
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

Hagaveterinären i Glostorp Skåne
Kastrering id-märkning vacc. 350:- för hane. inkl. samma för hona 650:-

Majornas smådjursklinik i Göteborg tar nu 500 för kastrering av hankatt. 600 för kastrering och vaccinering.
Honkatt missade jag tyvärr att fråga om när jag ringde.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Den årliga kastrations-kampanjen hos Djurdoktorn.
Marskatter har väl alla hört talas om….
Kastration av hankatt
Paketpris.Din katt får sövmedel och vi tar bort testiklarna. Kontrollera redan hemma att båda testiklarna finns. Katten ska fasta 6 timmar före ingreppet. Vatten kan stå framme hela tiden. Ta med 2 rena handdukar i en kasse så vi har om det behövs. Ingreppet tar ca 30 minuter, men vi vill att katten är kvar hos oss tills narkosmedlet gått ur kroppen och det tar ca ytterligare 1 timme . Vi avtalar om lämplig hämttid för Er vid inlämningen. Pris: 550:- per katt.
Under mars 2012 har vi kampanjpris.
Vi kastrerar, öronmärker och vaccinerar katten för 650:-.
Kastration honkatt
Paketpris.Katten får sövmedel och vi tar bort livmodern och äggstockarna. Hon ska fasta 6 timmar före ingreppet. Vatten kan stå framme hela tiden. Ta med 2 rena handdukar i en kasse så vi har om det behövs. Ingreppet tar ca 45 minuter, men vi vill att katten är kvar hos oss tills narkosmedlet gått ur kroppen och det tar ca ytterligare 1- 2 timmar . Vi avtalar om lämplig hämttid för Er vid inlämningen. Kostnad 950:- per katt.
Under mars 2012 har vi kampanjpris:
Vi kastrerar, öronmärker och vaccinerar honkatten för 1000:-.
Uppsala
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Den här trråden borde postas på andra forum också
Jag gör PR för den på våran FB-sida Hittekatter i Sverige samt vår FB-grupp Kattgruppen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu har jag spridit informationen på så många FB-sidor/grupper som jag kunde komma på.
Allt under följande motto:
"Kastrera mera innan det blir ännu flera."
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tassarnas djurklinik i Töreboda har kastreringskampanj mars ut tror jag att jag såg en annons om.
öppet alla vardagar 9.00 - 17.00
Välkommen att ringa 0506 16460.

Inget i Helsingborg?

jo det här hittade jag:
**Din Veterinär - Helsingborg
**
Från den 20 februari tom 16 mars har vi GRATIS ID-MÄRKNING ELLER VACCINATION i samband med kastration av hon- och hankatt. Man får också med sig gratis foder från Hill´s med rabattkupong vid nästa köp.
Telefon
042 20 20 00
Besöksadress
Ekvändan 2
254 67 HELSINGBORG
//EK
#6 Jättebra lista du satt ihop! Lyfter ut Stockholm, som jag också såg i en tidningsannons.
Regiondjursjukhuset Bagarmossen
Ljusnevägen 17,
128 48 Bagarmossen
Tel: 08-505 303 00
Albano Djursjukhus
Rinkebyvägen 23,
182 36 Danderyd
Telefon: 08-505 304 00
Gärdets Djurklinik
Sandhamnsgatan 65
115 28 Stockholm
Telefon: 08-505 102 00
Om du kastrerar din katt hos oss under mars månad bjuder vi på id-märkning och vaccination mot kattpest och kattsnuva, värde 895:-.
Pris:
Kastrering Hankatt: 610:-
Kastrering Honkatt: 1095:-
Du som djurägare väljer själv om du vill att vi id-märker din katt med chip eller tatuering, tala om vilket när du bokar din tid.
Antal platser är begränsade så det är först till kvarn som gäller.
Varmt välkommen!
I lokaltidningen Mitt i Söderort annonserar Djurkliniken i Farsta Centrum (Stockholm):
"Rabatt på kastrationer under mars månad
Hankatt ord 710,- nu 630,- Honkatt ord 1120,- nu 990,-
ID-tatuering i öra ingår vid kastrering. Inför kastration ska katten vara frisk och över 6 mån, mer information får du när du bokar tid."
Hemsida www.dkfc.se
#18 Ändå mycket: Vi betalar 350 för en hankastrering. Men det är kanske Stockholmspriser?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#19 Det är de högsta priserna jag sett i Stockholm. Det förmånliga är väl egentligen att öronmärkning ingår.

putt
//EK
Här finns mest kastreringskampanjer på de ställen som är redan dyra -typ Blå Stjärnan och är ändå med rabatt dyrare än många andra veterinärer. Jag skulle alltid rekommendera att trots kastreringskampanj ringer till olika veterinärer först för att kolla priser.
Sedan borde man alltid försöka få katthemsrabatt ändå när man håller på med hemlösa katter. Oftast får man då 10%. Jag hittade en veterinär här som tog 350 kr för hankastrering och 75 kr för örontatuering, 180 för chip men 250 för vaccinering. Så honom åker jag till när vår ordinära veterinär inte har tid.
Linköping
Kastreringskampanj på katt under mars månad på vår filial på Barnhemsgatan 16!
Honkatt 1240 kr för kastrering, id-märkning (tång), vaccination
Hankatt 840 kr för kastrering, id-märkning (tång), vaccination
Foder från Hill's, Royal Canin, Specific samt 6 kg kattsand från Ever Clean medföljer!
Ring 013-144081 alt. 013-212510 för tidsbokning!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Upplands Väsby
Väsby Djursjukhus: hankatt 440 (ord 550), honkatt 790 (ord 995)
Annons i Metro idag, gäller mars månad (ej kryptorchida)
Såg att även att Smådjurveterinären i Åmål, Säffle och Mellerud har har kastreringsrabatt! Den gäller till och med den 23/4.
Puttar upp denna viktiga tråd!
Någon som vet vilka veterinärer i Skåne som utför flanksnitt kastrering, alt titthål? Har ni erfarenhet av dessa metoder och vad är skillnaden, egentligen? Hur påverkar de katten, vilken metod ger minsta besvär för katten? Tacksam för tips och råd!
Johan Glimåker som är i Helsingborg en gång i veckar kastrerar med titthål. Mindre op-snitt. Läks fortare. Ingen tratt.