Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 864 ggr
Lena
0

Othello i bild! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer det några bilder på våran nya lilla kisse Othello.

Han kommer från en koloni med förvildade katter i Ronneby. Naquita fångade in honom för ca 6 veckor sedan. Han följde sedan med några andra kissar som Landfreak hämtade upp till Skara. Nu har vi hämtat honom och han bor hos oss i Alvhem sedan 4 dagar tillbaka. 

Othello är liten tillväxten men är nog ca 6 månader gamal. Att han är född som förvildad katt det kan man inte tro. Han är nämligen mycket social och trevlig. Efter bara 4 dagar känner han sig helt hemma här. Leker och äter bra. Han har nu blivit bästis med Tristan.

Här är några bilder som sambon tog igår den 21/5.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Ett till i en lite annan vinkel. Lägg märket till den vackra färgen!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Och slutligen en fönsterbild:

//Lena

Sidentass
0

Men åh vilken skönhet!!! O vad härligt att han redan gjort sig så hemmastadd!!Glad

Jenna-Gun
0

Fantastiskt kul att han är social redan.

Nospuss

Jenna

Jenna-Gun
0

Fantastiskt kul att han är social redan.

Nospuss

Jenna

marieborg
0

Wow vilken sötnos! Härligt att han trivs!

Efvis
0

Men vilken mysig liten choklad-pralin…du har fått i din Gott-och Blandat påse hemma.

Hälsningar Efvis

modellflickan
0

Vilken stilig kattpojke! :)

Sidentass
0

#7Glad, hi,hiiii, håller med:-)

emjon
0

Åh vilken liten goding chokladpralin var också min första tanke. Roligt att det går så bra redan från början.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

anebit
0

Vilken underbar färg din lille gosse har. En liten chokladpralin som efvis skrev…………………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

storAnnette
0

Vilken fin kattkille!Det borde inte bli svårt att hitta ett hem till honom.

Engla
0

Han är jättefin!!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Ja vi har en fin blandning på våra katter och deras färger här hemma. (Linus - helvit, Saga - blåpadda, Tessie - bruntigre med vitt, Tristan - rödtabby m vitt och sedan Othello som är som en liten choklad pralin).

Ni som är bra på färger vad kallas det på fackspråk när en katt har den färg som Othello har? Jag kommer ihåg att Naquita skrev att den rostbruna färgen kommit av att han varit ute så mycket tidigare. Har läst att det är ett fenomen som uppträder hos svart Brittisk Korthår. Han ser faktiskt ut som en Britt, även om han ju naturligtvis är en huskatt.

Nu har vi börjat med Hills Kitten och det tycker han smakar jättebra. Men å andra sidan äter han vad han får. Och leker med alla leksaker som de andra katterna ratat.

//Lena

Naquita
0

hihi sötnosen! hans mamma har inte dykt upp ännuLedsen

den här bilden är från när jag först lärde känna honom och hans mamma. hans mamma fick jag kela med ibland, men inte honom. det tog månader innan han litade på mig tillräckligt för att ens gå in i lägenheten. men se, när mamman varit försvunnen en vecka var han så modig(o förmodligen ensam/rädd) att han gick in i lägenheten o jag fick gosa med honom redan samma kväll=)

Lena
0

#15 Har också varit med om det att en skygg kattunge börjar ty sig till människor först i samband med att mamman förvunnit/ stött bort den. Verkar vara en kritisk tidpunkt för dem som gör att de är mer öppna för mänsklig kontakt just då. Min första hittekatt Tina var det precis så med.

Undrar vad som hänt mamman? Kan hon ha fått en ny kull och drgit sig tillbaka någonstanns?

Othello hälsar till dig och tackar dig för att du räddat livet på honom. :) Jag är säker på att han är dig evigt tacksam den lilla gubben!

//Lena

kattlover
0

Åh, en så stilig katt Lena!  Har du varit och visat honom för veterinär Glimåker ännu? :-)

Lena
0

#17 Jag har inte hunnit med det ännu. Ska försöka boka en tid senare i veckan. :)

//Lena

Alexej
0

Han är för söt! Hoppas han behåller färgen…Det har blivit lugnt här nu efter honom, ingen mer som lekar…alla bara ligger och sover!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#19 Tror den texten kom lite fel Landsfreak. Flyttade den till rätt ställe.

//Lena

miranda1
0

ååååh!!! vilken vacker färg, ser ut som en chokladbit! Räcka ut tunganFlört

Lena
0

#21 Ja visst är han vacker Othello! :)

//Lena

maggan47
0

jättevacker chokladfärg har han Maggan47Kyss

Hawknestgrove
0

Smaskens kisse! Döp om honom till Alladin! eller Pralin!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Han är lite mörkare än vad det ser ut på bilden. Blixten gör honom en nyans ljusare. Men chokladbrun det är han.

//Lena

Naquita
0

jag vet inte alls vad som hänt mamman..om hon gått o blvit påkörd, avlidit på annat sätt, blivit omhändertagen eller fått ny kull i skogen. med tiden kommer hon förhoppningsvis visa sig, med eller utan smått.

Lena
0

#26 Han verkar väldigt lik sin mamma Othello! Var hon också så där rostbrun?

//Lena

karins
0

Ja vilken pralinKyss

Naquita
0

nee mamman var kolsvart fast så såg jag henne bara när det var mörkt också=/

Simson
0

Han har onekligen en mycket läcker färg din Othello!!Kyss

Skulle ha passat mig perfekt…chokladoholicer som jag är! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#29 Vi får se hur hans färg utvecklar sig när han blir mera vuxen. Hos oss blir han ju innekatt.

#30 Jag är också galen i choklad! :)

anebit
0

På tal om chokladpralinen. Här får ni smaka nåt gott!

Cholkladmousse  2 - 4 port

100 gram 70 % choklad, 1,5 msk starkt kaffe, 2 ägg

1 dl vispgrädde     (måste ni ha socker så är det upp till er)

smält choklade, vispa äggvitorna till hårt skum, vispa grädden hårt, rör ner kaffe och gulor i chokladen sen ner med vitorna och sist grädden.   Låt stå kallt en stund…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Tack! Åkte rätt in i receptmappen jag har!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

#32 Du får inte göra så mot mig! Nu kommer jag att börja "baka" också! Fniss!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
0

Vad söt Othello är! Kyss
Och vad roligt att han inte är social redan nu :)

#34 Haha!