För tjock...
Nu har matte Catfoot fått trät av vetten…Katterna här på reviret, å då speciellt Virus är för tjock och måste bantas, tyckte vetten…Att han åt kortison spelade ingen roll, han skulle inte vara så rund…mmmmm Virus vill inte banta å inte äta mindre…Jaaa mitt samvete säger att han mår bättre, men jag minns han när han mådde så dåligt å va så mager av sjukdom…Det är såååå himla svårt… Men sin årliga spruta har kisserna här fått i varje fall, å förövrigt friska å fina katter enl. vetten… Kram Catfoot med tjockisarna… PS..Vem kan motstå denna gosiga Virusmage..Inte matte i varje fall..DS

Hej Catfoot!
När det gäller storleken så är Virus o vår Berlioz lika tjocka!
O det är såå svårt att låta banta endast en av missarna, även jag fick höra vid tillfälle av vet att 'Berlioz behöver banta, men samtidigt förstod hon problemet när man har flera katter..
Han ser allt bra inbjudande där han ligger med hela sin kroppsprakt, din Virusmisse!

#2 Vacker kisse med fin rondör;-)
Kolla denna dam då!

The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hahaha - tjockast vinner eller?? ;) Hamlet vill oxå vara med, trots att det kortet figurerat här förrut =)

Berlioz ler förnöjt o tycker det är gott att ha flera medsystrar o bröder med rondör;-) Tyvärr har jag inget foto på min svarta tjockis..måste fixa ordning kameran o börja plåta!:-)

Vad väger era tjockisar? Amanda väger 9 kg. hon är ganska kort och dessutom kobent på bakhasorna. och när man lyfter upp henne sprattlar hon som en sköldpadda, benen är ju så korta. Stackars Amanda….Men hon är gosig, man får vila sitt huvud på henne. då spinner hon som ett tröskverk! :-)
Ok, Esther vägde 4,6 sist. men hon är så liten…..Hamlet var för härlig. Är det rasen hängbukskatt?

Ja Hamlet ser för härlig ut på den bilden! Äsch forumet börjar krångla….i alla fall här.
Samma här. Skall snart stänga ner, väntar bara på varmvatten, så jag kan få duscha….
Hills W/D är ett bra foder om katterna behöver gå ned i vikt. Det smakar nämligen smakens och man kan ge det till alla katter. Många gånger blir de feta om man ha rmat framme hela tiden. Vissa katter kan kontrollera sitt ätande medan andra inte kan det. Då brukar det fungera bättre att ge dem två mål om dagen och då ge var och en en uppmätt dosering.
Här kan ni läsa en artikel om det här med övervikt hos katt och vad man kan göra åt det: Övervikt hos katt
Här är det Saga lite för rund om magen samt matten i huset.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Försöker banta en av mina katter, inte för att hon är för rund, men är på väg att bli det. Sedan så har jag min Findus som är perfekt i storleken. Även om han väger 7-8 kg. Men han är unionskatt, alltså blandning Norsk Skogkatt och huskatt. Nu serverar jag bantningsfoder blandat med siluettefoder.
Suck, inte lätt alla gånger. Men övervikt ska man ta på allvar. Därför tar jag varje vecka revbenstestet som jag kallat det. Känner man revbenen utan fett över dem så är de i bra vikt. Men nu börjar som sagt den ena bli lite fluffig. Så då ger jag dem mat, så att fluffet inte tar över så att säga.
En bild på hans som väger bra, med sommarfrisyr :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det är svårt det här med mat när man har flera katter. Amanda är bossen här och ska alltid först till matskålen. ska kanske stänga in henne i ett annat rum vid matdags. och ge henne Hills W / D. Kan man köpa det i Zoo butikerna eller finns det bara hoss veterinären?
#8 Ja visst är det hängbukskatt, en förträfflig ras för oss som är allergiska mot aktivitet ;) Hehe.. Tur att lilla Sigrid studsboll livat upp honom, han har faktiskt slankat ner sig sedan kortet togs. Har inte vägt honom dock..
#13 Hills W/D finns bara hos veterinären.
#12 Revbenstestet är bra! Det kör jag också med här hemma.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Här har ni en till tjockmage till på 10-11 kg men han har nu börjat äta Hills W/D och han tycker det är jättegott…..
Han blir lätt andfådd när han leker så vi ska försöka få bort några kilon…. Även på matte………
Catfoot…… Jag trodde nästan att du lagt ut ett kort på min katt. Gud va lik Rasmus han är… Samma mage bla.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#16 Vilka godingar både Rasmus & Virus. Och visst är de lika! :)
Hills W/D är kanonbra!
//Lena
Mina kissar har blivit lite rundare sen jag fick hem dom men de är en fin naturlig rundning :)
Min systers katt har blivit riktigt fet! Men det är ju hennes ögonsten och att säga till henne att puffen är fet är som att ge henne den största förolämpningen någonsin… Hur får jag henne att inse att hennes kisse kan behöva gå ner nåt kilo? utan att göra henne upprörd

#16 mmmmm..vilken läckerbit!
#16 blir intresserad här av Hillsw/d, men då får man nog lägga av med att ha torrfoder framme hela dagarna o istället försöka pussla lite granna…;-)

#19 Jag delar ut Hills W/D mjukfoder 3 ggr/dag en halv burk om dagen + lite torrfoder till natten/tidig morgon ca ½ dl…….
Han är periodare, så nu vill han helst bara ha mjukfoder och äter inte ens upp allt torrfoder. Så morgonen om det är nåt kvar så ställs det undan till kvällen……..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bra fråga Rulda, men det bör du säga. På ett snällt sätt. Att kisse börjar bli lite rund, och skulle bli piggare och gladare om vikten går ner aning. Kanske du kan köpa bantningsfoder och se vad han gillar det, och om han gillar det så förklarar du att !vad kul, han gillade detta foder!" Utan att direkt säga att det är bantning.
Mina katters torrfoder är alltid framme, för att efterlikna livet i fria. På den tiden de var jägare. De går och tar några tuggor, sedan iväg och några timmar senare lite tuggande och så vidare. Jag har även vattenskålen på helt annan plats än vid maten, för de dricker mer då. För i "forntiden" åt de och drack aldrig vid samma plats. Lägger in en bild på min ena katt vid vattenskålen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Å va härligt att höra för ett sårat mattehjärta att fler kisser är för rund om magen…
Vi fick några provpåsar med Dietmat, å Virus älskar torrfodret (ja vi får se hur länge)..Så jag får väl svänga in till vetten å köpa en påse, kanske nått hekto försvinner från Virus gomage…
#16..Oj dom var verkligen lika, lika gomage där oxå..