Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 511 ggr
Hawknestgrove
0

Toppentips!

Att läsa liten text blir allt svårare ju äldre man blir. Även om man använder läsglasögon, kan man få problem. Många i våra grupper har dessutom andra synproblem, t ex starropererade ögon. För att underlätta för andra kan man göra tecken- snittet lite större när man skriver meddelanden. Här vill jag tipsa om ett sätt att förstora texten för den som har synproblem:   Håll ner CTRL-tangenten och rulla på mushjulet.   Framåt = större text    Bakåt = mindre text Detta oavsett vilken inställning  man än har i övrigt för teckenstorlek i Verktyg på Internet Explorer-fönstret. Testa! Texten blir stor!

Inte mitt tips, utan från en tjej i en msngrupp. Detta tyckte jag var toppen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Ja toppen tycker jag oxå….min yngste son Nicklas skrek:kladda inte med datorn mamma…..

Hawknestgrove
0

Ha! Vem har betalat den kanske???????

karins
0

Ja båda pojkarna har sparat ihop till sina datorer och plockat ihop delarna själva…….Så Gu' nåde mig om något händer med deras datorerPenga mun

Hawknestgrove
0

Hihi, jo men då tillhör de en duktiga sorten så då ska de inte vara rädda! Be dem bygga en till dig med! JAg är lyckligt lottad med en datordoktor som dessutom bygger, han har byggt mina två senaste datorer. (jag är inne på min fjärde nu) Du får en dator till ungefär halva priset mot vad en färdig kostar.

Jenna-Gun
0

Tack för tipset

karins
0

Ja det är bra med en datadoktor. jo och billigt om man har en privat sådan. När dom flyttar ur boet ska de få bygga mig en egen datorCool