Torrfoder !
Brukar köpa en säck torrfoder på 10 kg. Royal canin till en kostnad av 645 kr.Nu senast hade det gått upp till 675 kr.
Har därför blivit nyfiken på vad det kostar på olika ställen i Sverige ??
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Dom stora märkena måste väl följa prissättningen från tillverkaren? Har aldrig sett att tex RC har ett lägre pris någon annanstans.
Köpte förra veckan RC 10kg av animail (fd. foderbilen) och fick då betala 679kr men sist jag beställde kostade samma 649kr…tycker det är mycket att höja på en gång.
Jag frågade animail och fick till svar att deras leverantör höjt MEN jag kollade runt på nätet och vad jag hittade så var det endast Animail som höjt sitt pris.
Känns som smyghöjning på frakten fast det ska vara fraktfritt.
Jag hittade Djurkompaniet som har samma vara för 629kr och fraktfritt över 500kr.
Jag har iaf handlat på animail för sista gången.
RC har nyligen höjt sitt pris. Ca 30 spänn för en 10kgs säck.
Beställde 10 kg imorse från min vanliga leverantör och priset var 675.-. Han brukar inte höja mer än vad han själv fått som höjning.
Medarbetare Hittekatter iFokus

samma pris här,,,, trissta pengar,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Då verkar det som det är höjt överallt.Var hittar man djurkompaniet ?undrar om dom har över hela Sverige ?
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hills och RC brukar ha samma priset överallt. Ibland kan det vara någon kampanj som gör att man får lite rabatt. Ingen billig historia det där med kattmaten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Betalade 629:- för RC på Haga i fredags
Det är lite olika pris på de olika sorterna.

Detta är för kastrerade katter upp till 7 år. Det heter "Yong Femaile"
Då har de bra pris på Haga, för här kostar den 679. Fast Young Male då som jag använder.

Synd du inte bor närmre, sedan fick jag 10% på det, betalade 567:-