Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 561 ggr
Lena
0

Lite nervös.....

Känner mig just nu lite nervös eftersom Tristan förlorat matlusten. Imorse åt han som vanligt. På förmiddagen kräktes han ett par gånger, men det var kattgräs i det som kom upp och därför inte så konstigt. Men sedan var han inte riktigt sig själv och ikväll ville han knappt inte äta alls. Det är inte alls likt honom då han alltid har så väldigt god matlust.

Nu har vi ju just fått en ny kisse i familjen vilket skulle kunna vara orsaken. Nya kissen kom i torsdags kväll och tidigare dagar har Tristan ätit precis som vanligt, därför tycker jag det är lite konstigt om det kom helt plöstsligt idag.  Vi får avvakta lite och se hur det utvecklar sig. Men jag tycker alltid det är så jobbigt när katterna inte är som de brukar vara.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

Han kanske behöver lite tid på sig att "känna av" den nya situationen. Det kanske har blivit lite stressande för honom? Puss till "min" Tristan-snygg-kille! Kyss

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

Kan också tänka mej att det kan bero på den nya situationen..kanske att Tristan känt sig lite stressad i cch med att familjen utökats o käkat lite för snabbt…

Vår Lassie kräks rätt vad det är, och det gör han för att han helt enkelt har för bråttom när han äter, ..

Sidentass

evamojje
0

Var och handlade på Eko i Länna för några veckor sedan och dom hade whiskas för 5 kr burken så ja tänkte ja provar Mojje äter inte whiskas i vanliga fall, och det var bara räksmaken som gällde så jag köpte bara 3 burkar. Och sen så serverade jag Mojje det och han åt Strawberrie tyckte inte att det smaka gott så hon fnös. Och en halvtimme senare så började Mojje springa på lådan och det var ingen lek han pep och jamade och det vart åtskilliga besök till lådan och jag fick jobba hårt på att ta reda på det till slut så fick ja bada Mojje för han har ju så lång päls och ja ni kan ju tänka er. Och stackars Mojje var helt slut sen och alldeles blek om nosen, men snälla matte lät honom ligga på värme dynan med en skön filt över sig efter badet *L*..Men det tog någon dag innan han vart sig själv igen. Och självklart så åkte whiskas burkarna ut vet inte kan ha varit något annat men ja tror inte det.

Eva & Mojje & Strawberrie

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

Nu ikväll verkade Tristan lite mera sig själv. Tror det är som ni skriver lite stressande för honom nu i början med nya kissen. Vi har fjäskat och gullat extra mycket med honom nu under kvällen och då ville han äta lite kattmalt och kattgodisar i alla fall.

#3 Kan ha varit något i Wiskas som Mojjes mage inte tålde. Har också varit med om liknade vid något tillfälle med våra katter.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Ja jag e övertygad om att det var den stackarn han va så risig *L*

Men va skönt att Tristan börjar bli sig själv igen, hoppas han kryar på sig fort.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

storAnnette
0

Man blir alltid orolig när de som inte kan tala eller tala för sig själva verkar sjuka och/eller ledsna.Hoppas Tristan blir sig själv igen snart !

evamojje
0

Hoppas att Tristan mår bättre idag Lena Glad

Mojje och Strawberrie skickar Tasskramar och hoppas att han krya på sig *L*

Lena
0

Tristan mår bättre idag och har även ätit lite. Han leker och är mera sig själv igen. Det verkar faktiskt som den lilla nya Othello redan börjar bli könsmogen, det kan vara en orsak till att det skapat lite extra turbulens här hemma. Får kontakta veterinären i veckan.

//Lena

Sidentass
0

#8 Så skönt att höra att det ser ut att ordna till sig:-)

Sidentass

Jenna-Gun
0

Katter kan väl ha bra eller dåliga dagar de med, som vi människor. Man mår dåligt, har ont i magen eller huvudet. Man har ingen aptit etc.

Men om symtomen blir långvarig då måste man söka hjälp

Jenna

Hawknestgrove
0

Då kan du ju ta med Tristan på samma gång och kolla? Om han inte har repat sig fullt ut, alltså… Men jag har själv märkt att ibland så kan katterna få lite maginfluensaliknande besvär av ingenting. Då är de kulna någon dag, sen är det OK.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Vad skönt att höra att Tristan är på bättringsvägen. Jobbigt med svackor.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Tristan äter som vanligt nu som tur är. Blir nu mer och mer övertygad att det var mer känslomässiga problem som drabbade honom. Efter mycket fjäsk, småprat och klappande blev han genast mycket bättre. Verkar som han hade en svacka av deppighet. Det är inte alltid så lätt när det kommer nya katter i familjen. Det skakar liksom om lite. Othello vill gärna bli bästis med Tristan och det tror jag även att de kommer att bli om några dagar.

//Lena

storAnnette
0

Hmm,ja det verkar som (iofs helt naturligt) att katter har väldigt olika behov av bekräftelse.Micki måste få total uppmärksamhet när man kommer hem…de andra vill förstås också ha det men deras behov är inte lika stort/omedelbart (märks iaf inte lika mycket).

När det gäller Micki kan det ju vara så att han varit mycket ensam,uppskattat att slippa vara det här och därför klagar mer de gånger alla människor varit ute…

Tror att en del är mer känsliga precis som vi människor är olika!

Sidentass
0

Innan vi hade Michelle kastrerad och vid tillfällen då hon hade kullar märkte vi på såväl Bamse som Lassie att dom inte riktigt gillade situationen…senast igår konstaterade jag att Lassie är en helt annan katt nu när vi inte har kullar med en domderande mamma..betyder så mycket allt detta som förändras i kattfamiljen..

modellflickan
0

Skönt att höra att tristan mår bättre. Förstår att du blev orolig.

Lena
0

Idag är det Linus som är dålig i maten. Tristan har nu börja leka med Othello. De har funnit varandra. Men se då blev Linus avis. Inte lätt för kissarna när situationen ändras. Nu får vi fjäska med Linus lite extra också. Han brukar reagera på det här sättet, så det är mera förväntat än när det hände med Tristan som alltid äter så himla bra.

Othello är en cool katt som verkligen anpassat sig snabbt. Han bara tar för sig den lille gubben.

//Lena