DV-GBG
Är det någon här som stödjer det "nya DV-GBG? Vet inte var jag står i den frrågan faktiskt, nya ordf verkade ok i början,men nu när man läser på hennes Fb sida (DV-GBG)så börjar man fundera,hon vet inte vad TNR innebär,inget hon stöder i alla fall,och hon "gillar"Svekatt,men no kill policyn tar hon inte till sej?? Hur känner ni andra för denna "nya DV"? Bara nyfiken,vill gärna höra andras åsikter 
Du det verkar väl vara en del frågetecken vart föreningen står. De behöver nog klargöra sin policy/ideologi riktigt tydligt. Särskilt med tanke på arvet från den förra föreningen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Länkar till Djurens Vänners FaceBook sida.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag skulle behöva lite råd. Har blivit erbjuden hjälp av en kvinna vid namn Solveig som känns jättesnäll och var jättetrevlig ang. en hemlös katt som kommer till oss. Hon jobbar inom djurens vänner och nu är det aktuellt att vi ska fånga in katten och lämna honom till djurens vänner borta vid Guldheden där han ska få komma till ro efter kastrering osv. och försöka få ett permanent hem. Men jag är även lite orolig då jag inte alls är insatt i allt spektakel kring djurens vänner osv. osv. Någon som har erfarenhet om detta, gör jag "rätt"???
Absolut inte till DV vid Guldheden. De har inte ens tillstånd och är inga djurvänner.
Det är förvirrande med DV Göteborg nu.
En kvinna som jobbade där som volontär kom sedan in i styrelsen som kassör och hittade mer och mer skit som styrelsen hade gjort under Ekelund. Han var ordförande där i 30 år eller nåt och dog för ett år sedan. de enda som hade insyn under tiden var hans vänner i styrelsen och de levde bra allihopa på djurens pengar. Men inga pengar till veterinärvård fast de tog in en massa katter fast de saknade tillstånd. Ekelund avlivade alla katter själva, några skänkte han bort.
DV Göteborg köpte en gård utanför Göteborg men den är skriven på Pernilla för DV saknade tillstånd. Där byggdes ett jättefint katthem. Sedan gick Pernilla ut med sanningen om DV och har polisanmält hela högen. Även deras bokförning hamnadehos Pernillas advokat.
Pernilla har tillstånd för katthemmet från LS Borås. Hon är även den enda i föreningen som har tillgång till deras hemsida och facebooksidan. De ska ha årsmöte om 2 månader, får se hur allting blir sedan.
Så JJudith, om du vill ha mer information maila Pernilla genom deras hemsidan eller FB-sidan. Det är bara hon som kan läsa deras e-mailpost:)
Annars kan jag förmedla kontakten.
Och Kattens, har lite tålamod. Tror det blir bra till slut….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Okej, tack för svar! Det blev lite klarare nu.
Men känns ändå förvirrande, för den kvinnan jag pratade med var som sagt trevlig och ville verkligen hjälpa till. Det var hon som kontakade mig och sa att de kunde ta emot honom, och om det står mot att låta honom komma dit eller låta honom gå ute, vad är då bäst? När jag frågade henne om all kritik som har riktats mot DV och vad det egentligen handlar om sa hon att deras kassörska hade tagit pengar från dem och därför hade de polisanmält henne vilket gjorde henne sur. Så uppenbarligen finns det två sidor (såklart) av saken.
Vet du om de tar emot katter, alltså Pernilla? Kanske kan prova maila henne ja:)
Jjudith, jag kollade med Pernilla nu. Hon kan ta katten:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men det låter ju bra! Finns det något nummer man kan få tag i henne? PMa gärna!