Skygga Ella (fd Eulalia)
Hej igen!
Det var lääänge sen sist jag skrev om Ella, men nu har det hänt!
Jag har får smeka henne med hela handen (försiktigt) och hon började spinna! (hon ligger alldeles nära mig just nu). Hon kom och strök sig mot mina ben nyligen.
Ella har även börjat ty sig till de andra vuxna katterna (helst pojkar). Oftast kan hon då helt plötsligt börja spinna.
Ska lägga ut nya foton av Ella i mitt album , när jag miskat på filstorlekar (under helgen)
Hälsningar
kattmannen
Men vilken rolig läsning! Ser fram emot bild på henne :-D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Å, en sån rolig läsning att du får klappa henne nu!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Underbart!! Det var ju verkligen en katt som många katthem hade avlivat direkt för de tycker det är djurplågeri att spärra in en vild katt hos människor….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Åhhh vilken underbar läsning!! tänkte allt på Ella för några dagar sen, och undrade hur det går..så fint att det går framåt för er:_)))
Hur länge har du haft Ella hos dig? Det är tur att vi har en del som dig som tycker att alla omöjliga och förvildade katter kan bli sociala förr eller senare, för vi kan nog påstå att när vi ser dessa framgångar är det lika med högsta vinsten i livet. Jag har ett par sådana också som var på väg att avlivas, men kördes hem till mig och är inga knäkatter direkt men kommer gärna och tar matbiten fr handen.
Någon som har vetskap om vilka katthem,organisationer etc. som INTE stödjer,eller tar emot skygga katter?
Men va ljuvligt
… Eulalia, lilla kissen, blir alldeles varm i hjärtat… Ska kika på bilder, på skönheten.. Tack goa du för att du uppdaterar om henne. Hon finns ofta i mina tankar, å hon är en förebild, för alla sk, hopplöst förvildade katter. Som många ser på dessa, tyvärr
#6 Nästan alla Djurens Vänner och Djurskyddsföreningar avlivar skygga katter och kallar det för ett realistiskt djurskydd.
Det finns en ny huvudorganisation där bara katthem/kattföreningar får vara med som inte avlivar friska katter oavsett. http://hittekatter.ifokus.se/articles/4e96b0e1d4ebea1e9700358f-nytt-kattskyddsforbund-bildat?articles-1
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Så underbart kattmannen att höra att du har fått henne trygg. Ännu ett bevis till de som säger att en jätteskygg katt aldrig kan bli tam. All heder till dig som inte gav upp, tänker på henne ibland

Åh vad roligt!
Lilla Ella tänker jag på ibland och undrar hur det har gått. Tänk vilken tur den lilla tjejen hade som hamnade hos kattmannen som förstod att det krävs massor av tid och tålamod för en sån liten skygg dam ska bli en trygg kisse . Ser fram emot bilder, hon är en söt liten padda har jag för mig.
Underbar läsning! Vi behöver den här typen av positiva exempel som bevisar att skyggisar inte alls är några hopplösa fall. Ser också fram emot bilder på Ella!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
KRAM kattmannen, glömmer aldrig Ella,