Aldrig försent..
Måste berätta.. Min sambo var å jobbade här i byn, i närheten bor en äldre man i 75-80 års åldern..Han har å är en jägare, människor ibyn har brukat fråga han när dom velat avliva sin katt, han har aldrig varit en kattvän utan alltid sett dom som rovdjur..Han har alltid haft jakthundar.. Men för ett år sen cirka ( han brukar lägga ut mat för att få räven att komma, så han kunda skjuta dom) trodde han att han som vanligt lagt ut mat till rävarna, maten försvann men ingen räv i sikte..En katt började göra sig synlig vid hans hus, å som livnärde sig på rävmaten..Mannen lät katten äta av maten, av nån anledning..Katten började komma in till mannen å sova, å gjorde sig hemmastadd..Efter några månader hittades ägarna som hämtade katten..men katten vandrade tillbaka till mannen..Efter tredje gången fick katten stanna… Å det som värmde mitt hjärta i denna berättelse var..Att nu kunde inte mannen sova om inte katten kom in, han var vaken tills han fått in sin katt för natten.. Visst är det väl underbart, att även människor som verkar hata katter kan ändra uppfattning…. Kram Catfoot
Ja den katten visste vad han gjorde;)
//Pia

Åhh vilken fin berättelse Catfoot…då har katterna fått en vän till, tack vare denna misse..
Sidentass
Katthatare är nog det för att de aldrig kommit en katt inpå livet tidigare. De förstår helt enkelt inte vilka underbara djur det rör sig om.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack för en underbar historia, Catfoot! Låter nästan som en saga….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#2 Jag håller med det du skrev :)
Vilken fin historia, jag håller med Lena det låter lite som en saga :)
vilken fin historia :) tycker det är lite roligt att även de stenhårdaste av män kan falla för en liten ulltott :D
Vad glad jag blir över att läsa denna fina berättelse.
#3 Precis Lena exakt den inställningen har jag också.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Det finns en katt för alla människor! Den här historien är underbar!! Vissa katter har större "uppgifter" än andra! Det är alldeles tydligt ibland! Jag blir så varm i hjärtat när jag läser om denna man som till slut fått en älskad vän i en katt!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vilken gripande berättelse. Det är så katter lindar folk runt sina tassar :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Åh vilken fin berättelse, ibland är verkligheten precis som den *bästa* sortens saga. Detta värmde verkligen mitt hjärta att läsa.

En riktig sol
skenshistoria!
Det är ungefär som min far. Han hatade katter och tog med glädje bort hela familjer istället för att kastrera. Detta var på 90-talet så det var inte lika vanligt att man kastrerade honor.
En katt lyckades vi rädda och det var våran kära Nisse som fanns med oss i 15år. Flera år senare, så träffar han en sjukpensionerad veterinär som kommer med både katter och ett hängbukssvin(!). Så idag har de 5 katter som har tagits med eller funnit sin plats hos dem.