Mellanhand/tillfälligt hem
Har hört att man kan vara typ tillfälligt hem. Att man tar han om omplaceringskatter åt ett katthem istället för att dom är där. Någon som vet hur det fungerar, ifall det verkligen är så osv. Är lite intresserad av att vara ett sådant hem när jag flyttar hemifrån, eller rättare sagt, jag funderar väldigt starkt på det.

Du kan läsa om att vara tillfälligt hem på vår hemsida
#1 Ahh, tack =)
Det finns oxå information på kks sida läs under stödhem
Gasolin, gå in på tråden Simba söker tillfälligt hem! Jätteakut!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 Mjo, men som ingen verkar hinna med att läsa så ska jag flytta hemifrån först, fyller 18 i februari och måste skaffa mig ett jobb först. Jag kollar allt i GOD tid för att jag ska kunna tänka över det noga. Men jag tror nog att det blir så, men som sagt var, när jag flyttar hemifrån.
#5 Som du säkert förstår på de ivriga reaktionerna här i tråden är behovet väldigt stort av jour- /stödhem. Det är fint av dig att du funderar på att bli jourhem sedan när du flyttat hemmifrån.
Två av våra Medarbetare har skrivit artiklar om hur det är att vara stödhem. Här kan du läsa dessa: Mina tillfälliga gäster Att vara stödhem
Här kan du läsa om annat du kan göra för att hjälpa hittekatter: Vad kan just du göra för att hjälpa hittekatterna
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Låter underbart med ett blivande tillfälligt hem. Det finns en bunt olika namn som det går under. Jourhem, akuthem, stödhem bland annat.
Bra att planera framåt noggrant. Det är sådana hem man söker efter med ljus och lykta :-).
Det finns olika anledningar till att sådana hem behövs. Det kan vara kattmamma med ungar, det kan vara skygging som behöver tid att landa, det kan vara sjukling som behöver vård, det kan vara katt som inte tål andra katter och behöver ensamhet.
Då ställer det tillfälliga hemmet upp. All veterinärvård sköts och betalas av föreningen. Kattmat och sand brukar stödhemmet bidra med. Man skriver under kontrakt så man är på samma blad vad det gäller vården av kissen. Ofta får man vara beredd på ha visning av kissen. Gärna plåta den så att det finns fina bilder, samt skriva något om kissen som gör att folk faller fortare för pälsklingen.
Välkommen till vår hemsida också, bara för att titta på våra skönheter :-), www.djurhjalpen.nu. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag är ganska säker på att det blir så att jag blir jourhem men det berors ju på hur min situation ser ut när jag flyttar. Tack för all hjälp =)