Uppdatering Micki
En liten rapport om busen Micki kommer här då jag nu lärt känna killen lite bättre.
Micki är en typisk tonårskille skulle jag säga,spelar lite tuff ibland men är mjuk inuti. Han är väldigt matfrisk,nästan glupsk och pratar mycket - allra mest då han måste säga till (matte kliver upp så sent tycker han) om att han behöver mat eller gos!
Idag hände en kul sak som jag tyvärr inte hann få med på bild - Micki låg och vilade på matbordet då Tingeling plötsligt la sig ovanpå honom…han låg kvar och jag sprang efter kameran men när jag var tillbaka hade han knuffat ner henne.
Jag börjar tro att Micki 1.är van att gå ute 2.fått äta matrester.
Micki är väldigt intresserad av ytterdörren och vi får passa på honom nu när han vet var den finns…och han åt POPCORN en kväll här!Jag är helt chockerad…månntro han fått pizzakanter och chips och liknande kanske…bodde med en ung kille…antar att katter äter vad de får precis som alla andra.Han gillar inte alls torrfoder,äter bara ibland när jag kastar det på golvet och de tävlar om vem som hinner äta flest (kul att se dem faktiskt).
Annars är han också lite kräsen (som kattflickorna här) men samtidigt glupsk så vi får se när han lugnar ner sig.Tycker det är lite lustigt att alla "kattgäster" som kommer är så hungriga i början och sen ganska snabbt blir kräsna,skvallrar de för varandra tro?Utan att vi människor hör eller förstår?
Verkar vara en mysig liten kisse Micki! Känner igen det där med kameran, när den väl kommit fram finns det inget längre att ta kort på.
Våra katter brukar också jaga torrfoder på det sättet. Bra knep att få igång aptiten på katterna. Kul är det också! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ojdå,nu åkte första blomkrukan här!Det var Micki som olyckades och tyvärr var det i badrummet med klinkergolv så det blev en rejäl smäll…krukan flög och katten sprang…men nu är han tillbaka i fönstret och jag ska iväg och se om det finns likadana krukor kvar att köpa.Jag har riktigt tunga keramikkrukor och det verkar vara bra för de välts inte så lätt men men…om de har riktig otur så händer det tydligen ändå…
Stackars katter!Alla möjliga konstiga saker placerar vi människor ut…i morse höll Micki på att hoppa upp till strykjärnet också…man jag hann parera som tur var.
Blomkrukor? Vad är det? Ta bort dem. Hoppas klinkergolvet klarad sig….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hos oss har vi endast två blomkrukor, vi köpte dom för att det skulle se någorlunda ut i fönstren inför min sambos födelsedag som var för ett par veckor sen…rätt vad det är så ligger någon av dem på golvet..därav anledningen till att fönstren gapar tomma på blommor här, brukar säga som så att det är katterna som är mina blommor!
Härlig berättelse om Micki!!

Ja. livet som nykomling är full med upptäckter, som krukor och popcorn. Själv tycker jag krukor och katter går bra ihop, så länge de är som Anette säger lite tyngre. Fast nu har jag bara en blomma i en 4:a, och skäms. Det berodde mer på dålig vattning från matte än katterna. Men snart så kommer hela balkongen bli ett blomsterparadis för dem igen :-). Denna gång med hjälp av en florist som bor en trapa ner, vi ska ha klättertävling med klätterväxter :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nää,jag KAN inte vara utan blommor!Har nu köpt nya krukor och två nya blommor (orkidéer) till badrummet,de krukorna jag hade fanns inte längre men ombyte förnöjer och jag har vuxna barn som tar över mina avlagda blommor.
I köksfönstren (stora) finns många blommor men även kattplatser mellan och såklart kattgräs i en eller två krukor också,det blir liksom lite "skogskänsla" för katterna…de kan ligga och spana på alla som går förbi…bäst är det om fåglar dyker upp…vi har ett par gräsänder som spatserar omkring ibland och sen de andra "skrikorna" måsar,tärnor och såna.
Fick precis larm om en ungkatt,upphittad för 1,5 månad sedan i ett träd,mager och eländig,troligen hundbiten (en bit av svansen behöver amputeras enligt veterinär).Upphittaren har avmaskat,försökt placera men det gick inte p g a allergi.De kan inte ha kvar kissen för de har inte plats för en till.
Så nu blir det nya kattplaceringsfunderingar…