Inte nu igen.. =/
Hittade denna annons på blocket: Läs här
Skickade ett mail till ägaren;
Ta och lämna in katten för kastrering innan du omplacerar henne. Då tar dom bort fostren i samma veva. Det är ditt ansvar som kattägare att göra detta för att förhindra att fler kattungar föds till lika oansvariga ägare.
Jag blir så trött, vad håller folk på med?? Hon är bara 11 månader lilla stackaren..
Hon har även en till annons ute med två katter, en åttaåring och en sexåring.. Dessa två är id-märkta och kastrerade iaf, tack och lov!

Det är en av flera anledningar att jag aldrig läser annonser. För jag blir så ledsen, arg, irriterad och i princip aldrig positivt överraskad. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag läser dom främst för att se till att ingen katt blir avlivad.. Ofta hotar dom ju med att avliva om dom inte får iväg katterna. Jäkla människor..
Enda pluset var att hon vill ha 500 för katten…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, hon räknar kanske värde på småbebbarna också =/ Usch..
Nu hoppas jag igen på att även Sverige får en lag som förbjuder avlivning av friska sällskapsdjur. Då försvinner avlivningshoten i annonserna också. Men det är nog tyvärr lång tid kvar innan detta land blir så civilicerat.
Håller med! Visst blir man båda trött och ledsen Vanessa!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lena, jag är helt enig med dig i förbudet, men undrar, vad är medaljens baksida? I Norge verkar lagen vara en papperstiger. Bättre då tydligen i Nederländerna, där katterna tas om hand. För vad jag vet, så finns ingen ordentlig skyddsmatta för de katterna som inte får avlivas. Någon som vet mer? Jag bor ändå alldeles vid gränsen och har vänner och sambons dotter, som bor i Norge. Ingen har någonsin hört talas om lagen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....