Hemlös katt?:O
Idag fick jag reda på en tråkig sak :/
En gång i tiden hade farmor en okastrerad hona, som födde ungar..de flesta fick nya hem till "bekanta" till farmor på långt håll.. De fick katterna gratis till och med :/
Jag hade ju inget begrepp då, det var för sex år sedan då jag var nioåring…en katt hette iaf Grålle och fick byta namn till Ivar när han flyttade till mannen…han fick bo i ett hus, nu är det så att han för ett år sedan har flyttat till stan och inte tagit med sig katten 
Han är dessutom okastrerad!
Det kan hända att grannen tagit hand om katten men farmor var inte säker. Här har jag gått och trott att katten hade det bra, men vart e han då?? En hemlös katt?!
I såna här lägen akn jag faktiskt bli arg på farmor 
Hon har inet sagt nåt till mig och han kan vara hemlös!!!
Jag e så ledsen!
Men farmor lova att ringa imon och ta reda på hur det ligger till.
Jag ångrar att jag inte har frågat hur katten har mått förrän nu idag. Han kan vara hemlös!! Och den katten har jag hållt vid, och det är vårat fel att vi inte tog betalt - farmor gav bort de gratis! 
Hemska tanke!!
De andra katterna som fått hem har alla försvunnit! :/
Jag har läst i den tråd här att en del tar upp katter för att sälja de vidare till djurförsök och jag är rädd att någon av de katterna har blivit så, eller så har de flyttat eller dött :/
alla var okastrerade :/
Även många av farmoirs katter har försvunnit för några år sedan (då jag inet hade nått vett om katter tydligen. Jag skäms!)
Men iaf, jag rä så rädd att någon tagit de och sålt de vidare :/
Jag är så arg och ledsen nu!!
Men iaf jag håller tummarna att grannen har katten men ifall han inte har det så finns det inget att göra va? Man kan ju knappast anmäla?
/Erika

Var inte arg på din farmor! Det är många människor som inte tar betalt för katterna.
Själv funderar jag på hur jag ska kunna placera Mimmi, så att hon får det bra. Tidigare hängde det nog på priset som hennes matte ville ha, men nu får jag lämna henne till vilket pris som helst. Jag är till och med beredd att lämna henne UTAN att ta betalt, bara hon får det bra. Nu har hon "bott" ovanpå mina hallgarderober i ett halvt år och det blir inte bättre. Hon fortsätter att skrika och vägra att gå ner och äta, dricka och gå på lådan. Så jag har fortsatt att serva henne med mat, vatten och låda där uppe, men jag klarar snart inte klättrandet upp och ner på stolen längre, för det gör så ont, när jag försöker få benen med mig.
Som sagt var inte arg på din farmor och om det dessutom är ett par, tre år sedan, så hade inte debatten om betalning för en katt kommit igång som den har gjort nu. Det blir nu 4 år sedan vi startade MSN-gruppen Kattstatus och kontaktade tidningar, annonsörer m m. Då fanns det gratisannonser överallt, så på den fronten är det mycket bättre idag. Jag lade ner gruppen i augusti eller september, eftersom jag fick en datorkrasch och inte kunde komma in som värd längre.

Nej nej, det är inet så att jag har varit arg på så sätt att jag har sagt nåt, jag rä bara det innombords..du har kanske rätt :)
Men ifall hon tog betalt så kanske han skulel fått det bättre?
Aja iaf… Ojoj, jag hoppas du hittar ett hem till henne!
Så är det tyvärr för många katter. En gång var de älskade kattungar, sedan blir de hemlösa, oönskade, okastrerade katter. Din farmors katt är ingen undantag. Det är en lång process innan katterna har fått bättre status, så att folk är rädda om de och om sina pengar. Men det gäller att se famtiden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jaa tyvärr, men det känns så synd, den katten har varit farmors och det känns som det är mitt fel att den kanske är hemlös nu. Även att jag bara var elva..
Jag har också haft katter som jag inte vet vad som händer med de sedan. Jättemånga har lite såna "skeletter i garderoben", men som sagt, det är nu och framtiden som gäller. Hoppas ni får reda på var katten är nu!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

DU har rätt, det är framtiden som gäller!
Jaa, det hoppas jag också och jag hoppas att han är hos grannen och inte hemlös!

Var inte arg och besviken på dig själv eller farmor. Den enda du ska vara arg på är den som lämnade kissen och flyttade. Egentligen så kan ni fortfarande polisanmäla, om inte annat för att ge honom lite kort ångest :-).
Om kisse stannat hos den nya husägaren, så kolla om kisse är kastrerad. Om inte be dem göra det.
Sedan måste jag säga en annan sak - du har kommit så långt, och lär dig så mycket att det är guld värt. Så från och med nu, så kommer du att rädda katter genom at informera folk om vikten av kastrering, att ta betalt med mera. Så se framåt istället för bakåt. Och framåt kommer du att bli en katträddare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det skulle vara lite svårt att få de att kastrera den katten eftersom jag inte känner de och farmor inte har så bra kontakt med de, men jag ska be henne säga att de ska kastrera katten! Ifall hon inte gör det så får jag väl ringa och prata med de..
Nej, vad snällt sagt :)
Det var glädjande och höra och jag hoppas att det är så som du skriver att jag kommer bli en katträddare en dag för det vill jag verkligen bli:)
Men det är tack vare er här inne som jag har fått den där "kicken" att man måste informera om att kastrera och så:)
Så ett stort tack till alla här inne måste jag säga! :)

# jag tycker inte du ska anklaga dej själv på något vis..vi har nog alla här inne skaffat oss mer erfarenheter med tiden när det gäller detta med katthållning…innan internet kom till mitt hem för ca 9 år sedan så varesig visste jag, eller tänkte som jag gör idag när det gäller hemlösa katter. Visste inte ens hur verkligheten såg ut i kattvärlden..jag är övertygad om att du kommer att göra mycket för missar i framtiden, det gör du ju redan nu, du skriver så kloka ord här inne på sajten..
Sidentass

#9 Jaa det tror jag att alla har ja :)
Tack för de snälla orden :)
Det glädjer mig att läsa de:)