Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3335 ggr
Delfinen
0

Insamlingsbössor

Hej

Ni som samlar in pengar via insamlingsbössor…..var har ni köpt dessa bössor?

Letar som en galning på nätet men hittar bara en enda sida man kan köpa ifrån och tycker dom är lite dyra.

Vid en första anblick tyckte jag dom var billiga då jag såg priset 86:-/st, tänkte köpa 2 stycken men det visade sig att priset var exl.moms så för två bössor slutade summan för bössor, moms och frakt på närmare 500:-

kattassen
0

http://www.insamlingsbossa.se/index.php/sv/produkter/insamlingsboessan

Här köpte jag min, det ser billigt ut men frakten är lika dyr som bössan så slutnotan löd väl runt 180 kr. Fast det är klart - man kan ju beställa flera då blir väl frakten densamma antar jag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Delfinen
0

*1 Är där jag har varit och kikat och fått dom priserna jag uppgav.  Måste finnas fler ställen.

Lena
0

Jag tror tyvärr inte det går att få tag på dessa bössor på så många ställen. Minns att vi diskuterat detta tidigare och då kom fram till att bössorna var ganska dyra, men att det blev bra mycket billigare om flera gick samman och beställde ett stort parti.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Delfinen
0

Nu vet jag inte om regler och lagar har ändrats men vad jag har fått lära  mig så måste ett pris som uppges vara inkl. moms då det säljs till privatperson. Det är endast när det gäller försäljning till företag som priset får gälla exl. moms.

När man läser under " köpvilkor " står det att alla priser på deras varor är inkl. moms men när man sen går in under "webbshop" står där att alla priserna är exkl. moms.

Tycker inte detta låter speciellt seriös i mina öron.

Funderar på att tillverka mina egna insamlingsbössor.

martdat
0

djurens rätt har med har jag för mig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Delfinen
0

#5 säljer dom insamlingsbössor?

Selma99
0

Jag tror inte att djurens rätt säljer bössor. Men det kan ju vara en ide att ringa deras kansli och fråga vartifrån de köper in sina egna.

kattassen
0

#4 Då läste jag nog inte köpvillkoren eftersom jag kollade på webshopen direkt och där står priser exklusive moms.

När jag handlar på nätet räknar jag alltid med tillägg, fraktkostnader, moms osv. Så för att få rätt slutpris måste man alltid lägga i kundvagn och gå till kassan för att få se vad allt blev. Speciellt när man är på sajter som inte direkt vänder sig till privat konsument.

Men visst - jag blev också lite matt när jag såg att priset slutade på nästan 100 kr extra för moms och frakt.Flört

martdat
0

när jag var ute efter bössor i somras så ringde jag bc som jobbat för djurens rätt o fråga o hon sa att de kunde ordna bössor till mig, nu blev det inte av men ring och prata med dem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Delfinen
0

#8  Ja jag tyckte all text och info blev lite missvisande. Och tycker att närmare 500 blir för mycket för att få 2 bössor. Har lite ideer om hur jag skulle kunna göra egna bössor….skall testa vidare lite på dom ideerna.

#9 Skall försöka få tag i dom och se vad dom säger. Är värt ett försök i alla fall Skrattande

kattassen
0

#10 Nja 500 kr för 2 bössor blir det väl inte. 303 kr står det på kassan när jag kollade vad 2 bössor skulle kosta.

http://shop.insamlingsbossa.se/#

Delfinen
0

Det blir exakt 410 :-

2 bössor  á  89:-

Frakt 150:-

Moms 82 :-

Summa 410:-

Frakt och moms blir nästan exakt lika mycket som bössorna kostar. Blir för dyrt för mig som är arbetslös så jag får hitta på en annan lösning.

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Frakten blir inte dubbelt upp för 2 bössor.

Så här blev det när jag kollade:

Delfinen
0

Priserna du har uppgett är när man använder sig av DHL. Jag kan inte använda mig av den tjänsten för det finns ingen här där jag bor. Närmaste stället är några mil bort och jag har inte varken körkort eller bil och kan ta mig dit. Så jag får använda posten och då blir det dom kostnaderna jag uppgav.

kattassen
0

#14 Nej då blir det ju lite annorlunda.Rynkar på näsan

Här fick jag DHL-leverans till närbutiken där jag hämtade ut paketet.

Trist när frakterna blir dyrare än produkterna, men så blir det ju då det trots allt är lite skrymmande paket.