*Löst* Överbliven foder önskas
Jag tar ensam hand om en koloni på ca 10 katter i Botkyrka, Stockholm. vissa katter är redan infångade och väntar på kastrering, vaccination samt id-märkning.
För att kunna fortsätta ge katterna en andra chans, behöver jag nu lite hjälp med foder. Har ni överbliven mat så tar jag gärna emot det.
Även överbliven kattsand tas gärna emot.
Man kan läsa om mitt projekt "Hemlösa katter i nöd" på facebook sidan:
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka
Har du hört med Zoobutiker och veterinärmottagningar som säljer djurfoder? Du kan även ställa frågan direkt till Hills och Royal Canin. Man kan då få skadade förpackningar eller mat där bäst föredatum precis gått ut. Fodret blir inte dåligt med en gång även om de inte frå sälja det längre.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1 Tack för rådet. Jag visste inte att man kan göra så. Ska direkt skriva mejl till dom.
Många julkramar
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
#2 Jo det är många som får hjälp den vägen. Hoppas du också kan få det! :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har skrivit några mejl under dagen. Hoppas dom är villiga att hjälpa. Tack Lena för rådet. Jag hade aldrig kommit på det själv 
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Gå in i zoobutiker och fråga. Jag har fått hur mycket mat som helst under den tid jag matade en massa vanvårdade katter. Fodret håller flera månader efter utgångsdatum.
#5 Tack för iden. Jag ska ta och göra ett försök.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Kan du inte samarbeta med ett katthem?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#7 Jag är nybörjare på detta. Hur menar du? 
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Har fått svar både från Ica maxi och från Coop forum. Dom kan ine hjälpa mig på något sätt. Skadade förpackningar skickas tillbaka till leverantören och matburkar med lite utgånget datum kan dom inte ge ut för att dom bär ansvaret.
Jag inväntar svar från Royal canin och några till. Ville bara hålla er uppdaterade.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Har du försökt med Lantmännen-Mjau kattmat?
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Kolla med Kattstallet. De har fått en mycket generöst donation från Eukanuba… tror nog de kan avvara ett par kilo 
Jag har pm-at dig.
#10 ja jag har skrivit till Lansmännen Mjau. Får se vad jag får för svar.
#11 Jag har försökt få kontakt med Kattstallet några gånger tidigare angående annat ärende men dom svarar aldrig på mina mejl.
#12 Tack för meddelandet. Du har också ett pm nu 
Tack för alla råden som ni har gett mig
Många kramar
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Nu har mitt projekt fått en väldigt stor Nyårs gåva i form av mat, sand, 2 st transportburar och 2 kisslådor.
Jag tackar så innerligt
gåvogivaren och alla andra som kom med bra råd och tips.
Nu kommer jag inte behöva denna tråd och undrar hur gör jag för att avsluta denna?
Gott nytt år
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
#14 Så bra att du fått hjälp med katterna! Jag låser den här tråden! :)