Kim af Hornbach
Nu har Kim bott hos mig i över ett år. Han verkar trivas som innekatt och ser hundarna som sina kompisar.
Tyvärr har hans hälsa inte varit den bästa. Han har FORL så tänder har blivit utdragna i två omgångar. Han har ju också varit dålig i magen i stort sett hela tiden, med några korta uppehåll. Till slut fick han en kur Flagyl och blev bra
! Det här var i somras.
I måndags 28/11 var det dags för veterinärbesök igen. I fredags märkte jag att han hade ont i tassen och det blev värre under helgen. Det visade sig vara en böld, och att huden ovanpå bölden hade dött. Vet klippte bort all död hud, så nu är ovansidan av tassen helt hudlös.
Han får nu antibiotika och smärtstillande (Synolux och Metacam). Han är ju inte 100% tam och har dessutom ont, så jag kan inte lägga om tassen själv. Ska tillbaka till vet på fredag för omläggning. Sedan kommer jag att få åka dit för varje omläggning.
Nu gäller det att bandaget får sitta kvar och att det inte blir infekterat.
Eftersom han inte kan sitta eller stå normalt med benet lindat, måste han ligga ner och äta. Då kommer han inte åt maten för tratten är i vägen. Jag tog av tratten. Det har gått bra hittills för han har ju inga tänder att bita i bandaget med (alla framtänder är uttdragna). Jag får ändå sitta med honom och nästan mata honom, annars äter han inte. Vet inte riktigt varför, men han har nog ont och det är obehagligt med bandaget. Han dricker själv, och det är bra!
Kim är försäkrad, men det blir mycket pengar ändå, därför kommer jag att lägga ut en auktion som hjälp till vet.räkningarna.
Vad ledsamt att höra att Kim har det så besvärligt. Förstår hur jobbigt ni har det nu. Hemska tanke tänk om detta hänt när han varit ute…..
Hoppas och tror att ni kämpar er igenom detta.
Jag har ju frågat Lena och det var ok enligt henne!

#3 Ok det hade inte nått mig ännu, men då kör vi
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hur är det med fina Kim?
Så jobbigt att han fått ont i tassen stackar Kim. Men jag är säker på att ni kommer att kämpa er igenom detta! Otur att det skulle sätta sig en böld på tassen.
Det verkar vara vanligt med Forl och andra tandsjukdomar bland våra kära hittekatter. Våra Piteå-bröder har också dåliga tänder, men det är mycket bättre nu sedan de gjort tandsanering.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kim mår hyfsat bra, men sover mycket. Mycket gosig och vill ha sällskap.
Vi ska till vet. i morgon och det är ju lite nervöst.
Håller tummarna för att det går bra i morgon. Tänker på er.
Är såret helt öppet eller har du gasbinda på? se till att det inte kommer smuts i! Alsolsprit kan du ha på med en bit bomull eller nåt. Hoppas det går bra för honom!
#11 Om du tittar på #0 ser du hur Kims bandage ser ut.
#10 Så bra att sårläkningen utvecklar sig så fint! Att det går framåt. Hoppas på fortsatt fin läkning för fina kissen Kim!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kim har tillåtit mig att lägga om tassen själv några gånger. Fantastisk katt!!
Så här såg såret ut i går.
Hoppas att det inte behöver läggas om fler gånger, för i går var han riktigt sur. Han varken biter eller river men vill inte vara med alls. Bandaget kan nog sitta en vecka, sen får vi se om han kanske kan vara utan.

Så bra att det håller på att läka.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilken skillnad det är! Så bra att det går åt rätt håll med stora steg. Hoppas han snart kan vara utan bandaget! Bra jobbat Soso!
Skönt att det har läkt så fint!