Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2046 ggr
Lamina
2011-12-20 02:24
0

Vilka katter?

Var ner och hälsade på en bekant i Mjölby för ett tag sen. Och då hände det sig att vi sprang på en liten skylt när vi skulle handla kattmat om att man kunde köpa kattmat och lämna in i kassan så gick det till hemlösa katter. Det var ju en självklarhet att jag skulle göra det så jag köpte en påse och en burk och lämnade in, vilket var uppskattat. Men jag kände redan då att det skulle vara intressant att få reda på vilka katter det var som fick denhär maten och tänkte jag skulle fråga här om någon visste. Men så tänkte jag att det nog vad domdär kolonikatterna i Linköping och så glömdes det bort… Men nu kom jag och tänka på det igen, så nu undrar jag vad det är för stackars katter som fått denhär maten och hur det går för dom..? Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Debattia
2011-12-20 16:49
0

Det brukar vara till hemlösa katter. Katter vid kolonier o.s.v. Jag har gjort likadant och då gick maten till skyggisarna som jag hade tagit hand om..Det kostar att hjälpa dom små liven.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Lamina
2011-12-20 16:54
0

Jo, det gör ju det och jag önskar jag hade mer pengar att ge. Men är mest bara intresserad av exakt vilka katter det är just denhär insamlingen går till. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Delfinen
2011-12-20 17:28
0

Kan inte  dom i butiken upplysa om vart dom vidarbefodrar maten och dom sen i sin tur kan tala om vilka katter som får del av maten dom tar emot?

Alexej
2011-12-20 18:05
0

Borde ha stått på tunnan….Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lamina
2011-12-20 20:20
0

Jag bor inte i Mjölby och har inte kontakt med min "vän" där längre. Och det var inte en tunna utan en skylt vid kattmaten som sa att man kunde lämna in den i kassan.

//Lamina

Alexej
2011-12-20 20:23
0

Men då borde det ha stått på skylten till vilken kattverksamhet det går, man vill ju inte gärna ge till Djurens Vänner tex.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2011-12-20 23:28
0

Ja det brukar alltid stå vilket katthem/förening som den insamlade maten går till.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2011-12-21 05:08
0

Det är inte Östgötakatternas tunna iaf, tror att det är till Slaka Djurhem kanske? De har tunnor på flera ställen.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Delfinen
2011-12-21 11:30
0

Jag skulle nog inte skänka mat i tunnor om jag inte vet vem dom går till.

pia-app
2011-12-21 15:29
0

Vi i 9Liv har tunnor på flera ställen i Östergötland men då står det tydligt med vår logga.

Lamina
2011-12-21 15:57
0

#6 Fast kattmaten går ju till katterna och inget annat. Jag skulle nog aldrig ge pengar till dom. Men ger man kattmat så kan dom ju inte göra så mycket mer än att mata katter med den… Obestämd

Asså nu blir jag lite fundersam. Ni har rätt om att det faktsikt borde stått på skylten. Skumt att det inte gjorde det. Skumt att ingen heller vet vart maten gått. Iofs, det "värsta" som kan ha hänt är att någon har matat en katt med den. XD Men ändå… Obestämd

//Lamina