Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1768 ggr
Kattis12
0

Kräsen katthona

Någon här som har nåt bra tips på foder till otroligt kräsen katt? Hon äter torrfoder,men saken är att hon står på mediciner,en tablett/dag som delas i halvor,en halva på morgonen,och en på kvällen. Skyggis,så att stoppa i munnen är värre,fast ibland går det då hon stryker sej runt benen,då har jag snabbt lyft upp henne,och gett i munnen. Behöver något att stoppa tabletten i så hon får i sej dom,nu har hon totalvägrat att äta det våtfoder jag köpt hos vet,äter absolut inget annat heller.Har nu köpt sådana där godis stänger för katt Bilanx tror jag det var,och i ändan på en sån pillar jag i tabletten och ger henne,dom tar hon,men vill gärna ha något annat förslag på foder-så hon tar sina tabletter! Jag jobbar,så på morgonen tar det tid innan jag lurat i henne tabletten,med följd att jag ibland kommer försent:) Tips?

emjon
0

Har nyligen medicinerat en av mina kissar först med antibiotika och senare även Metacam. Tabletten mortlade jag till fint pulver och blandade i Gourmet Gold Mousse med antingen lax eller tonfisk. Kissen åt med välbehag inget problem alls att få varken antibiotika eller Metacam med den blötmaten.

Min kisse är också en sådan som föredrar torrfoder framför blötmat.

Hoppas du hittar något som faller din kisse i smaken.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Kattis12
0

Tack! Skall provamen tror jag snart gått över hela katt sortimentet! :)

Jourhemmet
0

Köttfärs, tonfisk, kyckling eller Hills AD som alla mina katter blir som tokiga av när jag öppnar en sån burk.

Kattis12
0

Tackar,ska prova,men hon är en envis rackare! :)

Josefa
0

Om katten bara äter torrfoder så prova att blötlägga några kulor av torrfodret. Göm sedan pillret mellan två uppblötta kulor och tryck ihop. Lägg överst på torrfoderportionen.

Lena
2

Det ska även finnas någon form av kulor att köpa på Aptoteket som är ihålig och som man lägger medicinen i. De smakar som godis. Har aldrig prövat det till någon av mina katter men vet andra som gjort det med önskat resultat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kattis12
0

Är dom kulorna särskilt för katter Lena?