Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5345 ggr
KattkoloninBotkyrka
7

Kattkoloni Botkyrka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försöker ensam dagligen hjälpa dessa små skygga liven ända sedan våren 2011 med mat, värme och kärlek. Jag har fått den stora äran att vinna deras förtroende och dom är delvis avslappnade när jag sitter med dom.

Mina ambitioner är att alla 10 st katter i denna koloni ska bli kastrerade, vaccinerade, ha varma och trygga kojor att krypa in i från vinterkylan samt ha mat varje dag.

Jag behöver hjälp för att kunna hjälpa dessa katter, så att vi kan förebygga problemen som medföljer om man har okastrerade katter i området. Jag vill begränsa tillökningen samt försöka hålla ihop katterna inom ett område så att dom slipper vara så synliga för katthatarna.

**Kärleksfulla hemlösa katter i Botkyrka behöver akut hjälp med att hitta akuthem eller helst permanent boende **

Man kan nå mig på: Botkyrkakattkoloni@hotmail.se

Facebook sida: Hemlösa katter i nöd http://www.facebook.com/#!/pages/Heml%C3%B6sa-katter-i-n%C3%B6d/219339968120130

På bild nedanför: Minosh är född ungefär i maj 2011 och är mellanbarnet av Pyrets kull. Hans syskon är Fjompi och Bebishen (har fått ett hem)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2

Cissan som är orange är en av Mamsens 3 ungar och är född ungefär i början av juni 2011. Han är den största av 3 syskon och Busan är den lilla gråa och Mimsan (R.I.P) den färggranna. Båda säker ett kärleksfullt hem.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

KattkoloninBotkyrka
1

Fjompi är Pyrets unge och är född ungefär i maj 2011. Han är den minsta av 3 syskon. Bebishen (har fått ett hem) och Minosh är mellan kissen.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

KattkoloninBotkyrka
1

Pyret är en svart vit stolt dam som är född ca 2008. Hon är en av Diesels fruar och födde årets första kull ungefär i maj 2011 bestående av Bebsihen, Minosh och Fjompi. Andra kullen föddes i början av sep 2011.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

[ingvarisbjorn]
1

Edit: slarv från min sida. Lycka till med katterna :)

KattkoloninBotkyrka
1

Pyrets senaste kull bestående av 3 små hårbollar, varav 2 här på bilden ♥ föddes i början av sep 2011. Alla dessa behöver akut att komma in i värmen.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

johnnys girl
2

1. Har du kontaktat katthemmen i Stockholmsområdet och hört om de kan hjälpa till?

2. Kolla med Stockholms Kattkastreringsgrupp om de kan hjälpa till med kastyrering.

Kontaktuppgifter till katthemmen hittar du uner Alla katthem i Sverige på ämnesrraden till vänster här på sajten

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Misan
1

#4 hon söker ju akuthem det är ingen insamling. 

håller tummarna för att du får tag i jourhem eller permanenta hem, dessvärre blir det svårare och svårare, verkar nästan som om det börjar bli fullt i alla hem. Sitter själv med utefödda katter utanför huset som jag försöker hjälpa så jag har ingen chans att ta in någon av dina. 

Lycka till

KattkoloninBotkyrka
0

Alla katthemmen i Sthlms regionen är kontaktade men ingen har möjlighet att ta emot ens en katt då alla säger sig ha intagningsstopp mm.
Har skrivit till Stockholms Kattkastreringsgrupp men deras email verkar inte fungera/användas längre.

Tack för råden Glad

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

KattkoloninBotkyrka
0

Jag håller tummarna för dig och dina utekissar.

Kram

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Kajsa77
1

Men får hon inte skriva ut kontonr ifall någon vill skänka pengar till denna koloni? Trodde det bara var under tråden Godkända Insamlingar som man inte får ligga……?

//EK

facebook "Livbojen för hemlösa katter!

"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars

TNR - alla katter har rätt att leva!

BARF - rått kött enda naturliga för din katt!

[eskils]
1

puttar upp tråden

Kajsa77
1

putt

//EK

Kajsa77
1

Hur går det?

//EK

Saffranskaka
1

Skrivet dag:

"Det är med djup sorg i hjärtat jag kan berätta att någon har trampat på skålarna som jag har ställt ut till katterna. Flyttat på kojorna så pass att halm har hamnat utanför, samt sprayat någon slags parfym på dom."

Misstankar finns att den skyldige är en person som matat katterna och som inte vill att de tas därifrån…Rynkar på näsan Trött man blir på folk…

Misan
1

putt, någon som kan vara jourhem? Det börjar bli elaka människor som skrämmer dem.

KattkoloninBotkyrka
0

Ja jourhem skulle verkligen behövas just nu.Känns som om katterna inte vågar komma och äta förän jättesent på natten för att dom blir ivägskrämda av en tidigare snäll matare Gråter

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Kajsa77
3

Lägg ut katterna i tråden "Vi söker hem"!

Hur många katter är det nu som är infångade och söker hem? Vilka är tama etc?

Som sagt va katterna som är kvar ute lever farligt pga av minst en elak person. Så gå gärna in på hennes facebook Hemlösa katter i nöd och dela sidan och inlägg så fler folk ser detta och kanske kan hjälpa till!

//EK

Lena
0

#10 Nej det är inte tillåtet att samla in pengar på sajten utan tillstånd. Om du går till tråden godkända insamlingar hittar du våra regler där.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
1

Känner mig så hjälplös då jag inte klarar av att fånga in dom 3 bebisarna från september kullen.

Jag har en bra fälla men jag är inte så duktig på att locka in katterna.

Har nån några bra råd?? Det börjar bli AKUT med tanken på både vädret och galningen som förstör på katternas matplats.

Tacksam för alla svar och råd

Kram

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Issa
1

Kan du inte höra med t.ex. Akutgruppen om du kan få lite hjälp och råd?

KattkoloninBotkyrka
0

#20 Dom på Akutgruppen hade bara möjlighet att låna en fälla till mig men jag har redan lånat en fälla och får ha den ett tag till. Fick lite råd men samma råd fick jag redan från katthemmet som lånade fällan till mig.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

[eskils]
1

Om du lyckas fånga katterna, har du möjlighet att ha dem hos dig tills de får plats på något katthem? Har du frågat katthemmen i Södertälje och Haninge om de kan hjälpa till?

Ett tips jag har hört är att skaffa ett elektroniskt sorkpip (lär finnas i jaktaffärer) och placera i fällan, tillsammans med starkt luktande mat, t ex tonfisk.

De har väl en frigolitkoja att värma sig i?

Kan tyvärr inte hjälpa till med mer än så.

KattkoloninBotkyrka
3

#22 Tack för svaret.

Jag har varit i kontakt med alla katthemmen här runtom. Men ingen har möjlighet att hjälpa till just nu.

Jag har möjlighet att ha dom inne tills man hittar hem åt dom. Största problemet är nog infångningen.

Tack för rådet om sorkpipen :)

Jag har byggt och satt ut flera stycken frigolitkojor med halm utspridda på deras favoritställen uppe i skogen.

Tack för rådet och omtanken

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Kajsa77
1

#22 sorkpip =) det lät intressant! Måste kollas upp! Någon som har använt det med success?

//EK

Lena
1

#23 Så bra att du jobbar på för katterna och inte ger upp! Det man hade hoppats på vore om du kunde få lite hjälp med själva infångandet av någon som har vanan. Det är alltid guld värt i detta läge.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
0

Ja det är lite svårt att fånga in katterna. Dom är rädda för fällan men är intresserade av maten som ligger inne och doftar gott. Jag fortsätter att kämpa

Jag får leta upp sorkpipen och pröva med en sån :)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

majvi
1

Du kanske kan ha nåt skynke över fällan om de är rädda för den

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Lena
1

#26 Det låter ju som värt ett försök det där med sorkpipen.

När det gäller fällan brukar de behöva vänja sig vid den ett tag innan de går in i den. Om du laddar den med mat utan att ha den riggad under en tid, så att den inte går igen, så blir de vana vid att äta i fällen och ser den inte som farlig.

[eskils]
1

Tror det var Roslyn som använde sorkpip i fällan. Du kan ju be henne om tips.

destiny
2

Vi fick ju in en mycket svårflörtad gosse häromdagen. Han har gått många rundor runt fällan men nu så! En bidragande faktor till att han äntligen gick i fällan kan vara att vi haft en attrapp liggandes vid matplatsen en längre tid. D v s en bit ganska småmaskigt nät som jag rullat ihop till en rulle. Sen ställde jag en likadan matskål i nätrullen som den gamla damen som brukar ge katterna mat har till sin mat. Tyvärr vill hon inte mata i nätrullen, hon tycker det är synd om katterna! Men katterna har i alla fall vant sig vid att se något som liknar en fälla.

pip89
3

#23 du har Pm Glad