Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 1460 ggr
anebit
0

Okastrerad Hankatt

Läste på  "KatteriFokus"  tråd  "Jag behöver råd"

Grannens katt går in genom kattlucka och äter upp maten och kissar överallt inne.

Grannen vägrar kastrera sin katt. Tycker att katten skall få ha det lika "roligt" som sin husse   ??????

Det är inte underligt  att det finns så många hemlösingar när vissa har den attityden.

Hur skall vi kunna övertyga dessa om vikten av att kastrera?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

Ja men precis. Hur ska man övertyga när de inte ens vill lyssna och förstå? Min arbetskamrat är oxå av den attityden att han skulle aldrig kasta bort pengar på att sterilisera sin hona. Så hon får ungar år efter år å sen slår han ihjäl de. Jag har försökt å argumentera men lönlöst, han har redan bestämt sig.

Lena
0

Det är just här skon klämmer som värst - hur förändrar man dessa skrala attityder när det gäller katter och kastrering? Folk kan var så envetna och dumma att det inte liknar någonting när det kommer till det här området.  

Ett angelägen fråga att jobba vidare med för oss "Kattambassadörer". En riktig utmaning som är värt nobelpriset.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Suck, folk har tydligen inte så mycket vett, att de förstår att endast djuret människan har "roligt" av sin sexualdrift. Man kunde svara knäppisen så här: Hur roligt tycker du det hade varit om du hade haft en penis med hullingar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Fniss Gunilla. Nu ser jag annonser framför mig för kastrering.

Hur kul är det med hullingar på snoppen? Varken för hona eller hane är det en trevlig upplevelse. Kastrera din katt.

Vad tycker ni? Fniss. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

storAnnette
0

Hmm,om det hände mig kunde jag tänka mig att 1.stänga kattluckan och hålla mina egna katter inne 2.hålla grannens katt inne hos mig och sedan låta kastrera den innan jag släpper ut den igen…

I fallet med arbetskamraten skulle jag fråga om hon/han kastrerar om hon/han slipper betala…en insamling på jobbet kanske…eller söka bidrag från fond…

Lena
0

#5 Problemet är väl att denne granne mera ser det ur kastrationsångestsynvinkeln än ur plånboksperspektivet. Då får man nog ta till information av den typen som #4 föreslår. :)

Man ska alltid försöka sätta sig in i hur målgruppen tänker när man ska gå ut med information. Helt enkelt anpassa informationskampanjerna till den aktuella målgruppen. Lättare sagt en gjort……….

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rulda
0

vet inte vad det är med killar men när jag pratade om kastrening med min sambo so var det nej oj stackars katt blir av med bollarna förlorar sin manlighet bla bla bla….

Jag måste erkänna att jag såg ut som ett frågetecken när han började prata… men snälla nån sa jag om vi skaffar katt och du inte vill kastrera kan vi aldrig låta dom gå ute på landet. Tänk va många kisseungar det blir då som ingen vill ha och som dör. Tänk vilka slagsmål han kommer att vara i. Tänk på allt att han antagligen kommer att kissa inne.

Jag såg på sambons minspel att det mesta gick in men sen när jag sa att "det kunde ju hända att de skulle kissa i bilen också" så bytte han åsikt fort som tusan och sa att det var nog best med en kastrering i alla fall.
Nu var våra kissar redan kastrerade som tur var.

Varför jag berättar detta? Jo för precis som tidigare inlägg säger. Man måste hitta en anledning som går in hos ägaren. Få dem att förstå att oj kanske skulle vara rätt bra att kapa bollarna i alla fall…

vanessa
0

#1 Fick lite inspiration igen.

Annons: Lycka att få föda ungar. Ta hand om och uppfostra dem. Sorg, det är när de slås ihjäl. Varenda gång. Du tror inte att jag vet. Men det gör jag. Äkta lycka. Det är att slippa föda ungar. Kastrera din honkatt.

Vanessa

Hawknestgrove
0

Ja och katter använder inte kondom….Vi människor har ju möjligheten att både ha kakan och äta upp den, men det har inte de andra djuren. så vad ska man ha förmågan till, om man ändå inte ska använda den och man inte har något kul av det?

JosephineF
0

#9 Vi kan ju alltid tillverka kondomer och ge till karln! Han kan ju försöka sitt allra bästa med att få på en kondom strl knappnålshuvud på sin kisse innan han släpper ut den igen.. ;)

Simson
0

Hihi, Gunilla!! Jag kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg! Som motfråga till de som har okastrerade hankatter: "Har du köpt kondomer till katten till helgen??"
(ursäkta min dåliga humor! Flört)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

_Har du köpt kondomer till katten till helgen??"
_

Simson den var skitbra………   (absolut ingen dålig humor)

Simson
0

Jossan!! Sitter du och jag och tänker på samma saker?? GeneradCool Samtidigt som jag skriver mitt inlägg skriver du ditt! Skrattande

JosephineF
0

Det verkar så =) Vi är väl som kloka, du och jag? ;)

Simson
0

Jossan: Kallas det "klok"… Cool Fniss

JosephineF
0

Det kallas vad man väljer att det ska kallas ;) Låter ju bättre så, eller hur?

Hawknestgrove
0

Haha, kul att tankegången födde något bra! Varsågod och använd den sloganen om ni gillar den!

Lena
0

#7 Det där med att okastrerade katter kan kissa i bilen var ett utmärkt exempel på målgruppsanpassad information! Bra jobbat! :)

Kondomer för katt, ha, ha! Kan riktigt se mattar och hussar smyga runt i buskarna för att få katterna att anväda dessa! :) Kanske något man kunde göra en kul affisch av?

//Lena

Simson
0

Som affärsidé med kondomer för katter tror jag inte vi blir rika på!! Skrattande

Hawknestgrove
0

Nä lättare att sälja sand i Sahara.

anebit
0

Jag bara leker lite med tanke om kondomer till katter…..

Hawknestgrove
0

SUVERÄNT!!!!!!

Simson
0

Vansinnigt roligt!!! Skrattande

rulda
0

klockrent :D

JosephineF
0

Hahahahahahaha!!!!!

Simson
0

Anebit: Har du lagt in den affischen på den tråd där hela denna diskussion började???  Skrattande

storAnnette
0

#6 Min tanke var inte att fråga grannen om lov….han har väl inte frågat mig om lov för sin katt att komma in till mig antar jag!!??Fräckt kanske Cool men inte mindre fräckt än det grannen gör tycker jag iaf!

Kondomaffischen borde användas den är både kul och bra!Skrattande

Efvis
0

Innan Socks flyttade in hos oss så bodde han uppe på vägen hos 2 killar. När Socks mer och mer kom till oss men killarnas vetskap och okej, ska jag väl tillägga….så frågade jag varför han inte var kastrerad och fick till svar att: Då kommer han ju inte att ha något roligt i hela sitt liv!…Nåväl en enveten kärring ger inte upp så lätt utan målade upp det ena kattslagsmålet efter det andra och Socks var redan i andra historien på väg till den "andra sidan"….visste att just denna killen är väldigt "blödig" så efter ett par till väldetaljerade påhittade historier så föll han till föga och vi kastrerade Socks.

Alla har en Akilleshäl…det gäller bara att hitta den.

Sen är det ju oxå så att kvinnlig list övergår manligt förSTÅND.

Hälsningar Efvis

Hawknestgrove
0

Ja och hur kul är det att ha en sak som man inte får använda?eller använda en gång?

Erika91
0

#21 Haha, jättebra :D

anebit
0

#26 simson … Nu har jag lagt in affischen  på KatteriFokus.

Tack för tipset, tänkte inte så långt.

Jag har varit barnvakt så jag har inte varit online på em……

Varför kan jag ej lägga in Worddokument?  Jag måste skriva ut och scanna sen kan jag lägga in……  Är jag trög eller?

Simson
0

#31 Vad tyckte de?? Fniss!!

vanessa
0

Mitt beröm försvann tyvärr, så jag gör ett nytt försök. Så då har vi en jättebra affisch att sätta upp för de som inte går på de andra vettiga argumenten. /Vanessa

anebit
0

#32 Simson!   Vet inte?  Ingen reaktion där på 3 timmar.  Det kanske var dumt att lägga in den där? Dom kanske tror att vi driver med dom?   Det var ju inte alls meningen. Vi är nog lite knäppare här på hittekatter…………men  man måste ju få skoja till det lite så att man orkar läsa om allt  elände som finns………………….

Alexej
0

Vad är hullingar? Står inte i Lexikon. Souveränt affisch! Kan jag använder den?

Anebit, vadå 80-årskalas. Katten ser yngre ut. Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

#34 Ja vi är kanske lite knäppare här inne. Allt för att hålla humör och ångan uppe å ej deppa ner totalt! Skrattande

Men hur kan de inte tycka att affischen är ROLIG???!!! Flört

anebit
0

#35 Landfreak (Alexandra)   Det är självklart att alla får kopiera affischen eller förbättra den . Den är inte till för mig utan för alla som jobbar för hittekatter..  

Men går det att skriva ut den?  Det är ju inte värdens bästa skärpa,  jag har ju scannat in den eftersom jag ej kan lägga in Word.

Såg du 80årskalas innan filen togs bort. Det var min mor som fyllde 80år och Rasmus kort hamnade i där oxå. Men han fyller själv 75 år  i höst (14 år)

Hullingar är nåt slags krokar. Har katter det på snoppen?

vanessa
0

Trodde själv att hullingar var hos hundar och vargar, Men hullingar är en del av parningen. Det sätter igång processen inom dem. /Vanessa

Hawknestgrove
0

Landfreak, Hullingar är det du har på fiskekrokar, så att fisken inte ska trilla av.

Nä sexlivsmässigt skulle jag aldrig vilja vara vare sig katt eller hund….KAtter får ju bara sin ägglossing när det smärtar maximalt…