Nelliefonden
**
Välkommen till Nelliefonden !
**
Denna fond är instiftad Juni 2000 av Svenska Katters Sida och är till
för hittekatter. Fonden har fått sitt namn efter hittekatten Nellie som
är grunden till denna fonds skapande.
Donationer till fonden görs från hjärtat och vi har inga
minimisummor för insättning - även det lilla är välkommet !
Insättningar görs på kontonummer : 9150-164.431-0
(Clearingnumret med fetstil.)
_
Namn: Magdalena Holmström Bank: Skandiabanken
_Magdalena Holmström : Skandiabanken
Pengarna från fonden får nyttjas av privatpersoner och de extrautgifter
som kan uppstå när man hittar en katt ute i dåligt skick..
Anspråk på fonden mailas med fördel till oss:
**
**
Alla anspråk ska stärkas med kvitton eller i akut samråd av veterinär!
Här annonserar du hittekatter:
**
http://www.katter.nu/omplacering.htm
Svenska Katters Sida - www.katter.nu
**
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nelliefonden har funnits med i ganska många år nu. Vet dock inte om det finns några pengar på det kontot. För några månader sedan vet jag att det var tomt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, från mig får de en hundring i månaden i alla fall…Bra att fonden uppmärksammas…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2 Då ska väl det finnas lite medel i den antar jag. :) Vad duktig du är Gunilla som bidrar på så många olika håll.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja det blir en liten slant varje månad…. Men så köper jag nästan aldrig kläder, går aldrig till frissan och röker skattebefriad(laglig) tobak…
Skickade ett mail till magdalena nu med förfrågan om aktuell kontoställning. Hela ideen tycker jag är bra. Vad menar du med med skattebefriad tobak, Gunilla? Känns som om alla mina pengar försvinner till tobak…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Glöm det, skrev en uppdaterad länk om SKS Nelliefond men den var ändock gammal (var en putt uppåt på kattforum.se)
Hur var det egentligen med Nelliefonden? Existerar fonden fortfarande? Finns det några medel att söka till nödställda katter? Fick ni något mera utförligt svar sedan på era frågor Landsfreak & Gunilla?
//Lena
Nej, Det finns visst en tråd inne på SKS forum, som jag startade. App.syl har erbjudit sig att ta över arbetet, men har inget svar fått. Hur som helst, jag satte in en hundring som vanligt i går i alla fall

Men ingen har ju fått pengar av fonden fats du skickat in Gunilla har jag ju läst.. hur går det egentligen med fonden? Jag vill inte skicka in om pengarna inte går till nytta!
#9 Ok, jag litar än så länge på magdalena. Hon har varit väldigt snäll och hjälpsam förut i alla fall. Maila henne direkt och fråga! appsyl, det gäller dig med! Maila henne direkt!

Jag ska mejla henne!
Något nytt?
Nej, inget hört…..mEN DE FÅR EN SLANT AV MIG ÄN SÅ LÄNGE….
Förlåt, caps lock
Men varför sätter du in pengar där när aldrig någon svarar?
Godtrogen och så är det faktiskt den första fond jag började stödja….
http://www.katter.nu/hittekattfond.htm
Kollade nu, sista saldo 2007-07-09 124,80kr
Sista utbetalning 2005-10-26
#16 Verkar ju knepigt värre ärligt talat!
#15 Om jag varit du skulle jag skänka pengarna till något annat ställe där du verkligen vet att det går till behövande katter.
//Lena
Ja, sedan dess så har det i alla fall komit in 200 kr till från mig. Ska ta och maila till MAgdalena.
Gunilla, det är 2 år sedan sista utbetalning!

Magdalena har nog helt enkelt inte hunnit med då hon numera tydligen arbetar med "Breeder club" inom RC, har väl familj samt annat men som sagt lång tid sedan sista uppdateringen.
Nelliefonden var dock till viss del en väldigt, väldigt stor hjälp då KKS sökte medel 2001 för vår första kattfälla som därefter hjälpte många katter till vidare liv. Fällan dock inte kvar tyvärr :-(
Konstigt att det inte fanns mer inne då det inte vatit någon transaktion på så länge.
Om du Gunilla satt in pengar där så borde det vara mer.
Jenna "skakar på huvudet".

Förstår inte, finns det eller inte? Vad har hänt med pengarna? Förstår inte. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Det ser ut som om ingen uppdaterat sedan senaste utbetalningen.Saldot är det som var kvar då.Hoppas den som har hand om fonden gör något snart,det är inte bra när det ser ut såhär.
Vet att Magdalena som (helt rätt Morgan) jobbar som breeder assistent på RC hade semester till mitten på september, så det kan vara det som är orsaken att uppdateringarna halkat efter.
Ingen som fått svar när ni mailat till henne?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hon har väl inte haft semester i två år!? Om Gunilla betalar in 100 kr i månaden så borde det ju vara 2400 kr där då och var är de pengarna? Jag har för mig att det har varit en annan tråd om detta och att man ställde frågan på SKS men om det blev något resultat av det vet jag inte.

#25 Att det finns trådar samt frågor utlagda på såväl här samt som du har för dig på SKS är en sak. Har man frågor om Nelliefonden så maila magdalena@katter.nu eller t o m webmaster@katter.nu. Som David skrev, har någon av er som mailat fått svar? Hur länge sedan du mailade?
Hur som haver är det viktigt att det fungerar med uppdateringar och annat om det nu finns en fond som folk sätter in pengar på. I starten vet jag att fonden var till stor nytta, men det verkar ju tyvärr som den senare tid somnat av pga tidsbrist eller vad det nu kan vara.
//Lena
Morgan, frågan om Nelliefonden har varit uppe förrut, utan resultat. Jag hade mailkontakt med Magdalena i våras, för jag undrade om vi från hittekatter kunde använda fonden för våra pengar plus att då var det många som ville ha hjälp med tex kastreringen av en hittekatt. Och jag ville veta om man då kunde hänvisa till Nelliefonden. Då hade Madgalena inte tid pga arbete. Sedan fick jag aldrig mer svar på mina mail.
App.syl tog upp frågan igen sedan och jag skickade henne mina mailbrev från Magdalena. Hon funderade om hon kunde ta över fonden och göra den levande igen. Men som jag vet fick hon inte heller svar. Men jag tycker att man antigen uppdatera en fond regelbunden eller avsluta den, för det känns inte seriös med en fond som hade sista utbetalning för 2 år sedan och där tex Gunilla fortfarande betalar pengar till.
Det här har inget med Magdalena att göra utan jag vill veta om kan hänvisa till fonden ifall frågan kommer upp! Och tråden är från april, jag bara hittade den igen!

.. och vart har app.syl tagit vägen?
Skall maila till Magdalena om fonden i veckan. Ja, appsyl är jag lite orolig för……
#30, du kan pröva till jobbet också, den mailen läser hon av på vardagar i allafall, magdalena.holmstrom@royalcanin.se
// David
Tack David! Ska ta i det i veckan!

Lagt en liten blänkare på wmf på kattforumet då frågan dök upp på allmänna delen, så svårt ska det väl inte vara att redovisa tycker jag.
Morgan
Osar katt här så att säga…
Konstigt och jag hoppas att det blir lite klarhet i detta snart. Det är skadligt för Nelleifonden att det blir funderingar runt pengar och skötsel av fonden då folk inte vill sätta in pengar till något som inte känns genuint.
Hoppas att vi får reda på vad som händer snabbt.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
WMF??? Morgan, vad är det? Nåväl, nu har jag skickat deta två ggr till henne på vanliga adressen, och tredje gången på den som David gav mig…
**Skickar detta till denna adress, då jag inte fått svar av dig på din andra mail. Jag ställer gärna upp, om du har svårt att hitta någon. Du kan ringa mig om du vill. 0526/31321 Hej Gunilla! > > Inte ännu, men jag letar fortfarande… > > mvh > Magdalena > > Gunilla Hallgren wrote: >> HEj! Undrar hur det går med lilla Nelliefonden! HAr du hittat någon, som >> är villig att överta den om du inte vill? HAr troget satt in pengar >> varje >> månad i allafall, för det rör mig så i hjärtat och det var den första >> fonden jag började ge till…. >> Gunilla **

Men vart har dina pengar tagit vägen då Gunilla, om du har satt in 100 kr i månaden i flera år och inga utbetalningar har gjorts på flera år så borde det ju finnas ca 2000 kr minst på fonden. Så var är pengarna? Har du frågat Magdalena det? Det fanns ju en tråd på SKS om det här förut och då sa hon ju att hon ville att någon annan tog över. Vad blev det av det? Jag tycker det här verkar skumt värre faktiskt.

#36 Gunnilla erbjöd sig ju att ta hand om fonden, men då ville hon ju inte det. Så skumt det är det.
Och det borde inte ta så lång tid att uppdatera, jag menar på två år borde hon väl ha kunnat uppdatera?
Det är synd, för även ifall Nelliefonden reser sig med en ny som tar hand om den så kanske ingen kommer att vilja skänka pengar efter detta :/
Och det är konstigt för om hon inte haft tid att uppdatera så borde hon ha stängt kassan?
Var har pengarna tagit vägen egentligen?
Och så fort man frågar nått "olämligt" så svarar hon inte? Det är precis som om hon stoppat de i egen ficka (obs. detta är bara en tanke, inget dumt mot henne..)

#35 WMF= Webmasterforumet, dvs avdelningen på kattforum.se där man ställer sina frågor till huvudkatte samt moderatorerna.
Inte hört något ännu….
Skrivit i en av trådarna där om fonden.. Den som heter 124 ynka kronor….
Är det Magdalena som är svår att få svar ifrån?
// David
Ja tyvärr. JAg mailade henn på den adressen du gav här i tråden också, inget svar
#42, hmm, det känns ju inte rätt. För nu är hon på jobbet så hon borde läsa sin mail varje dag. Och det är ju en rätt viktig fråga att få klarhet i, eftersom det handlar om pengar som folk satt in till fonden…
// David
Ingen redovisning av innestående medel än så länge…
Knepigt värre att det aldrig kommer någon redovisning?
//Lena

Såå mycket jobb är det inte att uppdatera t ex en gång i månaden.Fonden har väl ändå ett eget konto får man hoppas och allt ska ju bokföras även om de stadgar jag läst ser väldigt ofullständiga ut i mina ögon.
Nä, gjort ett inlägg till nyss efter ditt, Hsmpelina. Inget svar har jag fått heller.
Vill inte anklaga Magdalena för något, men det känns väldigt olustigt att det aldrig kommer någon redovsning, trots påtryckningar från flera håll. Magdalena har ju skrivit massor av inlägg i en tråd på SKS, varför inte ta den tiden till att lägga ut en redovisning istället?
Att det dessutom borde finnas ganska mycket pengar som vänliga själar har skänkt till de mest utsatta i vårt samhälle, inte kommer till någon nytta känns väldigt tråkigt.
Jag tror att det snart kommer bli en massa spekulationer och misstankar om det inte kommer några svar snart.
fattar inte varför ingen annan av SKK reagerar?
Vad händer egentligen finns det ingen möjlighet att få telefon kontakt med den ansvariga för Nellie fonden?
Känns väldig knepigt detta.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
ja, jag skulle känna mig grymt lurad om jag gett pengar till något som jag trodde skulle komma katterna till pass, men aldrig få någon redvisning på vem/vilka mina pengar har hjälpt.
Ja, nån som kan kolla på SKS forum? Ska hoppa in i duschen nu…..
Saldot är uppdaterat nu och ligger på 1150,80 kr. Vore lite intressant om någon sökte ett bidrag och få se vad som händer… (Självklart skulle det ju vara en äkta ansökan då)
Det har alltis kommit ett saldo nu? På tiden får man väl säga.
//Lena

#556 Håller med. På tiden…
Ja, här finns ju gott om ömmande fall. Någon som känner sig hågad?

Låter som ganska lite som kommit sen 2005, med tanke på att Gunilla bla har satt in mer!! är nån jag läste om på en annan sight som oxå satt in…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Det är inget som stämmer här så jag skulle aldrig betala in en enda krona till den "fonden".
Skriver med citationstecken för att upplägget på fonden bygger helt på en enda person:
en person är ensam firmatecknare,innehar kontot i eget namn,"styrelsen" ska enligt stadgarna bestå av tre personer som denna person själv ska utse (!) dessutom står det att bara två personer är med (inte tre enligt stadgarna).Ingen uppdatering på flera år,nu kom en uppdatering som inte kan stämma eftersom inga utlägg redovisats.
En fond måste skötas ordentligt och ha tillsyn av oberoende person(er) för att folk ska kunna lita på att allt går rätt till.Som det nu är skrivet kan pengarna likaväl ha använts till annat.Finns någon som känner till den andra styrelseledamoten?Det vore bra att fråga den människan vad som pågår,man kan hoppas att den vet det.
Ingen tillsyn,ingen kontroll,inget inflytande öht för någon annan än firmatecknaren/ordföranden/kontohavaren.Inte bra alls.
"Ordförande: Magdalena Holmström, Ledamot: Dennis S"
Låter suspekt. Jag skulle nog polisanmäla det. Varför skyddar kattfolket varannan hela tiden? Överallt finns trådar om Nelliefonden och inget händer.
JA, det som är lite lustigt, är att det inte står vad som kommit in, utan bara vad som gått ut….Ok, i kväll så orkar jag inte kolla min katter.nu brevlåda, men det är en dag i morgon också. Skall dessutom ta och fråga inne på SKS forum
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?p=1937869#1937869 har ställt en ny fråga…….

Blir intressant att läsa svaret sedan och givetvis redovisningen!För min del låter det märkvärdigt att ha bokföringen magasinerad,kan inte låta bli att undra vad det kan finnas för anledning…och tre år dessutom.Om man sköter bokföring så ska den förvisso sparas i 10 år men det är en annan sak,först ska den liksom skötas dvs att det ska göras bokslut varje år.Alternativet i detta fall där ingen internkontroll finns (!) är att redovisningen görs kontinuerligt.Enligt stadgarna ska besluten om utbetalningar tas av styrelsen så det vore guld värt om den andra kan uttala sig.Om den personen gör det kommer allt i en helt annan dager…
Det jag inte begriper är att något förtroende alls kan finnas kvar för denna fond och dess förvaltning.Från min sida är det tummen ner,det finns ingen godtagbar ursäkt till sånt slarv utan om man absolut inte hinner/klarar skötseln måste man meddela det så andra kan ta över eller åtminstone folk sluta sätta in pengar…
Tänker också att om tidsbristen varir/är såå stor kan det omöjligt ha funnits tid till att behandla ansökningar ur fonden heller….och förresten kan det ev vara en väg att gå - fråga kattfolk om de sökt medel därifrån och förstås om de fått något eller fått svar/fått avslag sedan 2004….finns någon här rentav?

Jag sökte pengar där förra året, när jag skulle kastrera Puma, men fick till svar att det inte fanns några pengar i fonden.
Nu börjar det bli dags för kastrering av Semlan, innan han omplaceras, men det är nog inte lönt att försöka där. Kollar nog med Svenska Huskatten på MSN istället, för där har jag öi alla fall satt in pengar i ett helt år. De första pengarna jag satte in var öronmärkta till det katthemmet Cammo och någon till startade, men jag tror det finns ett saldo där nu. Ladykatt kommer nog snart med redovisningen där. Det har varit lite si och så med insättningarna dit, men nu har jag lovat att påminna varje månad och det blir fler och fler som sätter in en liten slant.
Det är bara ett konto och det finns inte på någon privatperson, utan det kallas "klubb", och det är bara Ladykatt som kan ta ut där, men hon måste ringa till banken först, för att kunna föra över pengar till något projekt.
Det var SEB som tipsade om det, men Ladykatt fick använda sig av Swebank och det var besvärligare sade hon. Tog tid innan de fattade vad hon ville. Det är i alla fall ingen privatperson som behöver betala skatt för det lilla som finns där.
Där är vi mer än 200 medlemmar och tänk vad pengar det skulle bli om alla satte in en tia i månaden. Jag sätter själv en hundring, som jag egentligen inte har råd till, men det är ju bara kostnaden för ett par askar cigaretter, och det gör ju bättre nytta på kontot och för katterna än i mina lungor. 
jag sökte bidrag ur nellie fonden för ett år sedan, men fick veta att det ej fanns några pengar…..
Hoppas att SKS ta i problemet nu. Magdalena är ju en frontperson där och det kan inte kännas bra för de med en massa rykte. Undra vilken roll Dennis S. spelar- det andra namnet på fonden.

Om man räknar vad alla tagit ut från kontot sedan det startades så är de 27550:- (dok kan jag ha räknat fel,)
Tycker de är lite pengar som redovisas om detta har funnits i 7år!
Hm..
Saldo som finns kvar på kontot är 1150,80
Ni får gärna kalla mig dum , matte är inte min starkaste sida.
jag startade tråden "124 ynka kr" på sks, flera st satte in pengar och vi kom upp i ca 500 kr på saldot.
Gunilla har satt in 2400 kr de senaste två åren.
500+2400 alltså.
Var det i denna tråd en medlem skriver att hon satt in 400 kr de senaste två månaderna?
Hur i hela friden kan 500 + 2400+ 400 vara = 1150 kr ?!
Eftersom ingen redovisning finns på utbetalningara borde det väl finnas minst 3300kr, men då undrar ju jag vart drygt tvåtusen kr har tagit vägen?!
Nej, det var Gunilla som satt in 100 kr/månaden och skrev om att hon satt in 400 kr sedan juli.
Jättekass! Jag skulle polisanmäla det om de inte kommer igång med redovisningen.
Nej det är inte bra att Nelliefonden inte redovisas som den ska. Det är A & O att sådant här sköts med rigorös nogrannhet annars ger det dåligt rykte inte bara åt sammanhanget där den förekommer utan även åt insamlingar över huvud taget. Det kan således drabba även seriösa insamlingskonton. Folk tappar lusten att skänka pengar helt enkelt.
//Lena
nu räknade ju jag bara pengar som vi vet om, vi har ju ingen aning om hur mycket andra har satt in…..

#68 Och sedan har folk som sökt pengar fått till svars att inga pengar finns? Jag får inte ihop det här..

Är det inte så att Dennis kan vara Magdalenas sambo? Jag har för mig att administratören på SKS (som är hennes sambo) har signaturen Dez, och det kan ju vara efter Dennis. Det verkar då vara ett litet familjeföretag som alltså ingen har tid med. Jag är inte heller bra i matte men med de inbetalningar som vi VET har gjorts så kan ju inte saldot stämma och när folk dessutom fått svar att det inte finns några pengar alls och blivit nekade så luktar det väldigt mycket bedrägeri tycker jag. Kanske pengarna gått till den nya servern på SKS som Magdalena startade en insamling för. Det är ju hon som är ägare av forumet.
Har puttat upp en av trådarna på SKS - försöker man tiga ihjäl den här fonden? Saldot är nu på 850 kr - sätter du fortfarande in, Gunilla?
Hampelina, ja det gör jag. Då ska jag å in och putta i tråden igen!
Gjort

Men varför fortsätter du att peta in pengar när det uppenbarligen inte går till några katter? Det borde ju finnas flera tusen där om allt stod rätt till. Har du fått tag i Magdalena? Hon är väl ganska känd för att bara strunta i att svara och sen komma ett år efteråt och skylla på att hon har varit sjuk el.dyl. Hennes sambo har signaturen Dez på SKS om du vill prova där i stället.
Ja, jag undrar också varför du sätter in pengar som bara försvinner Gunilla? Det vore väl bättre att ge dom pengarna till något som fungerar?

Samma fråga undrar jag också..
Går inte att skriva…..
Utbetalningar
Utbetalning 2000-07-10 Nellie själv
500:00
Utbetalning 2000-01-31 Katten Jackie
990:00
Utbetalning 2001-02-01 Katten Vera
1872:00
Utbetalning 2001-02-01 Kattkommando syd, kattfälla
575:00
Utbetalning 2001-07-10 Katten Tuvis
446:00
Utbetalning 2001-10-02 Katten Tuvis
550:00
Utbetalning 2001-12-10 Katten Prosit
200:00
Utbetalning 2002-01-21 Kattmamma + 6 bebisar
1075:00
Utbetalning 2002-02-01 Kull hittekatter, 4st
700:00
Utbetalning 2002-03-02 Hittekatt
1700:00
Utbetalning 2002-03-26 Hittekatt
1440:00
Utbetalning 2002-03-27 Hittekatt
528:00
Utbetalning 2002-04-15 Katten Hallon
431:00
Utbetalning 2002-04-15 Katten Flisan
693:00
Utbetalning 2002-05-27 Katten Zorba
400:00
Utbetalning 2002-06-27 Katten Negrito
730:00
Utbetalning 2003-02-10 Katten Betty
1060:00
Utbetalning 2003-02-10 Kastrering kattflicka
600:00
Utbetalning 2003-02-27 Kastrering 3 st katter
1350:00
Utbetalning 2003-02-27 Kastrering Zack
Utbetalning 2003-03-17 Hittekatt
401:00
Utbetalning 2003-03-16 Hittekatt
Utbetalning 2003-03-24 Utsvulten hittekatt
Utbetalning 2003-05-14 Kastrering m.m. 2 st katter
1230:00
Utbetalning 2003-05-19 Hittekatt
Utbetalning 2003-06-25 Utsvulten hittekatt
900:00
Utbetalning 2003-06-30 Utsvulten hittekatt
750:00
Utbetalning 2003-10-27 Nelli
375:00
Utbetalning 2004-03-27 Pelle och Måns
1000:00
Utbetalning 2004-09-08 Hittekatt Yamaz
820:00
Utbetalning 2004-09-16 Eydis
750:00
Utbetalning 2004-10-03 Stina
Utbetalning 2004-11-16 Regina
Utbetalning 2005-02-28 Kastrering + kattungar
Utbetalning 2005-03-01 Ramses
Utbetalning 2005-07-05 Katten Måns
Utbetalning 2005-07-13 Ängla
84:00
Utbetalning 2005-10-05 Lilla Diesel
800:00
Utbetalning 2005-10-26 3 herrelösa små kattungar
300:00
Utbetalning 2005-12-07 Kastrering Maja
650:00
Utbetalning 2006-02-14 Vaccination/undersökning 4 kattungar
800:00
Utbetalning 2006-06-04 Pelle sårbehandling
Utbetalning 2006-06-29 Kattmamma + 2 barn div vård
Utbetalning 2006-08-11 Kastrering hankatt
300:00
Utbetalning 2006-10-11 Liten grupp katter under lastkaj div vård
700:00
Utbetalning 2007-01-04 Max vårdbidrag
Utbetalning 2007-03-27 Kastrering honkatt
485:00
Utbetalning 2007-06-15 Ludde vårdbidrag
Utbetalning 2007-12-08 Hittekatten Fille
Saldo 2007-11-31
850,80
Vilket faktiskt visar, att mina pengar har kommit till hjälp detta året i alla fall. i år så har det varit utgifter på 1.085 kr. JAg har hittills gett i år 1100 kr. Skall ta och göra en koll på, vad som har gått ut år från år.

Mm,men vad har kommit in år för år?
Det är det jag vill veta. Men nu ska jag ta och göra en sammanställning, vad som gått UT år från år. Då ser jag ju om mina pengar är med.

Ja,det är en bra början.
Såg på SKS att hon tänker lägga ner fonden nu. Kanske lika bra om hon har så ont om tid och inte hinner redovisa ordentligt…. Hade ju dock kanske varit ännu bättre om hon hade samarbetat med någon som hade kunnat ta över, men då hade det ju verkligen varit viktigt med redovisning vid det här laget.
Jag gillar inte hela fonden. Bara en person som har problem med redovisningen. Vem är Fille, Ludde, Max? Levande katter eller seriefigurer? Läste flera gånger att det inte görs utbetalningar pga av för lite pengar och nu fick några katter plötsligt ändå hjälp under året???
Fattar inte att man litar på folk bara för att den är medlem på en kattsajt. Vi vet ingenting om varandra, bara det som folk skriver. Förskingring händer också hos kattägare.
Hade det varit i en annan sammanhang hade Nelliefonden fått på sig en polisanmälan för länge sedan.

Hmm… Har nu läst tråden både här och på sks. Har svårt att förstå hur man kan åta sig sysslan att sköta en fond och sedan inte redovisa för bidragsgivarna exakt vart pengarna gått och hur man gått tillväga vid utbetalning och eventuell uppföljning.
Varför fick inte Gunilla ta över att sköta fonden, när hon nu ville det själv? Har man gett något motiverande svar på det?
Hampelina, har du någon länk?
Är det den här länken Gunilla, http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=116980

Ja, det är väl lika bra att hon lägger ner fonden när hon inte har tid… synd att hon inte bad om hjälp så att det slapp gå såhär långt.. nu kanske folk inte litar på andra fonder längre.. men jag hoppas att en ny fond för katter startas av någon som verkligen har tid och ser till så att den fungerar korrekt!
Ok, tack! Då vet jag. Då kommer någon annan få den slanten i fortsättningen!

Men de pengar som är kvar i Nelliefonden, vart tar de vägen?

Oj jag läste det nu..
Ser att detta är mycket länge sedan men undrar om ngn känner till ngt om fortsättningen? Ingen av trådarna som det hänvisas till existerar längre på SKS (försökt). Men "ägaren" är ju densamma? Eller?
Men det står ju att :
Då vi inte längre har
tid att hantera fonden, kommer den att läggas ner 2007-12-31