Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1402 ggr
Destany
0

Zorro en plåga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

just nu e jag skit sur på min hankatt Zorro.. han har jamat o skrikit hela morgonen utan anledning.. jag har sovit hela 3 timmar inatt så mitt tålamod e inte bra vill jag lova.. han har fått mat, balkongen e öppen , jag har gosat med honom..

Han e kastrerad sen typ 2 år tillbaka , han ska bli 4 år i sommar.. han har alltid pratat mycket men nu e han extrem.. jag har tom kännt igenom honom ifall han skulle ha ont nånstans men han verkar inte ha det..

jag slängde ut honom från sovrummet för nån vecka sen för jag e allergisk men det funkade inte han började jama o skrika o hoppa på dörren vid 3-4 tiden på morgonen så nu e han inne där igen men inte ens det verkar fungera..

jag vet inte vad jag ska göra för att han ska bli tystare.. jag orkar inte ha det så här varje dag men jag vill absolut inte sälja honom jag älskar honom otroligt mycket men just nu e han påfrestande…kan tilllägga att han har en kattkompis som e motsatsen till honom, så han e aldrig ensam..

Simson
0

Hur har det gått med Zorro? Har du provat med Feliway?

Mina var en fruktansvärd plåga här i nya hemmet det första halvåret. Det berodde nog på att vi flyttat för många gånger och alla vart rotlösa och sönderstressade. Höll på att knäcka mig helt hela äventyret.

Hoppas det gått bra!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

catfoot
0

Hmmm, känner igen detta..Tudor, han är billig varje morgon vid 4-tiden..förstår din irritation, man vill inte bli väckt vid den tiden…Har tyvärr inga bra tips…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Kurran
0

Katter har alltid en anledning att göra det de gör så sätt dig ner och försök att tänka som vore du en katt.

Det är uppenbarligen något som han finner i olag. Att stänga en katt ute från sovrummet om han är van att få vara där gör naturligtvis honom ledsen. Du lär ju vara borta en hel del på dagarna och då är ju möjligheten att få sova hos sin matte väldigt viktigt för katten. Nu har du nog sårat honom och det måste få den tid det tar att bygga upp förtroendet igen. Ge katterna något gott alldeles innan ni går och lägger er. Gör inget speciellt trevligt när han väcker dig men bli heller inte arg på honom.

För mycket länge sedan, när jag var 25, hade jag en innekatt. Han brukade göra allt för att väcka mig så snart det blev ljust på vår och sommarmorgnar. Kanske du ska hänga något mörkt framför fönstren så att det är mörkt ända tills det är dags för dig att stiga upp.

Annars är det bara att ta ett djupt andetag och svälja irritationen. Som tröst så kan jag säga att man får mer tålamod med åren. Jag är 63 år nu. Inte bara tråkigt att bli äldre.

Hawknestgrove
0

Kurran kommer med goda ord, som vanligt. Här är det också en pina nu när det är ljust. Klockan 7 ska gänget ut i rastgården. Då står fönstret öppet, så får de gå ut och in som de vill. HAr du nätat in balkongen, så kan du väl låta honom sitta där en stund på morgonen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Destany
0

Zorro har flyttat in i sovrummet igen..min allergi har blivit mycket bättre av nån anledning.. det första jag gör på morgonen e o öppna balkongdörren..jag vet att han blev typ lessen när jag slängde ut honom från sovrummet men hellre det än att jag blev så sjuk så jag inte kunde ha kvar dem tänkte jag.. dessa dagarna e han fortfarande en pina ibland.. idag hade han öppnat garderobsdörren o vänt tvättkorgen upp o ner med all smutstvätt i..

men det går åt rätt håll iallafall känns det som

tuska
0

På nätterna gör mina katter allt tok, det är alltid en överaskning när man kommer upp på morgonen alla skåpluckor är öppen och ofta ligger hela min garderob på golvet. tvättunnan är lort kläder framdragen och kläder ligger under soffan sen har "pissenisse" kissat på sina handukar som hänger på kökstolarna på nätterna, han är ju så fin av sej att kissa i en låda är förnedrande för honom, han ska göra som dom stora pojkarna gör stå och kissa.  lilla Pida som alltid klappar mej försiktit två gåger på kinden på natten då tycker hon vi ska tycka om varandra lite för natten är lite för lång för henne

Skrattande ja va våra djur är påhittiga å roliga tycker jag.

Simson
0

Ja nog har de idéer om hur livet skall levas ibland…det är klart! Min Julian har inte TID att bemöda sig att sitta och kissa när han har ryggen mot väggen…däremot går det bra om han har nosen mot väggen…ser inte allt lockande ute i lägenheten då… suck! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Madameh
0

Ja en del är jamigare än andra. Känner igen problemet. Jag lät balkongen vara stängd för de blir piggare av ljuset och han har nu bara hallen att strosa i och toan. Mindre område gör dem mindre rastlösa. Visa honom att när det är läggdags är det det och inget annat! Ha någon leksak framme som inte hörs för mycket och jamandet kan vara bescvärligt men försök att ha öronproppar och försök stäng din dörr några dagar. Visa att DU bestämmer!

Krafsar han så sätt upp en filt på dörren man kan dra den runt dörren eller ställ en låda /bur/kartong eller annat framför dörren. Jag har haft kattbädden där förut men nu har jag en avlång kartong ståendes och då har de slutat krafsa. De vet nu vad det betyder! ;) Lite såna småknep.  

Även kamomilltepåse i leksaker och nån Valerianatablett på golvet i köket eller nånstans där han får vara utan att stöka så mycket. Blir lugn av doften. (det finns även lugnande växtextrakt att köpa på nätet)Stäng till de rum du kan! Förklara för katten med ord och bilder att du BEHÖVEr få sova annars blir du arg. Visa det i bilder till katten - de förstår efter ett tag. Lycka Till!

Madameh
0

Glöm inte släcka ljus när du lägger dig. och ha mat och vatten en bra bit från ditt sovrum. Häng nån skojig råtta i taket på toan eller där han kissar/leker osv. Kanske nere i hallen om du har två våningar som jag annars nånstans där du inte blir störd. Men öronproppar kan hjälpa. Sorry för stavfelen jag har dåliga glas. :O